Annons

En blomstrande idé som inte är helt ute och cyklar

En blomstrande idé som inte är helt ute och cyklar

2013-11-04 09:28

Snabba leveranser letar sig in lite överallt i e-handeln, särskilt i San Francisco, USA. Nu kan stadens invånare även få en blombukett levererad på ett kick. Nystartade BloomThat fixar nämligen färska snittblommor inom 90 minuter.

De lokala företagen som använder nätet för blixtsnabba leveranser blir allt fler. Nystartade BloomThat hoppas på att göra detsamma med blommor och kan leverera en bukett inom 90 minuter.

Trilla nu inte av stolen men San Francisco är först ut, staden som får anses vara de blixtsnabba leveransernas Mecka. Och att det blev just blommor är inte så konstigt enligt grundarna. Marknaden är värd runt 8 miljarder i USA och konkurrenterna har varit långsamma med att anpassa sig till nätets framfart.
– I grund och botten är vår hypotes att, om vi kan erbjuda en bättre produkt som är snabbare, kan vi locka folk till att skicka blommor oftare, säger en av BloomThats grundare, Matthew Schwab.

Levereras med cykel

För att göra det så enkelt som möjligt har BloomThat satt samman ett antal buketter som kunderna kan välja mellan på sajten. Blommorna kommer från ”lokala odlare” och skiftar beroende på säsong.

Bukett och leverans, som sker på cykel, kostar 35 dollar och när kunden bestämt sig är det bara att betala och välja vart blommorna ska. Det finns också möjlighet att låta floristen sätta ihop en specialbukett för 45 dollar.


Källa: TechCrunch

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
ICA tar ny digital chef från Blocket

ICA tar ny digital chef från Blocket

"Mycket relevant bakgrund och gedigen erfarenhet".

Annons
Annons
IKEA skrotar planer på <nobr>e-handelslager</nobr> i Malmö

Uppgift: IKEA skrotar planer på e-handelslager i Malmö

Byter strategi.

Riksbanken om krisen:

Riksbanken om krisen: "Vi har inget mål för kursen"

Ingen ljusning för handeln.

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

Emissionen är klar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

Annons
Annons
<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta