Annons

Eton kavlar upp skjortan och satsar vidare på nätet

Eton kavlar upp skjortan och satsar vidare på nätet

2014-04-09 09:17

Den svenska skjorttillverkaren Eton satsar vidare på sina nyligen lanserade e-handel. Från och med idag kan även amerikanska, kanadensiska och norska kunder shoppa sina Eton-skjortor och accessoarer på nätet.

Sommaren 2013 sjösatte Eton sin nya webbshop och idag säljer företaget över hela Europa med Sverige, Storbritannien och Tyskland som största online marknader. Nu har man har man öppnat upp skjortförsäljningen för ytterligare tre länder, nämligen USA, Kanada och Norge.
– Det är ett strategiskt steg för Eton, då vi nu kan erbjuda e-handel på alla våra huvudmarknader och därmed ge kunderna möjlighet att kunna köpa hela vårt sortiment online. Vi satsar också starkt på inspiration riktad till män som är genuint intresserade av herrmode i yppersta världsklass, säger Fredrik Appelqvist, Retail Director på Eton.

Ryssland och Asien nästa

I Nordamerika säljs mer än 200 000 skjortor varje år via återförsäljare, shop-in-shops och egna butiker. Marknaden är Etons största och företaget ser en stor potential inom det snabbt växande e-handelssegmentet.

När Nordamerika fungerar som företaget vill, kommer man att öppna upp för ytterligare marknader där Ryssland och Asien ligger nära till hands.
– Vi har valt att öppna webbshop i Nordamerika och Norge eftersom de är viktiga marknader för företaget i stort. Framförallt i USA och Kanada ser vi en enorm tillväxt. Trots att frakten till Nordamerika är komplicerad överväger fördelarna med att lansera webbshop. Norge är i likhet med Sverige en marknad där slutkunderna känner oss väl och det är självklart viktigt att vi täcker Norden som historiskt varit väldigt framgångsrikt, säger Fredrik Appelqvist.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta