Annons

Enklare annonsering med gör det själv-tjänst för e-handlare Match2One:s plattform ska underlätta e-handlarnas marknadsföring

Enklare annonsering med gör det själv-tjänst för e-handlare

2016-08-22 10:45

Match2One släpper en beta-release av sin plattform som ska ge bland annat e-handlare tillgång till enklare och billigare annonsering.

Annonsföretaget Match2One har haft en framgångsrik vår sedan bolaget grundades i höstas. I maj tog bolaget in 3 miljoner i riskkapital och nu har det blivit dags för företaget att lansera en testversion av sin tjänst. Den riktar sig särskilt till små och mellanstora e-handlare och utgörs av en självservice-plattform där företagaren själv kan skapa annonsmaterial och programmatic-kampanjer. Match2One hittar automatiskt både nuvarande kunder och identifierar nya målgrupper att rikta sig mot.

Via plattformen får e-handlaren också tillgång till annonsstatistik och kan på så sätt följa upp hur de tas emot. 

Formatet, som alltså kallas programmatic advertising, kan enligt Match2One vara svårt för mindre aktörer att använda sig av eftersom det lätt blir ganska kostsamt. Företagets VD Mikael Kreuger uppger att mediabyråer ibland tar så mycket som 30 procent av annonsbudgeten i avgift av annonsören. Match2One:s nylanserade tjänst innebär däremot endast åtta procent i så kallad teknologiavgift.

Annons
Annons
- Programmatic ska vara enkelt och transparent. Genom artificiell intelligens och machine learning algoritmer hittar vi mönster i konsumenters beteenden och utifrån det bestäms automatiskt vart nästa annons ska visas, vid vilket tillfälle och via vilken kanal, berättar Mikael Kreuger, medgrundare och VD på Match2One.

Täcker in alla annonsnätverk

Intresserade e-handlare kan registrera sig på företagets sajt och kan sedan skapa annonsmaterial och kampanjer genom sitt konto på sidan. Företagets räckvidd ska täcka in alla sorters skärmar, kanaler och annonsformat, som exempelvis Googles annonsnätverk, Facebook, YouTube och Linkedin.

- Det här är otroligt värdefullt för våra kunder, som främst är mindre och medelstora bolag inom e-handel, eftersom de automatiskt kan rikta annonser mer effektivt och snabbare uppnå sina kampanjmål, säger Mikael Kreuger.

Match2One har i dag 12 medarbetare som sitter i Stockholm, Kiev och London. Företaget har sedan starten samlat ett tiotal kunder. 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Lager 157:s VD om nya sajten:

Lager 157:s VD om nya sajten: "En naggande god kundbas"

Hotell och restauranger bland de främsta kunderna.

Annons
Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta