Annons

Före detta anställd på Gents lanserar egen skäggbutik Nõberu of Sweden

Före detta anställd på Gents lanserar egen skäggbutik

2016-03-11 08:44

Nytt skäggmärke ska göra machomän till gentlemän.

Tidigare produkt- och konceptutvecklaren på grooming-nätbutiken Gents, Johan Lindell, har tillsammans med Iman Khalaf, en av finalisterna i skägg-SM, lanserat en egen e-handel. Varumärket Nõberu of Sweden ska säljas genom egen e-handel och via ett antal återförsäljare. Redan nu finns det tillgängligt hos Stay Hard, WLTR och Beardshop.

- Vi vill skapa ett varumärke som tar tillvara de två mest svenska värden som finns: kvalitet och design. En produkt som vårdar med omsorg och samtidigt är galet snygg i badrummet, säger Johan Lindell som hoppas på storslam på marknaden för manlig skönhetsvård.

Sneglar mot Mellanöstern och USA

Nõberu ska betyda "nobel man" på japanska, och grundarna utlovar “ett modernt varumärke som tar steget från machomannen till den moderna, urbana gentlemannen”.

Annons
Annons
- Vi har provat och testat produkterna i flera omgångar, också på kunder som besökt salongen, och nu är vi äntligen helt och hållet nöjda med både doft, konsistens och känsla, säger Iman Khalaf.

Barberaren Iman Khalaf, som också äger Barbershop i Borås, och e-handelsveteranen Johan Lindell ser sin erfarenhet som en bra språngbräda för att företaget ska kunna växa snabbt de kommande åren. De har dessutom fått in kapital av ett investmentbolag.

- Vårt mål är att vara representerade i stora delar av EU till år två eller tre och vi sneglar därefter åt mellanöstern och USA, säger Johan Lindell.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Trots monopolet - alkoholen breder ut sig på nätet

Helgläsning: Trots monopolet - alkoholen breder ut sig på nätet

Många e-handlare har tröttnat på Systembolagets ställning inom alkoholförsäljningen och menar att monopolet har spelat ut sin roll. Vi har gjort en djupdykning i branschen som bara verkar växa sig större - nämligen alkoholförsäljningen på nätet.

Annons
Annons
Veckans 5 med uppstickaren John Hadenius

Veckans 5 med uppstickaren John Hadenius

Veckans 5 är inslaget där vi ställer fem snabba frågor till en e-handlare.

Besökssuccé när E-commerce Park bjöd in till invigningsfest

Besökssuccé när E-commerce Park bjöd in till invigningsfest

Runt 200 personer dök upp när E-commerce Parks nya lokaler i Helsingborg visades upp under torsdagskvällen.

Gymgrossisten internrekryterar efter stortapp i ledningen

Tre av Gymgrossistens högsta chefer kommer att lämna sina uppdrag.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handelssatsning: Så ökade Hobbex intäkterna med 50%

E-handelssatsning: Så ökade Hobbex intäkterna med 50%

Att låta e-handeln ta steget ut i resten av EU blev ett framgångskoncept för Hobbex.

Happy Plugs och H&M i unikt onlinesamarbete

Happy Plugs och H&M i unikt onlinesamarbete

Happy Plugs hörlurar, högtalare och mobilskal ska säljas exklusivt i H&M:s näthandel.

Nu rullar Klarna ut B2B-kassan på bred front

Nu rullar Klarna ut B2B-kassan på bred front

Då var det dags. Klarna öppnar upp dammluckan för sin företagsvänliga kassa.

3
Annons
Annons
<nobr>E-handelsjätten</nobr> tar nästan all tillväxt

E-handelsjätten tar nästan all tillväxt

Det kan finnas anledning att vara orolig.

1
Brott på nätet kan leda till rädsla för e-handel

Forskning: Brott på nätet kan leda till rädsla för e-handel

42 procent av svenskarna har råkat ut för att oseriösa företag skickat mail i syfte att lura till sig personlig information, enligt en ny undersökning.

E-handel på stark frammarsch i Nigeria

Ny teknik har gett fler jobb och lägre priser.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Apotek Hjärtat söker:

Online merchandiser

Skincity AB söker:

Skincity söker redovisningsekonom

Sportamore söker:

Digital grafisk formgivare

AddTruly AB söker:

Driven B2B-säljare sökes till en arbetsplats med entreprenöriell anda

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem