Annons

Endast 4% vill ha Amazons innanför dörren-leverans Inte populärt med tillfällig kod åt Amazons chaufförer

Endast 4% vill ha Amazons innanför dörren-leverans

2017-11-06 08:26

Majoriteten säger nej tack.

Häromveckan presenterade Amazon sin senaste leveranssatsning, som går att beskriva som något av en efterföljare på de innanför dörren-leveranser som PostNord och Bring har ägnat sig åt här i Sverige.

Frågan är dock ifall amerikanerna är redo att ge främlingar tillgång till deras hem, vilket alltså krävs om man vill utnyttja den nya servicen. I en ny undersökning, utförd av tidningen Recode, säger sig endast 4 procent vara helt säkra på att de hade köpt Amazon Key, som det nya låset heter. Bland de som är medlemmar i Amazon Prime stannar samma siffra på 5 procent.

"Genialt" enligt några få procent

I samma undersökning svarar 61 procent av amerikanerna och 58 procent av medlemmarna i Prime att de “definitivt inte” kommer att köpa den här produkten. Det verkar alltså som att intresset för Amazon Key är något större bland dem som redan har tagit Amazon till sig i form av Prime, men att skillnaden egentligen är ganska marginell.

Annons
Annons
- De som kunde tänka sig att köpa produkten tog upp att den var ny samt att den kunde öka bekvämligheten. En del kallade till och med det för “genialt”. De som var skeptiska oroade sig i första hand för säkerheten och den personliga integriteten, skriver Recode, som dock menar att det svaga intresset kan bero på att tjänsten fortfarande är så pass ny.

Recodes undersökning ägde rum mellan den 30 oktober och den 2 november 2017, och ska ha inkluderat drygt 7 500 personer över hela USA. Undersökningen innehöll en beskrivning av Amazon Key för dem som inte var bekanta med tjänsten.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta