Annons

Enormt intresse tog ner Bianca Ingrossos nya e-handel Caia Cosmetics

Enormt intresse tog ner Bianca Ingrossos nya e-handel

2018-11-22 08:42

Flera tusen order första dagen.

I början av veckan pratade vi med delägaren Jesper Matsch om Bianca Ingrossos e-handelslansering. Jesper och teamet bakom sajten ska ha varit mycket väl förberedda för kundanstormningen som skedde klockan 10 i tisdags.

LÄS ÄVEN: I dag smygöppnar Bianca Ingrosso sin nya e-handel

- Hela teamet är samlat i ett rum, med kundservice, en massa datorer och analyser som uppdateras kontinuerligt. Jag föreställer mig att det blir lite hektiskt, men hoppas så klart att vi har förberett oss på ett idealiskt sätt, sade Jesper Matsch i samband med lanseringen.

"En osannolikt snabb takt"

Trots förberedelserna så meddelar man idag att det ändå blev “viss oreda”. När e-handeln öppnade så ska sajten nämligen ha fått 20 000 unika besökare på mycket kort tid.

Annons
Annons
- Inledningsvis var det svårt för kunderna att genomföra sina köp. Glädjande nog var detta ett lösbart problem och efter en dryg timme började beställningarna rulla in i en osannolikt snabb takt, erkänner plattformsleverantören Askås i ett pressmeddelande.

"En känslomässig berg-och-dalbana"

Jesper Matsch verkar dock mycket nöjd trots en del problem precis vid starten. Problem som alltså tillskrivs “det otroliga intresset”.

- WOW! Vilket drag. Det var en känslomässig berg-och-dalbana. Först en krasch rätt ner i källaren efter 30 sekunder och sedan gick det som smort. Jag hade skyhöga förväntningar på varumärket innan öppning, inget snack om saken. Men att vi skulle få så många tusen order på en dag, hade jag verkligen aldrig kunnat drömma om, säger Jesper Matsch.

Det exakta antalet order avslöjas dock inte men det handlar alltså om tusentals bara den första dagen.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta