Annons

Enferno ska ge Confident Living en kostym att växa i

Enferno ska ge Confident Living en kostym att växa i

2012-11-20 08:14

När Confident Living lanserar sin möbelbutik på nätet är det med hjälp av e-handelsplattformen enferno STORM. Samtidigt som varumärket lanseras blir en stor del av utbudet även tillgängligt på Tradera. Auktionssajten använder sedan tidigare enfernos e-handelsplattform, något som möjliggjort en smidig integrering.

Confident Living vill erbjuda originaldesign men också en e-handel där kunden inspireras. Men med ett av branschens bredaste utbud med över 50 svenska och utländska leverantörer, ställs det också krav både på e-handelsplattformen och sajten.
– enferno STORM ger oss möjlighet till integrerade systemlösningar med våra leverantörer och dessutom kan vi erbjuda kunden en lättnavigerad och bra webbplats. Det ska vara lätt för kunderna att hitta den där speciella lampan som blir “pricken över i” i vardagsrummet, säger Anni Påhlman, vd på Confident Living.
Tillsammans med den nya plattformen kommer delar av Confident Livings sortiment också att vara tillgängligt på Tradera i en egen butik.

– Tradera arbetar sedan tidigare med enferno STORM och tack vare det har Confident Livings produktintegrering kunnat ske på ett smidigt sätt. Möjligheten att automatisera denna typ av processer kommer i framtiden att vara en förutsättning och möjliggör drop shipping, det vill säga att varorna skickas direkt från leverantören utan mellanhänder, säger Michael Hallberg, senior partner på enferno.

Samma typ av integrering gjorde även leksaksbutiken Stor&Liten när de lanserade sin nya nätbutik med hjälp av samma plattform. Något som innebär att hela Stor&Litens produktsortiment nu finns tillgängligt via Tradera.

Automatiserad prissättning

Förutom att lägga stor vikt vid produkthantering och att kunna koppla ihop det med andra system, tror enferno att framgångsrik e-handel i framtiden bland annat ligger i automatiserad prissättning.

I ett nära samarbete med de större prisjämförelsesajterna har man utvecklat tjänsten, Enferno Competitor Pricing. En tjänst som kan integreras i ett e-handelssystem för att hjälpa e-handlare att automatiskt justera listpriser efter minutsnabba fluktuationer.

Tjänsten sätter rätt pris vid varje tidpunkt eller höjer priserna då konkurrenterna får slut i lager. Tjänsten ingår i Enferno Storm men man kan även köpa till den separat.

– Det är viktigt att en e-handelsplattform tillgodoser möjligheten till expansion. Det gör STORM. Dessutom ger plattformen stora möjligheter för företag med komplexa behov, exempelvis när det gäller produkt- och kampanjhantering samt automatiserad prissättning, säger Michael Hallberg.


Källor: Press, MKSE.com

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Per Nilsson
2012-11-20 08:29

Ärligt, har Enferno några kunder som inte är "svågerkunder"?

Jag förstår inte grejen med att haussa upp sin försäljning när de bara säljer till bolag som de sitter i styrelsen för?


http://www.121.nu/onetoone/foretag/internetmobler-nordic-ab/personer

http://www.121.nu/onetoone/foretag/enferno-ab/personer

Annons
Bygghemmas mäktiga milstolpe: Krossade miljarden i Q1

Bygghemmas mäktiga milstolpe: Krossade miljarden i Q1

Men resultatet försämrades rejält.

Annons
Annons
Amazon slog 440 miljarder - på ett enda kvartal

Amazon slog 440 miljarder - på ett enda kvartal

Över en miljard dollar i vinst.

Hon lämnar trädgårdsbranschen - tar över Lykos retailverksamhet

Hon lämnar trädgårdsbranschen - tar över Lykos retailverksamhet

Ska öka försäljningen offline.

En miljon Kinapaket mottagna - PostNord gör storförlust

En miljon Kinapaket mottagna - PostNord gör storförlust

"Hanteringen har i allt väsentligt fungerat enligt plan".

2
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nya EU-kravet: Mer transparens hos <nobr>e-handlarna</nobr>

Nya EU-kravet: Mer transparens hos e-handlarna

Ska vara tydligt varför produkter rankas som de gör.

NetOnNet börjar med hemleverans samma dag

NetOnNet börjar med hemleverans samma dag

Ska nå stora delar av Sverige.

Elevens nya VD:

Elevens nya VD: "Rätt sortiment hellre än brett sortiment"

Har anlitat varumärkesbyrå och riktar in sig mot ny målgrupp.

Annons
Annons
Fraktbolaget lanserar portal:

Fraktbolaget lanserar portal: "Lättare att planera sitt liv"

Digital uppgradering efter att man fått IKEA som kund.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Eivy söker:

Eivy söker Brand Markering Manager

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta