En femtedel av Victoria’s Secrets försäljning nu på nätet

Underklädesmärket Victoria's Secret rapporterar onlinetillväxt och ett starkt resultat.

Tidigare i dag berättade vi att Björn Borgs e-handel vuxit med 15 procent samtidigt som företagets butiker hade backat. Och även när det gäller damunderkläder verkar det vara onlinehandel som gäller. Det amerikanska modemärket Victoria’s Secret, som nyligen sade upp personal för att satsa digitalt, meddelar att företagets e-handel under det senaste kvartalet stått för 21 procent av försäljningen.

Under kvartalet, som tog slut den 1 augusti, kom Victoria’s Secret enligt Internet Retailer upp i en omsättning på drygt 1,86 miljarder dollar. Det är en ökning på 3,4 procent jämfört med samma period förra året.

Annons

Resultatet ökade med 25 procent 

Omsättningen för Victoria’s Secret Direct, en säljkanal som huvudsakligen utgörs av e-handel, ökade med åtta procent till knappt 400 miljoner dollar. Samtidigt lyckades företaget till skillnad från andra amerikanska modejättar som Macy’s och Nordstroms, även öka sin försäljning i butik med några få procent under perioden.

Kedjans resultat för kvartalet landade på strax över 252 miljoner dollar, en ökning på nära 25 procent jämfört med förra året.

Annons