Annons

Enklare annonsering med gör det själv-tjänst för e-handlare Match2One:s plattform ska underlätta e-handlarnas marknadsföring

Enklare annonsering med gör det själv-tjänst för e-handlare

2016-08-22 10:45

Match2One släpper en beta-release av sin plattform som ska ge bland annat e-handlare tillgång till enklare och billigare annonsering.

Annonsföretaget Match2One har haft en framgångsrik vår sedan bolaget grundades i höstas. I maj tog bolaget in 3 miljoner i riskkapital och nu har det blivit dags för företaget att lansera en testversion av sin tjänst. Den riktar sig särskilt till små och mellanstora e-handlare och utgörs av en självservice-plattform där företagaren själv kan skapa annonsmaterial och programmatic-kampanjer. Match2One hittar automatiskt både nuvarande kunder och identifierar nya målgrupper att rikta sig mot.

Via plattformen får e-handlaren också tillgång till annonsstatistik och kan på så sätt följa upp hur de tas emot. 

Formatet, som alltså kallas programmatic advertising, kan enligt Match2One vara svårt för mindre aktörer att använda sig av eftersom det lätt blir ganska kostsamt. Företagets VD Mikael Kreuger uppger att mediabyråer ibland tar så mycket som 30 procent av annonsbudgeten i avgift av annonsören. Match2One:s nylanserade tjänst innebär däremot endast åtta procent i så kallad teknologiavgift.

Annons
Annons
- Programmatic ska vara enkelt och transparent. Genom artificiell intelligens och machine learning algoritmer hittar vi mönster i konsumenters beteenden och utifrån det bestäms automatiskt vart nästa annons ska visas, vid vilket tillfälle och via vilken kanal, berättar Mikael Kreuger, medgrundare och VD på Match2One.

Täcker in alla annonsnätverk

Intresserade e-handlare kan registrera sig på företagets sajt och kan sedan skapa annonsmaterial och kampanjer genom sitt konto på sidan. Företagets räckvidd ska täcka in alla sorters skärmar, kanaler och annonsformat, som exempelvis Googles annonsnätverk, Facebook, YouTube och Linkedin.

- Det här är otroligt värdefullt för våra kunder, som främst är mindre och medelstora bolag inom e-handel, eftersom de automatiskt kan rikta annonser mer effektivt och snabbare uppnå sina kampanjmål, säger Mikael Kreuger.

Match2One har i dag 12 medarbetare som sitter i Stockholm, Kiev och London. Företaget har sedan starten samlat ett tiotal kunder. 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Modemärket Svea öppnar en speciell fysisk <nobr>e-handelsbutik</nobr>

Modemärket Svea öppnar en speciell fysisk e-handelsbutik

"Ett självklart steg i Sveas digitala transformation".

Annons
Annons
PostNord tar in 3 000 extra för att hantera Black Friday

PostNord tar in 3 000 extra för att hantera Black Friday

Räknar med 900 000 paket under helgen.

Dansk omniaktör tar in italienskt modeproffs som ny VD

Dansk omniaktör tar in italienskt modeproffs som ny VD

Ska satsa på teknisk innovation.

Apotea fyller 6 år - räknar med att sälja för 30 miljoner extra

Apotea fyller 6 år - räknar med att sälja för 30 miljoner extra

Födelsedagspresenten: En miljözon i Morgongåva.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ellos i ny storsatsning - 35 000 kvadrat heminredning

Ellos i ny storsatsning - 35 000 kvadrat heminredning

Bockasjö får ännu ett e-handelsuppdrag.

Halloween är ingen kassako även om många handlare firar

Halloween är ingen kassako även om många handlare firar

Ger inte så mycket, om man inte heter Partykungen.

<nobr>E-handelsjätten</nobr> öppnar sin första mode-popup

E-handelsjätten öppnar sin första mode-popup

Första modesatsningen i den fysiska världen.

Annons
Annons
Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

De vill först och främst ha en riktigt bra e-handel.

Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

"Vi var inte förberedda på efterfrågan".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator

Emakina DBG söker:

Business Unit Director E-commerce


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta