Annons

Enferno ska ge Confident Living en kostym att växa i

Enferno ska ge Confident Living en kostym att växa i

2012-11-20 08:14

När Confident Living lanserar sin möbelbutik på nätet är det med hjälp av e-handelsplattformen enferno STORM. Samtidigt som varumärket lanseras blir en stor del av utbudet även tillgängligt på Tradera. Auktionssajten använder sedan tidigare enfernos e-handelsplattform, något som möjliggjort en smidig integrering.

Confident Living vill erbjuda originaldesign men också en e-handel där kunden inspireras. Men med ett av branschens bredaste utbud med över 50 svenska och utländska leverantörer, ställs det också krav både på e-handelsplattformen och sajten.
– enferno STORM ger oss möjlighet till integrerade systemlösningar med våra leverantörer och dessutom kan vi erbjuda kunden en lättnavigerad och bra webbplats. Det ska vara lätt för kunderna att hitta den där speciella lampan som blir “pricken över i” i vardagsrummet, säger Anni Påhlman, vd på Confident Living.
Tillsammans med den nya plattformen kommer delar av Confident Livings sortiment också att vara tillgängligt på Tradera i en egen butik.

– Tradera arbetar sedan tidigare med enferno STORM och tack vare det har Confident Livings produktintegrering kunnat ske på ett smidigt sätt. Möjligheten att automatisera denna typ av processer kommer i framtiden att vara en förutsättning och möjliggör drop shipping, det vill säga att varorna skickas direkt från leverantören utan mellanhänder, säger Michael Hallberg, senior partner på enferno.

Samma typ av integrering gjorde även leksaksbutiken Stor&Liten när de lanserade sin nya nätbutik med hjälp av samma plattform. Något som innebär att hela Stor&Litens produktsortiment nu finns tillgängligt via Tradera.

Automatiserad prissättning

Förutom att lägga stor vikt vid produkthantering och att kunna koppla ihop det med andra system, tror enferno att framgångsrik e-handel i framtiden bland annat ligger i automatiserad prissättning.

I ett nära samarbete med de större prisjämförelsesajterna har man utvecklat tjänsten, Enferno Competitor Pricing. En tjänst som kan integreras i ett e-handelssystem för att hjälpa e-handlare att automatiskt justera listpriser efter minutsnabba fluktuationer.

Tjänsten sätter rätt pris vid varje tidpunkt eller höjer priserna då konkurrenterna får slut i lager. Tjänsten ingår i Enferno Storm men man kan även köpa till den separat.

– Det är viktigt att en e-handelsplattform tillgodoser möjligheten till expansion. Det gör STORM. Dessutom ger plattformen stora möjligheter för företag med komplexa behov, exempelvis när det gäller produkt- och kampanjhantering samt automatiserad prissättning, säger Michael Hallberg.


Källor: Press, MKSE.com

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Per Nilsson
2012-11-20 08:29

Ärligt, har Enferno några kunder som inte är "svågerkunder"?

Jag förstår inte grejen med att haussa upp sin försäljning när de bara säljer till bolag som de sitter i styrelsen för?


http://www.121.nu/onetoone/foretag/internetmobler-nordic-ab/personer

http://www.121.nu/onetoone/foretag/enferno-ab/personer

Annons
E-handeln som ökade med 400 procent på två år

E-handeln som ökade med 400 procent på två år

Bra Sommarmöblers e-handel gick från att stå för 5 till 25 procent av försäljningen.

Annons
Annons

Sportlala tar in fem miljoner - ska satsa på friluftsliv

Med nya miljoner i bagaget ska Sportlala bland annat rekrytera ny personal.

Därför har matkassen längre ledtid än självplocket

Därför har matkassen längre ledtid än självplocket

Ehandel.se har undersökt varför den färdigplanerade matkassen måste beställas en vecka i förväg medan den självplockade kassen kan levereras samma dag.

Digital begravningsbyrå får kritik:

Digital begravningsbyrå får kritik: "En förödande lögn"

Begravningstjänsten Funera fälls av Reklamombudsmannens opinionsnämnd för att ha vilselett kunderna med en prisjämförelse.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ogvall tar strid för <nobr>e-handeln</nobr> - rasar mot spritförbudet

Ogvall tar strid för e-handeln - rasar mot spritförbudet

Dubbelmoral av Sveriges regering, anser Svensk Digital Handels VD Jonas Ogvall.

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

Adlibris fysiska butik ska bli ett e-handelsombud. Nu tar företaget in en ny kassalösning. 

Shopifys Google-ambitioner: mångdubblar personalstyrkan

Ska utöka personalen från 200 till 1000.

Annons
Annons
E-handeln ökar kraftigt - över <nobr>40 000</nobr> butiksjobb försvinner

E-handeln ökar kraftigt - över 40 000 butiksjobb försvinner

Tre handelsbolag om dagen i konkurs - men e-handeln boomar fram till 2025.

Ny forskning: Folk på plats viktigt för framgång utomlands

E-handlare som vill in på en ny marknad gör klokt i att satsa på geografisk närvaro, enligt en ny avhandling.

Adlibris miljoninvesterar i Shipwallet:

Adlibris miljoninvesterar i Shipwallet: "Har en samsyn"

Frakttjänsten och e-handlaren fördjupar sitt samarbete.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Nosto Solutions Ab söker:

Business Development Manager - Sweden

SwedOffice söker:

Digital marknadsförare/marknadsansvarig

Sharespine AB söker:

Integrationstekniker e-handel

Indiska Magasinet AB söker:

Produktägare/Projektledare e-handel och Omnikanal

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem