Annons

Före detta anställd på Gents lanserar egen skäggbutik Nõberu of Sweden

Före detta anställd på Gents lanserar egen skäggbutik

2016-03-11 08:44

Nytt skäggmärke ska göra machomän till gentlemän.

Johan Lindell, som tidigare har jobbat på nätbutiken Gents, har tillsammans med Iman Khalaf, en av finalisterna i skägg-SM, lanserat en egen e-handel. Varumärket Nõberu of Sweden ska säljas genom egen e-handel och via ett antal återförsäljare. Redan nu finns det tillgängligt hos Stay Hard, WLTR och Beardshop.

- Vi vill skapa ett varumärke som tar tillvara de två mest svenska värden som finns: kvalitet och design. En produkt som vårdar med omsorg och samtidigt är galet snygg i badrummet, säger Johan Lindell som hoppas på storslam på marknaden för manlig skönhetsvård.

Sneglar mot Mellanöstern och USA

Nõberu ska betyda "nobel man" på japanska, och grundarna utlovar “ett modernt varumärke som tar steget från machomannen till den moderna, urbana gentlemannen”.

Annons
Annons
- Vi har provat och testat produkterna i flera omgångar, också på kunder som besökt salongen, och nu är vi äntligen helt och hållet nöjda med både doft, konsistens och känsla, säger Iman Khalaf.

Barberaren Iman Khalaf, som också äger Barbershop i Borås, och e-handelsveteranen Johan Lindell ser sin erfarenhet som en bra språngbräda för att företaget ska kunna växa snabbt de kommande åren. De har dessutom fått in kapital av ett investmentbolag.

- Vårt mål är att vara representerade i stora delar av EU till år två eller tre och vi sneglar därefter åt mellanöstern och USA, säger Johan Lindell.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Annons
Annons
Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Utförsäljning med 50 procents rea i e-handeln.

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Fruktfajt med fällande utgång.

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Annons
Annons
Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Finansierat kampanjen med 189 procent.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta