Annons

Före detta anställd på Gents lanserar egen skäggbutik Nõberu of Sweden

Före detta anställd på Gents lanserar egen skäggbutik

2016-03-11 08:44

Nytt skäggmärke ska göra machomän till gentlemän.

Tidigare produkt- och konceptutvecklaren på grooming-nätbutiken Gents, Johan Lindell, har tillsammans med Iman Khalaf, en av finalisterna i skägg-SM, lanserat en egen e-handel. Varumärket Nõberu of Sweden ska säljas genom egen e-handel och via ett antal återförsäljare. Redan nu finns det tillgängligt hos Stay Hard, WLTR och Beardshop.

- Vi vill skapa ett varumärke som tar tillvara de två mest svenska värden som finns: kvalitet och design. En produkt som vårdar med omsorg och samtidigt är galet snygg i badrummet, säger Johan Lindell som hoppas på storslam på marknaden för manlig skönhetsvård.

Sneglar mot Mellanöstern och USA

Nõberu ska betyda "nobel man" på japanska, och grundarna utlovar “ett modernt varumärke som tar steget från machomannen till den moderna, urbana gentlemannen”.

Annons
Annons
- Vi har provat och testat produkterna i flera omgångar, också på kunder som besökt salongen, och nu är vi äntligen helt och hållet nöjda med både doft, konsistens och känsla, säger Iman Khalaf.

Barberaren Iman Khalaf, som också äger Barbershop i Borås, och e-handelsveteranen Johan Lindell ser sin erfarenhet som en bra språngbräda för att företaget ska kunna växa snabbt de kommande åren. De har dessutom fått in kapital av ett investmentbolag.

- Vårt mål är att vara representerade i stora delar av EU till år två eller tre och vi sneglar därefter åt mellanöstern och USA, säger Johan Lindell.

Johanna Allhorn

På plats i Las Vegas

Vår Chefredaktör är denna vecka i Las Vegas och rapporterar direkt från e-handelskonferensen Shoptalk.

Annons
Annons
Annons

Minimera får 300 000 - ska ta second hand på nätet till ny nivå

Skrev ansökan själva, trots avrådan från branschfolket.

Nätbutiker under sekunden: Nu börjar resan för nya <nobr>e-tjänsten</nobr>

Nätbutiker under sekunden: Nu börjar resan för nya e-tjänsten

Umeå-startupen är redo att visa upp vad de har.

Han tröttnade på att göra rika företag rikare - startar global nätbutik för välgörenhet

Han tröttnade på att göra rika företag rikare - startar global nätbutik för välgörenhet

Nu vädjar han till svenska e-handlare om hjälp med det tekniska.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Emeet Helsingborg förlängs med Eweek på två dagar

Emeet Helsingborg förlängs med Eweek på två dagar

Emeet-fansen kan inte få nog.

Jakt.se öppnar fysisk butik igen - ska nå 100 miljoner

Jakt.se öppnar fysisk butik igen - ska nå 100 miljoner

1 april lanseras systersajten Fiske.se.

Nytt i kassakriget: Billmate satsar på köp efter köpet

Nytt i kassakriget: Billmate satsar på köp efter köpet

Ny funktion ska bjuda på merförsäljning.

Annons
Annons
Adlibris-chefen: Så kan bokförlagen sälja mer

Adlibris-chefen: Så kan bokförlagen sälja mer

Sänkta priser på nya skönlitterära böcker skulle öka försäljningen kraftigt, tror Johan Kleberg, VD på Adlibris.

1
Addnature-grundare blir nya ägare i ISBJÖRN of Sweden

Addnature-grundare blir nya ägare i ISBJÖRN of Sweden

Blir tredje största ägaren i företaget.

Första omnibutiken öppnad i grannlandet

Clas Ohlson lanserar sitt omnikanalskoncept i Norge.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Länna Sport söker:

HAR DU E-HANDELSBAKGRUND OCH SINNE FÖR GRAFISK DESIGN?

H&M söker:

Web Analyst ? H&M Global Marketing

Campadre söker:

Online marketing specialist

Hövding Sverige AB söker:

Sales Manager Marketplace/E-Commerce

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem