Annons

Enferno ska ge Confident Living en kostym att växa i

Enferno ska ge Confident Living en kostym att växa i

2012-11-20 08:14

När Confident Living lanserar sin möbelbutik på nätet är det med hjälp av e-handelsplattformen enferno STORM. Samtidigt som varumärket lanseras blir en stor del av utbudet även tillgängligt på Tradera. Auktionssajten använder sedan tidigare enfernos e-handelsplattform, något som möjliggjort en smidig integrering.

Confident Living vill erbjuda originaldesign men också en e-handel där kunden inspireras. Men med ett av branschens bredaste utbud med över 50 svenska och utländska leverantörer, ställs det också krav både på e-handelsplattformen och sajten.
– enferno STORM ger oss möjlighet till integrerade systemlösningar med våra leverantörer och dessutom kan vi erbjuda kunden en lättnavigerad och bra webbplats. Det ska vara lätt för kunderna att hitta den där speciella lampan som blir “pricken över i” i vardagsrummet, säger Anni Påhlman, vd på Confident Living.
Tillsammans med den nya plattformen kommer delar av Confident Livings sortiment också att vara tillgängligt på Tradera i en egen butik.

– Tradera arbetar sedan tidigare med enferno STORM och tack vare det har Confident Livings produktintegrering kunnat ske på ett smidigt sätt. Möjligheten att automatisera denna typ av processer kommer i framtiden att vara en förutsättning och möjliggör drop shipping, det vill säga att varorna skickas direkt från leverantören utan mellanhänder, säger Michael Hallberg, senior partner på enferno.

Samma typ av integrering gjorde även leksaksbutiken Stor&Liten när de lanserade sin nya nätbutik med hjälp av samma plattform. Något som innebär att hela Stor&Litens produktsortiment nu finns tillgängligt via Tradera.

Automatiserad prissättning

Förutom att lägga stor vikt vid produkthantering och att kunna koppla ihop det med andra system, tror enferno att framgångsrik e-handel i framtiden bland annat ligger i automatiserad prissättning.

I ett nära samarbete med de större prisjämförelsesajterna har man utvecklat tjänsten, Enferno Competitor Pricing. En tjänst som kan integreras i ett e-handelssystem för att hjälpa e-handlare att automatiskt justera listpriser efter minutsnabba fluktuationer.

Tjänsten sätter rätt pris vid varje tidpunkt eller höjer priserna då konkurrenterna får slut i lager. Tjänsten ingår i Enferno Storm men man kan även köpa till den separat.

– Det är viktigt att en e-handelsplattform tillgodoser möjligheten till expansion. Det gör STORM. Dessutom ger plattformen stora möjligheter för företag med komplexa behov, exempelvis när det gäller produkt- och kampanjhantering samt automatiserad prissättning, säger Michael Hallberg.


Källor: Press, MKSE.com

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Per Nilsson
2012-11-20 08:29

Ärligt, har Enferno några kunder som inte är "svågerkunder"?

Jag förstår inte grejen med att haussa upp sin försäljning när de bara säljer till bolag som de sitter i styrelsen för?


http://www.121.nu/onetoone/foretag/internetmobler-nordic-ab/personer

http://www.121.nu/onetoone/foretag/enferno-ab/personer

Annons
Annons
Annons

Minimera får 300 000 - ska ta second hand på nätet till ny nivå

Skrev ansökan själva, trots avrådan från branschfolket.

Nätbutiker under sekunden: Nu börjar resan för nya <nobr>e-tjänsten</nobr>

Nätbutiker under sekunden: Nu börjar resan för nya e-tjänsten

Umeå-startupen är redo att visa upp vad de har.

Han tröttnade på att göra rika företag rikare - startar global nätbutik för välgörenhet

Han tröttnade på att göra rika företag rikare - startar global nätbutik för välgörenhet

Nu vädjar han till svenska e-handlare om hjälp med det tekniska.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Emeet Helsingborg förlängs med Eweek på två dagar

Emeet Helsingborg förlängs med Eweek på två dagar

Emeet-fansen kan inte få nog.

Jakt.se öppnar fysisk butik igen - ska nå 100 miljoner

Jakt.se öppnar fysisk butik igen - ska nå 100 miljoner

1 april lanseras systersajten Fiske.se.

Nytt i kassakriget: Billmate satsar på köp efter köpet

Nytt i kassakriget: Billmate satsar på köp efter köpet

Ny funktion ska bjuda på merförsäljning.

Annons
Annons
Adlibris-chefen: Så kan bokförlagen sälja mer

Adlibris-chefen: Så kan bokförlagen sälja mer

Sänkta priser på nya skönlitterära böcker skulle öka försäljningen kraftigt, tror Johan Kleberg, VD på Adlibris.

1
Addnature-grundare blir nya ägare i ISBJÖRN of Sweden

Addnature-grundare blir nya ägare i ISBJÖRN of Sweden

Blir tredje största ägaren i företaget.

Första omnibutiken öppnad i grannlandet

Clas Ohlson lanserar sitt omnikanalskoncept i Norge.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Länna Sport söker:

HAR DU E-HANDELSBAKGRUND OCH SINNE FÖR GRAFISK DESIGN?

H&M söker:

Web Analyst ? H&M Global Marketing

Campadre söker:

Online marketing specialist

Hövding Sverige AB söker:

Sales Manager Marketplace/E-Commerce

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem