Annons

En platt design skall göra Prisjakt enklare att använda

En platt design skall göra Prisjakt enklare att använda

2014-06-26 15:40

Den svenska prisjämförelsetjänsten Prisjakt, där många nätbutiker listar sina produkter, har fått en helt ny design. Tjänsten fick nyligen en helt ny logotyp och nu fortsätter alltså omklädnaden av tjänsten.

Prisjakts nya design är ett ganska stort avsteg ifrån den tidigare och mycket platt i sin grafiska utformning. Den ser nästan ut att vara responsiv, men det är den inte.

Företaget meddelar att den nya stilen skall underlätta användandet av tjänsten och göra det enklare att navigera på sajten.

– Gränssnittsdesign gör sig ofta bättre i platt sådan eftersom det lättare kan lyfta fram det du kan göra på sidan och låter dig fokusera mer på innehållet. Det blir till exempel tydligare vad som är en knapp och vad som inte är en knapp än tidigare. Vi har gjort oss av med alla övertoningar och istället lagt större fokus på färger och linjeavskiljningar, säger Prisjakts designer Pierre Orsander.

Sökrutan i fokus

Den nya sidan bjuder även på en gigantisk sökruta, en funktion som förstås används mycket av besökarna.

– Sökrutan är en av de viktigaste och mest använda funktionerna på Prisjakt och genom att göra den till det första man ser blir det lättare för nya användare att komma igång och hitta rätt produkt, berättar Pierre.

Att sidan inte är responsiv eller mobilanpassad vägs förstås upp av att Prisjakt har appar för de flesta plattformarna. Den nya sajten sägs även göra det mer enhetligt mellan företagets appar och webbsidan.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

stocktown
2014-06-28 01:10

Dom har gjort om till det sämre. Vilket är bra då deras intäkter kommer att sjunka.

Björn
2014-06-29 11:14

Tycker precis tvärtom ang. knappar, utan skuggning är det inte direkt uppenbart att det är en knapp.

Användbarhetsexperterna på Nielsen Group tar upp det här: http://www.nngroup.com/articles/ios-7/

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

PostNord Sverige söker:

Trendanalytiker inom e-handel till PostNord Sverige

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta