Annons

Eventchefen efter Emeetfinalen: Sanna Thurdin, eventchef på Ehandel.se

Eventchefen efter Emeetfinalen: "Lite bittersweet att det är slut"

2018-10-19 13:30

Turnén avslutades i Stockholm.

Efter att under året ha gjort nedslag i Göteborg, Helsingborg, Helsingfors och Köpenhamn, blev det under gårdagen till slut dags för Emeet-turnén att avslutas i Stockholm.

Torsdagen bjöd på en stark uppslutning, och stämningen var på topp när dagens deltagare under morgonen började strömma in till PostNords huvudkontor i Stockholm. Och för Sanna Thurdin, som är eventchef på Ehandel.se, blev dagen ett tillfälle att avsluta Emeet-året med eventflaggan i topp.

- Eventåret har varit väldigt händelserikt och intensivt. Vi har ju haft tre Emeet här i Sverige, och dessutom kört Emeet i både Finland och Danmark, säger hon, och fortsätter:
- Det är väldigt kul att vi nu kommer utanför Sveriges gränser och att konceptet verkar fungera väldigt bra även i de andra länderna.

Fler internationella gäster

Även om det är vanligt att man inom e-handeln pratar om en nordisk marknad, så finns det förstås skillnader mellan de olika ländernas marknader. Precis som det en gång i tiden var ett stort steg för oss på Ehandel.se att ta Emeet utanför Stockholm, så var det ingen självklarhet att konceptet skulle gå hem i Finland och Danmark.

Men hittills har det mesta gått över förväntan.

- Både de danska och de finska e-handlarna har varit så positiva och öppna för konceptet, och de verkar verkligen förstå vad Emeet innebär, säger Sanna Thurdin, och tillägger att många nu väljer att gästa Emeet utanför det egna landet, och att eventen därmed har blivit mer internationella.
- På en del av Emeet-konferenserna har vi fått sätta upp små flaggor på sessionerna för att besökarna ska veta vilka språk som pratas.

Resten av eventavdelningen på Ehandel.se: Emelie Jones och Sahra Thurdin

Som en skolavslutning

Men trots de internationella framgångarna så var det i Stockholm allt började, och många av dem som har varit med ett tag börjar förmodligen tappa räkningen på hur många Emeet som har gästat PostNords lokaler.

Annons
Annons

Sanna Thurdin menar att Stockholmseventet fortfarande har en särskild plats, och att gårdagens event på många sätt påminde om en skolavslutning.

- Alla är väldigt glada och positiva. Men det är ändå lite bittersweet att det nu är slut för det här året.

Märker man att Stockholm fortfarande sticker ut på något sätt?

- Ja, det är ett jättestarkt tryck på biljetterna till Emeet Stockholm och vi märker också att det särskilt i Stockholm är en bra spridning bland bolagen. Det är också fler olika bolag som kommer till just Stockholm, snarare än att flera av deltagarna kommer från samma bolag.

"Är det vi säger att det är"

Under 2019 får Finland ytterligare ett Emeet och dessutom kommer Emeet för första gången till Norge, där Ehandel.se även tar över det etablerade e-handelseventet NXT.

Hur det går i Norge återstår att se, men förhoppningen är förstås att det kravlösa “sharing is caring”-upplägget som har blivit Emeets kännetecken, ska gå hem även hos norrmännen.

- Emeet är det vi säger att det är. Du kommer hit för att dela med dig och du kommer hem med erfarenheter och nya insikter, avslutar Sanna Thurdin.

KOLLA IN: De bästa bilderna från Emeet Stockholm

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

Det amerikanska cykelbudet fick ge namn till Martins märke.

Annons
Annons
Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Exklusivt: Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Har spikat lanseringsdatum för brittisk sajt.

Gekås nya storsatsning:

Gekås nya storsatsning: "Som e-handel fast bättre"

Deras egen variant av webbshop.

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

"Vi vågar prova oss fram och driva innovativa lösningar".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu <nobr>e-handel</nobr>

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu e-handel

Kan lansera Click&Collect.

Leveranskritik mot MediaMarkt:

Leveranskritik mot MediaMarkt: "Har fått vissa utmaningar"

Beställningar från början av december har inte kommit fram.

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Nätapoteket går inte att stoppa?

Annons
Jobb på Ehandel.se

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.

Jula Sverige AB söker:

e-handelsspecialist

BabyBjörn AB söker:

E-commerce Store Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta