Annons

En platt design skall göra Prisjakt enklare att använda

En platt design skall göra Prisjakt enklare att använda

2014-06-26 15:40

Den svenska prisjämförelsetjänsten Prisjakt, där många nätbutiker listar sina produkter, har fått en helt ny design. Tjänsten fick nyligen en helt ny logotyp och nu fortsätter alltså omklädnaden av tjänsten.

Prisjakts nya design är ett ganska stort avsteg ifrån den tidigare och mycket platt i sin grafiska utformning. Den ser nästan ut att vara responsiv, men det är den inte.

Företaget meddelar att den nya stilen skall underlätta användandet av tjänsten och göra det enklare att navigera på sajten.

– Gränssnittsdesign gör sig ofta bättre i platt sådan eftersom det lättare kan lyfta fram det du kan göra på sidan och låter dig fokusera mer på innehållet. Det blir till exempel tydligare vad som är en knapp och vad som inte är en knapp än tidigare. Vi har gjort oss av med alla övertoningar och istället lagt större fokus på färger och linjeavskiljningar, säger Prisjakts designer Pierre Orsander.

Sökrutan i fokus

Den nya sidan bjuder även på en gigantisk sökruta, en funktion som förstås används mycket av besökarna.

– Sökrutan är en av de viktigaste och mest använda funktionerna på Prisjakt och genom att göra den till det första man ser blir det lättare för nya användare att komma igång och hitta rätt produkt, berättar Pierre.

Att sidan inte är responsiv eller mobilanpassad vägs förstås upp av att Prisjakt har appar för de flesta plattformarna. Den nya sajten sägs även göra det mer enhetligt mellan företagets appar och webbsidan.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

stocktown
2014-06-28 01:10

Dom har gjort om till det sämre. Vilket är bra då deras intäkter kommer att sjunka.

Björn
2014-06-29 11:14

Tycker precis tvärtom ang. knappar, utan skuggning är det inte direkt uppenbart att det är en knapp.

Användbarhetsexperterna på Nielsen Group tar upp det här: http://www.nngroup.com/articles/ios-7/

Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Annons
Annons
Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta