Annons

Eton kavlar upp skjortan och satsar vidare på nätet

Eton kavlar upp skjortan och satsar vidare på nätet

2014-04-09 09:17

Den svenska skjorttillverkaren Eton satsar vidare på sina nyligen lanserade e-handel. Från och med idag kan även amerikanska, kanadensiska och norska kunder shoppa sina Eton-skjortor och accessoarer på nätet.

Sommaren 2013 sjösatte Eton sin nya webbshop och idag säljer företaget över hela Europa med Sverige, Storbritannien och Tyskland som största online marknader. Nu har man har man öppnat upp skjortförsäljningen för ytterligare tre länder, nämligen USA, Kanada och Norge.
– Det är ett strategiskt steg för Eton, då vi nu kan erbjuda e-handel på alla våra huvudmarknader och därmed ge kunderna möjlighet att kunna köpa hela vårt sortiment online. Vi satsar också starkt på inspiration riktad till män som är genuint intresserade av herrmode i yppersta världsklass, säger Fredrik Appelqvist, Retail Director på Eton.

Ryssland och Asien nästa

I Nordamerika säljs mer än 200 000 skjortor varje år via återförsäljare, shop-in-shops och egna butiker. Marknaden är Etons största och företaget ser en stor potential inom det snabbt växande e-handelssegmentet.

När Nordamerika fungerar som företaget vill, kommer man att öppna upp för ytterligare marknader där Ryssland och Asien ligger nära till hands.
– Vi har valt att öppna webbshop i Nordamerika och Norge eftersom de är viktiga marknader för företaget i stort. Framförallt i USA och Kanada ser vi en enorm tillväxt. Trots att frakten till Nordamerika är komplicerad överväger fördelarna med att lansera webbshop. Norge är i likhet med Sverige en marknad där slutkunderna känner oss väl och det är självklart viktigt att vi täcker Norden som historiskt varit väldigt framgångsrikt, säger Fredrik Appelqvist.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta