Annons

Flerkanaliga nätkunder är de mest lönsamma

Flerkanaliga nätkunder är de mest lönsamma

2015-09-15 13:01

Enligt en ny studie kommer britterna att spendera 60 miljarder pund på nätet under 2016. Allra köpgladast är de som shoppar i flera kanaler.

Det ser ut som att britterna tar på sig spenderarbyxorna nästa år, enligt en studie framtagen av the Centre for Retail Research, på uppdrag av marknadsplatsen RetailMeNot.

Förutom att britterna väntas spendera 60 miljarder pund under 2016, så har man även kommit fram till att Storbritanniens invånare i genomsnitt kommer att sätta sprätt på 1372 pund, cirka 17 500 svenska kronor, på nätet nästa år.

Samtidigt konstaterar man att flerkanaliga shoppare, alltså de som handlar från dator, smartphone och surfplatta, är de mest köpglada. Enligt undersökningen kommer dessa att spendera 1962 pund online nästa år, att jämföra med 1014 pund för de som endast e-handlar med hjälp av sin dator.

Annons
Annons

Mobila satsningar lönar sig

Det innebär att de flerkanaliga shopparna väntas spendera 94 procent mer under 2016, en siffra som kommer att öka ytterligare under de kommande åren. Det då konsumenter som endast e-handlar med en dator tenderar att shoppa mindre, samtidigt som antalet köp från smartphones och surfplattor ökar i rask takt.

– Återförsäljare som har varit snabba med att förbättra och anpassa köpupplevelsen till flera kanaler ser nu att deras investeringar betalar av sig. Samtidigt riskerar återförsäljare som ännu inte fullt ut anpassat sig för mobila enheter att halka efter ytterligare, säger Giulio Montemagno, senior vice president international, RetailMeNot.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta