SPONSRAD ARTIKEL FRÅN Specter
Förenklad returhantering sparar värdefull tid för Nobo Design

Förenklad returhantering sparar värdefull tid för Nobo Design

2017-12-21 10:00

Nobo Design AB är en renodlad e-handlare inom multibrand premiumkläder. Företaget är familjeägt och förra året omsatte man 10,5 miljoner kronor med en tillväxt på 25% år 2016. Nobo Design samarbetar med Specter, där e-handlaren nu kan sköta sina returer och byten på ett enklare sätt direkt i affärssystemet.

Specter har gjort en uppdatering av sitt affärssystem som innebär en ännu tätare integration med Klarnas betaltjänster och som Nobo Design agerat bollplank för och testkört under en period. Lösningen är både mer ekonomisk och tidseffektiv eftersom Specters kunder nu slipper arbeta i flera system för att hantera krediteringar av returer.

Smidig returhantering ger bättre köpupplevelse

För Nobo Design är det en viktig konkurrensfaktor att kunna erbjuda en enkel och smidig returhantering. Något som inte är konstigt alls med tanke på att 25–40% av alla online-köp inom mode leder till retur, där kund vill skicka tillbaka sitt köp eller byta till en annan produkt eller storlek. Med den nya lösningen från Specter kan Nobo Design sänka sina kostnader för returhantering och ge ännu bättre och snabbare kundservice.

Jag tror att vi bara genom den nya krediteringshanteringen sparar två tredjedelar av vår tid för att hantera byten och returer. För kunderna blir det också en fördel. Om våra interna processer är effektiva får kunden sin återbetalning snabbare, säger Joakim Augustsson, delägare Nobo Design

Kan hjälpa kunderna från sommarstugan

Då Nobo Design är ett relativt litet företag har man möjligheten att komma nära sina kunder och samarbetspartners genom att exempelvis vara tillgängliga dygnet runt. Det ställer krav på ett webbaserat affärssystem som företagets anställda kan nå var de än befinner sig, något som är möjligt tack vare Specter.

Med Specters affärssystem har vi möjlighet att jobba hemifrån, från sommarstugan eller på resan eftersom alla system finns i molnet, säger Joakim Augustsson, avslutar Joakim Augustsson.

Även på Specter ser man positivt på den utvecklade lösningen.

Vi vill hjälpa våra e-handlare att höja servicenivån gentemot sina kunder. Därför är vi både stolta och glada över att kunna leverera en mer tids- och kostnadseffektiv lösning för att hantera Klarna-krediteringar och returer, säger Lennart Samsson, VD på Specter.

Läs mer om hur du kan optimera din e-handel med Specters affärssystem här.

Om Specter:
Specter effektiviserar vardagen för små och medelstora företag inom e-handel, retail och grossistledet med sitt webbaserade affärssystem och kassasystem. Specter har erbjudit omnikanalslösningar i tio år, med färdiga integrationer till marknadens populäraste e-handelsplattformar, betal-, frakt- och 3PL-lösningar.
Kontakt:
Patrik Johansson
0304 -64 94 08
patrik.johansson@specter.se

 

Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta