Annons

Ett lager och en plattform när Animail och Vetzoo slås ihop Lars Martin NOrviit ansvarar nu för både Vetzoo och Animail

Ett lager och en plattform när Animail och Vetzoo slås ihop

2018-04-18 08:10

Lars Martin Norviit ansvarar nu får båda bolagen.

Sedan i måndags ligger sajten Animail på samma webbplattform som Vetzoo, och de forna konkurrenterna ligger numera båda två på Vetzoos plattform. Vi kunde nyligen avslöja att Alexander Olsson hade lämnat rollen som Animails vd, och nu kommer besked om vem det egentligen är som har tagit över. Det är nämligen Lars Martin Norviit, som sedan tidigare är vd på Vetzoo.

LÄS ÄVEN: Alexander Olsson slutar som vd för Animail

- Det innebär att jag har det fulla kommersiella ansvaret för både Vetzoo och Animail, säger Lars Martin Norviit till Ehandel.se.

"Jag som ansvarar för Animail"

I vår förra artikel skrev vi att en Gustav Niblaeus enligt handlingar till Bolagsverket hade tagit över rollen som Animails vd. Enligt Lars Martin Noorviit är det upplägget dock mest en formalitet.

- Jag har ju fått så mycket att göra i och med det här, och därför hjälper Gustav mig med delar av verksamheten. Men det är jag som ansvarar för Animail, med allt vad det innebär i form av personalansvar, plattformen, försäljningen och så vidare.

Redan i höstas, när både Animail och Vetzoo köptes upp av djurfoderkoncernen Muusti Group, pratades det om synergieffekter för de involverade företagen. Nu står det alltså klart att Animail har gått över till att använda Vetzoos plattform, samt Vetzoos varulager i Norrköping.

- Vetzoos plattform har visat sig vara bra och effektiv, och detsamma gäller för Vetzoos lager. Därför bestämde vi oss för att köra på detta. Så nu skickas alla varor som ska till Animails kunder från vårt varulager i Norrköping, säger Lars Martin Norviit.

LÄS ÄVEN: Vetzoo-grundaren om affären: "Det känns superbra"

Annons
Annons

Behåller varumärke och personal

Animails övriga verksamhet fortsätter dock på samma sätt som förut, så företagets kunder ska inte riskera att inte känna igen sig. Och enligt Lars Martin Norviit är några fler förändringar inte inplanerade.

- Man kan säga att vi behåller det bästa från båda bolagen. Animail har ett starkt varumärke, och det blir kvar. Samtidigt behåller vi Animails personal. Men lagret och plattformen byts alltså ut.

Hur känns det då? Det är ju ändå en ganska stor förändring för din del?

- Det känns så klart fantastiskt roligt. Vi gick live med det nya Animail-upplägget nu i måndags och allt gick helt felfritt. Så det känns jättebra, avslutar Lars Martin Norviit.

Lars Martin Norviit vill gärna avsluta med att ge några berömmande ord till Karl Nielsen och Alexander Olsson, som har tagit Animail dit bolaget är i dag. 

- Både Musti och jag vill tacka Alexander och Karl för allt bra arbete som de båda gjort för Animail. Vi tycker det är jättetråkigt att de har valt att lämna oss och önskar dem all lycka till i framtiden.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Modemärket Svea öppnar en speciell fysisk <nobr>e-handelsbutik</nobr>

Modemärket Svea öppnar en speciell fysisk e-handelsbutik

"Ett självklart steg i Sveas digitala transformation".

Annons
Annons
PostNord tar in 3 000 extra för att hantera Black Friday

PostNord tar in 3 000 extra för att hantera Black Friday

Räknar med 900 000 paket under helgen.

Dansk omniaktör tar in italienskt modeproffs som ny VD

Dansk omniaktör tar in italienskt modeproffs som ny VD

Ska satsa på teknisk innovation.

Apotea fyller 6 år - räknar med att sälja för 30 miljoner extra

Apotea fyller 6 år - räknar med att sälja för 30 miljoner extra

Födelsedagspresenten: En miljözon i Morgongåva.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ellos i ny storsatsning - 35 000 kvadrat heminredning

Ellos i ny storsatsning - 35 000 kvadrat heminredning

Bockasjö får ännu ett e-handelsuppdrag.

Halloween är ingen kassako även om många handlare firar

Halloween är ingen kassako även om många handlare firar

Ger inte så mycket, om man inte heter Partykungen.

<nobr>E-handelsjätten</nobr> öppnar sin första mode-popup

E-handelsjätten öppnar sin första mode-popup

Första modesatsningen i den fysiska världen.

Annons
Annons
Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

De vill först och främst ha en riktigt bra e-handel.

1
Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

"Vi var inte förberedda på efterfrågan".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator

Emakina DBG söker:

Business Unit Director E-commerce


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta