Annons

Företaget som ska personalisera hela e-handeln Rikard Andersson

Emeet: Företaget som ska personalisera hela e-handeln

2017-10-11 09:50

"Världens snabbast växande lösning för personalisering".

I samarbete med Ehandel.se Event genomför vi vid utvalda tillfällen intervjuer med partners.

Emeet Stockholm kommer i nästa vecka att bjuda på en hel del spännande ämnen att diskutera. Bland dessa finner vi personalisering, vilket är ett område där e-handelsleverantören Nosto kommer att bidra med mycket. Vi ställde några frågor till Rikard Andersson, som är Head of Nordics på företaget. Först bad vi Rikard om en kort förklaring av vad Nosto faktiskt gör.

- Nosto är världens snabbast växande lösning för personalisering. Vi använder data och maskininlärning för att skapa en djup förståelse för vilka produkter som bör lyftas fram för varje unik kund under köpresan, säger Rikard Andersson.

"Ett rent måste idag"

Han berättar hur det idag förväntas av e-handlarna att de på något vis jobbar med personalisering, speciellt av den unga generationen.

- När det kommer till generationen av digitala natives som från scratch växt upp med individuellt anpassat innehåll på såväl YouTube, Amazon, Spotify och Netflix så är det ett rent måste att ha ett riktigt bra tänk kring detta.

Under Emeet Stockholm får partnerföretagen hålla i en session och Nostos ska givetvis handla om personalisering. En session där e-handlarna ska få vara med och diskutera vad de anser utgör bra personalisering idag.

Kan du avslöja några nyheter som Nosto jobbar med?

- Det händer en massa roliga saker i varje sprint men om jag ska lyfta fram några favoriter så är jag riktigt glad över vårt partnerskap med Facebook där vi på löpande band släpper nya funktionaliteter för smart produktannonsering på Facebook och Instagram. Ett exempel är att vi nu bygger features med User Generated Content i dessa kanaler.

"Röststyrd shopping är mäktigt"

Rikard Andersson berättar också att de nu släppt en funktion där e-handlarna kan visa lokalt trendande produkter i den stad där kunden befinner sig.

Annons
Annons

Vad tycker du är mest spännande inom e-handeln just nu?

- Mycket såklart, men eftersom jag jobbat med marknadsplatser och logistik tidigare så följer jag självklart utvecklingen där med stor spänning. Sen så tycker jag allt som har med utvecklingen inom röststyrd shopping är riktigt mäktigt, säger Rikard Andersson.

Nosto kan ni träffa den 19 oktober på PostNords huvudkontor i Stockholm, då årets sista Emeet går av stapeln. Det är inte första gången företaget är med på Emeet och Rikard Andersson berättar hur de älskar diskussionerna som äger rum under evenemanget.

- Att utbyta erfarenheter kommer alltid att slå en monolog och jag vet att jag själv har lärt mig otroligt mycket genom åren på Emeet, avslutar Rikard.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Volkswagen ska själv sälja sina bilar direkt på nätet

Volkswagen ska själv sälja sina bilar direkt på nätet

Återförsäljare måste acceptera ny e-handel.

Annons
Annons
Skokedjans tio fysiska butiker stängs - <nobr>e-handeln</nobr> består

Skokedjans tio fysiska butiker stängs - e-handeln består

"Tillväxten i våra tre onlineaffärer är mycket stark".

Jaktia bygger nytt:

Jaktia bygger nytt: "Nu är det dags att ta steget framåt"

Wipcore får "extra spännande" uppdrag.

Lämnade Animail - får toppjobb hos Klarna i USA

Lämnade Animail - får toppjobb hos Klarna i USA

"Känns oerhört spännande och utvecklande".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk butikskedja i konkurs:

Svensk butikskedja i konkurs: "Medioker utveckling i de fysiska varuhusen"

Men e-handeln sägs gå bra.

Stadium ställer om till <nobr>e-handel</nobr> - ett tiotal får gå

Stadium ställer om till e-handel - ett tiotal får gå

Och 35 tjänster flyttas.

iPhonebutiken får ny storägare - ska nu erövra Danmark

iPhonebutiken får ny storägare - ska nu erövra Danmark

Grundarna cashar in men lämnar inte skeppet.

2
Annons
Annons
<nobr>E-handlare</nobr> öppnade fysisk butik - fick in över 100 märken

E-handlare öppnade fysisk butik - fick in över 100 märken

Tar satsningen till Sverige.

<nobr>E-handlarens</nobr> julkalender väntas sälja slut på en dag

E-handlarens julkalender väntas sälja slut på en dag

Har stärkt upp med extra logistikpersonal.

2
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Stadium söker:

Customer Analyst

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta