Annons

Fixa badet med Skånska Byggvarors nya webbguide

Fixa badet med Skånska Byggvarors nya webbguide

2013-10-03 11:05

Byggvarujätten på nätet, Skånska Byggvaror, satsar vidare för att stärka sin e-handelsposition och servicen till kunderna. På sajten lanseras nu webbguider där kunderna själva får designa och kombinera ihop sina drömmiljöer inom badrum, förvaring, spa och uterum.

Skånska Byggvaror hade ett bra första halvår trots en tuff tid för bygg- och järnhandelsbranschen. Under årets första sex månader ökade Skånska Byggvaror sin orderingång med 13 procent, och under andra kvartalet uppgick tillväxten till 15 procent. Nu tar man nya tag för att stärka sin e-handel.

Skånska Byggvaror har lanserat fyra webbguider för områdena uterum, badrumsinredningar, spa och förvaring. På hemsidan ska kunderna enkelt och snabbt kunna jämföra och kombinera ihop sitt nya drömbadrum eller uterum, se och uppleva lösningen samt direkt se vad köpet kommer att kosta.
– Eftersom våra lösningar många gånger består av flera komplexa produkter, med tillval och designkombinationer, är det vårt jobb att göra upplevelsen enkel och smidig. Med våra nya webbguider får kunden hela makten att definiera slutprodukten vilket gör ett komplicerat köp enklare, säger Calle Flemark, e-handelschef på Skånska Byggvaror.

Köp hela uterummet med ett klick

Tanken är att kunden enkelt ska kunna ”bygga” sitt uterum i webbguiden och sedan räkna på det och jämföra olika alternativ. När kunden känner sig nöjd ska det räcka med ett klick för att köpa hela uterummet, varorna levereras sedan hem kostnadsfritt.

Samma princip gäller för webbguiderna inom Skjutdörrarna Mix, badrumsinredningen Källa och spabad.
– Som Sveriges största byggvaruaktör på nätet strävar Skånska Byggvaror efter att driva utvecklingen inom e-handel. Att köpa exempelvis ett uterum är en satsning som kräver eftertanke. Planering, bygglov, upphandling, förberedelser, byggnation, färdigställande. Med uterumsguiden underlättas delar av denna process, säger Calle Flemark.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Var tredje produkt är dyrare.

Annons
Annons
PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Annons
Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta