Annons

Före detta anställd på Gents lanserar egen skäggbutik Nõberu of Sweden

Före detta anställd på Gents lanserar egen skäggbutik

2016-03-11 08:44

Nytt skäggmärke ska göra machomän till gentlemän.

Tidigare produkt- och konceptutvecklaren på grooming-nätbutiken Gents, Johan Lindell, har tillsammans med Iman Khalaf, en av finalisterna i skägg-SM, lanserat en egen e-handel. Varumärket Nõberu of Sweden ska säljas genom egen e-handel och via ett antal återförsäljare. Redan nu finns det tillgängligt hos Stay Hard, WLTR och Beardshop.

- Vi vill skapa ett varumärke som tar tillvara de två mest svenska värden som finns: kvalitet och design. En produkt som vårdar med omsorg och samtidigt är galet snygg i badrummet, säger Johan Lindell som hoppas på storslam på marknaden för manlig skönhetsvård.

Sneglar mot Mellanöstern och USA

Nõberu ska betyda "nobel man" på japanska, och grundarna utlovar “ett modernt varumärke som tar steget från machomannen till den moderna, urbana gentlemannen”.

Annons
Annons
- Vi har provat och testat produkterna i flera omgångar, också på kunder som besökt salongen, och nu är vi äntligen helt och hållet nöjda med både doft, konsistens och känsla, säger Iman Khalaf.

Barberaren Iman Khalaf, som också äger Barbershop i Borås, och e-handelsveteranen Johan Lindell ser sin erfarenhet som en bra språngbräda för att företaget ska kunna växa snabbt de kommande åren. De har dessutom fått in kapital av ett investmentbolag.

- Vårt mål är att vara representerade i stora delar av EU till år två eller tre och vi sneglar därefter åt mellanöstern och USA, säger Johan Lindell.

Johanna Allhorn

Reporter

Journalist som arbetar med det redaktionella innehållet på Ehandel.se. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
DHL:s nya logistikterminal ska ge snabbare leveranser

DHL:s nya logistikterminal ska ge snabbare leveranser

Logistikbolaget vill ta ett större grepp om den svenska e-handelsmarknaden med en ny terminal i Västberga strax utanför Stockholm.

Annons
Annons
Mat på nätet upp 38 procent under andra kvartalet

Mat på nätet upp 38 procent under andra kvartalet

Nytt rekord för livsmedelsförsäljningen på nätet som ökar både i lösplock och färdiga middagslösningar.

El-lastbilar kan göra tung <nobr>näthandel</nobr> snällare mot miljön

El-lastbilar kan göra tung näthandel snällare mot miljön

I takt med att de tyngre e-handelspaketen väntas bli allt fler kan de eldrivna lastbilarna få en viktigare roll.

Leveransstrul den vanligaste orsaken till kundernas ilska

Leveransstrul den vanligaste orsaken till kundernas ilska

Lägsta ordervärden för fri frakt och sena leveranser är några av de saker som gör att kunderna inte kommer tillbaka.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

RNB lanserar nätbutik i premiumsegmentet för män

RNB lanserar nätbutik i premiumsegmentet för män

Den nya e-handelssatsningen har enligt modekoncernen ingen direkt jämförbar konkurrens från andra e-handelsaktörer.

1
Tung <nobr>e-handelsjury</nobr> under Emeets prisutdelning

Tung e-handelsjury under Emeets prisutdelning

Hur kundvänliga är egentligen e-handlarna?

Robby är nästa företag att lansera <nobr>e-handelsrobotar</nobr>

Robby är nästa företag att lansera e-handelsrobotar

Företagen som vill revolutionera e-handelsleveransen på olika vis blir allt fler.

Annons
Annons
Shoppa visningsplagg direkt från catwalken på Tradera

Shoppa visningsplagg direkt från catwalken på Tradera

Inför Stockholms modevecka inleder det svenska varumärket GRETA GRAM ett samarbete med Tradera som gör det möjligt att buda på utvalda plagg direkt efter visningen.

Starweb först ut med Babs Paylinks e-handelslösning

Babs Paylink rullar ut en ny lösning som gör det möjligt att ha samma leverantör för betalningar i alla kanaler.

Sverige i täten när e-handeln stöper om auktionsvärlden

Sverige i täten när e-handeln stöper om auktionsvärlden

En ny rapport beskriver Sverige som det land där konstauktionerna på nätet kommit allra längst.

Klarna och Hogia lanserar ny lösning för butikshandeln

Det svenska betalbolaget utökar sin satsning på den fysiska handeln med nytt samarbete.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem