Annons

Footway ökade med 51% - slog 180 miljoner i Q3 Daniel Mühlbach, vd Footway

Footway ökade med 51% - slog 180 miljoner i Q3

2018-10-31 09:04

Fick över 10 miljoner besökare.

Footway ökar sin försäljning med 51,5 procent och kommer upp i 186,4 miljoner kronor i omsättning under Q3. Samtidigt landade rörelseresultatet på 6,4 miljoner kronor, vilket är ett rejält kliv uppåt från de 4,4 miljoner posten landade på under samma period förra året.

Det framgår i Footways kvartalsrapport för det tredje kvartalet, som släpptes nu under morgonen. I den framkommer det också att Footway på senare tid har haft en särskild stark tillväxt utanför Norden.

- Footways webbplatser riktade till europeiska länder utanför Norden har under perioden haft hög tillväxt och nettoomsättningen för dessa marknader uppgick till 24,6 (1,8) miljoner kronor, skriver företaget i ett pressmeddelande.

163 000 nya kunder

Under det tredje kvartalet ska Footway totalt sett ha lockat över 10 miljoner besökare, vilket genererade 163 300 nya kunder.

Annons
Annons
- 36 procent av försäljningstillväxten sker på marknader utanför Norden, vilket är ett bra utfall av vårt arbete med datadrivna processer där sortiment, priser och marknadsföring anpassar sig till respektive marknad, säger Footways vd Daniel Mühlbach i en kommentar.

LÄS ÄVEN: Beställ före 16.30 och få Footway-leveransen nästa dag 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Snusbolaget slog 500 miljoner - tar nu klivet ut i Europa

Rivstartar med UK under Q1.

Annons
Annons
Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Ny e-handel och 70 butiker - Toys R Us blir Tru Kids

Tru Kids vd kommer från Toys R Us ledning.

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

B2B-jätten ska ta nästa steg - tar in ny ledare

Rekryterar Icas direktör till koncernchef.

Deppigt i <nobr>e-handeln</nobr> när februari slog till

Deppigt i e-handeln när februari slog till

Framtidstron sjunker.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Klart: Amazon slopar planerna på superkontor i New York

Motståndet blev för starkt.

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Nytt e-handelspris: De här tre kan ta hem årets D-Award

Anses ha bidragit mest till att driva den digitala handeln framåt.

Åhlénschefen tar ny roll -

Åhlénschefen tar ny roll - "Vi ska vara top of mind"

Ska sudda ut gränsen mellan marknadsföring och försäljning.

Annons
Annons
Made.com - expressleverans och svensk valuta

Made.com - expressleverans och svensk valuta

Ledande varumärke för de digitala generationerna.

Annons
Jobb på Ehandel.se

PostNord Sverige söker:

Trendanalytiker inom e-handel till PostNord Sverige

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta