Annons

Enferno ska ge Confident Living en kostym att växa i

Enferno ska ge Confident Living en kostym att växa i

2012-11-20 08:14

När Confident Living lanserar sin möbelbutik på nätet är det med hjälp av e-handelsplattformen enferno STORM. Samtidigt som varumärket lanseras blir en stor del av utbudet även tillgängligt på Tradera. Auktionssajten använder sedan tidigare enfernos e-handelsplattform, något som möjliggjort en smidig integrering.

Confident Living vill erbjuda originaldesign men också en e-handel där kunden inspireras. Men med ett av branschens bredaste utbud med över 50 svenska och utländska leverantörer, ställs det också krav både på e-handelsplattformen och sajten.
– enferno STORM ger oss möjlighet till integrerade systemlösningar med våra leverantörer och dessutom kan vi erbjuda kunden en lättnavigerad och bra webbplats. Det ska vara lätt för kunderna att hitta den där speciella lampan som blir “pricken över i” i vardagsrummet, säger Anni Påhlman, vd på Confident Living.
Tillsammans med den nya plattformen kommer delar av Confident Livings sortiment också att vara tillgängligt på Tradera i en egen butik.

– Tradera arbetar sedan tidigare med enferno STORM och tack vare det har Confident Livings produktintegrering kunnat ske på ett smidigt sätt. Möjligheten att automatisera denna typ av processer kommer i framtiden att vara en förutsättning och möjliggör drop shipping, det vill säga att varorna skickas direkt från leverantören utan mellanhänder, säger Michael Hallberg, senior partner på enferno.

Samma typ av integrering gjorde även leksaksbutiken Stor&Liten när de lanserade sin nya nätbutik med hjälp av samma plattform. Något som innebär att hela Stor&Litens produktsortiment nu finns tillgängligt via Tradera.

Automatiserad prissättning

Förutom att lägga stor vikt vid produkthantering och att kunna koppla ihop det med andra system, tror enferno att framgångsrik e-handel i framtiden bland annat ligger i automatiserad prissättning.

I ett nära samarbete med de större prisjämförelsesajterna har man utvecklat tjänsten, Enferno Competitor Pricing. En tjänst som kan integreras i ett e-handelssystem för att hjälpa e-handlare att automatiskt justera listpriser efter minutsnabba fluktuationer.

Tjänsten sätter rätt pris vid varje tidpunkt eller höjer priserna då konkurrenterna får slut i lager. Tjänsten ingår i Enferno Storm men man kan även köpa till den separat.

– Det är viktigt att en e-handelsplattform tillgodoser möjligheten till expansion. Det gör STORM. Dessutom ger plattformen stora möjligheter för företag med komplexa behov, exempelvis när det gäller produkt- och kampanjhantering samt automatiserad prissättning, säger Michael Hallberg.


Källor: Press, MKSE.com

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Per Nilsson
2012-11-20 08:29

Ärligt, har Enferno några kunder som inte är "svågerkunder"?

Jag förstår inte grejen med att haussa upp sin försäljning när de bara säljer till bolag som de sitter i styrelsen för?


http://www.121.nu/onetoone/foretag/internetmobler-nordic-ab/personer

http://www.121.nu/onetoone/foretag/enferno-ab/personer

Annons
<nobr>E-handelskonferensen</nobr> som satsar allt på upplevelsen

E-handelskonferensen som satsar allt på upplevelsen

Häng med när Ehandel.se besökte Världens Farligaste Möte.

1
Annons
Annons
PostNords sms-avisering låg nere:

PostNords sms-avisering låg nere: "Är förstås inte ok"

Enligt uppgifter till Ehandel.se ska problemen ha pågått i över en veckas tid.

17 000 boxar utskickade när Dejtboxen fyller 1 år

17 000 boxar utskickade när Dejtboxen fyller 1 år

Firar med jubileumsbox som ska bjuda på "upplevelser för alla sinnen".

Hemköp tar e-handeln utanför storstäderna

Hemköp tar e-handeln utanför storstäderna

Näst på tur är Linköping och Örebro.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så ska PostNord förhindra fler

Så ska PostNord förhindra fler "tillfälliga svackor"

Företaget är "på rätt väg", trots kvalitetsdippen i april månad, enligt en ny rapport.

Upplands-Bro välkomnar Zalando:

Upplands-Bro välkomnar Zalando: "Jättekul med ett så starkt varumärke"

Perfekt läge och företagsklimat i Upplands-Bro, enligt kommunens näringslivschef.

Zalandos Nordenlager hamnar norr om Stockholm

Zalandos Nordenlager hamnar norr om Stockholm

Det omtalade lagret ska byggas i Brunna.

Annons
Annons
E-handlaren som sade ja till att öppna en butik för bröllop

E-handlaren som sade ja till att öppna en butik för bröllop

Ska hjälpa brudar och brudgummar att hitta allt de behöver inför sin stora dag.

Rocket Internet säljer Namshi till köpcentrumkedja i Dubai

Rocket Internet säljer Namshi till köpcentrumkedja i Dubai

Prislappen: 151 miljoner dollar för 51 procent av bolaget.

Jernhest breddar konceptet - lanserar egen livsstilsbutik

Jernhest breddar konceptet - lanserar egen livsstilsbutik

E-handelsföretaget Jernhest öppnar showroom i Linköping.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

BRL Electronics söker:

Content Coordinator - Norge

Man of a Kind söker:

Digital Marketer (Social Commerce)

Jollyroom AB söker:

Inköpare Leksaker

Cykelkraft AB söker:

Marknadskoordinator

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem