Försäljningen fick ett rejält lyft efter personligt råd

RollerSkateNation.com är en nischad e-handel som säljer rullskridskor, ja tro de eller ej. Nyligen genomförde man ett enkelt test för att se hur pass stor effekt ett personligt råd från butikens sida kunde ha på sajtens besökare.

Den enda skillnaden på de två produktsidorna av samma produkt, var att man i ena alternativet la till en textsnutt med ett tips till föräldrar som ska köpa rullskridskor till sina barn. Här råder man föräldrarna att köpa en storlek större eftersom barnens fötter växer snabbt, och innan de sitter perfekt kan man använda en extra strumpa i skridskon, något personen som tipsar själv gjort.

Annons

För övrigt såg sidorna precis likadana ut, men det personliga rådet gav en enorm respons. De individuella köpen ökade med 69 procent och de totala intäkterna ökade med hela 99 procent. En ganska imponerande effekt med tanke på att texten låg långt ner på sidan som även redan utan den extra textsnutten får anses en aning rörig.

Vill ni ta en liten närmare titt och se vilken produktsida ni själva föredrar, kan ni göra det på sajten WichTestWon.com

Annons