Annons

Förkorta laddningstiden, förbättra säljsiffrorna

Förkorta laddningstiden, förbättra säljsiffrorna

2010-05-28 18:03

Enligt SiteScanners undersökning tar det i snitt sex sekunder att ladda en e-handelssajt i en webbläsare för en person som besökare sajten för första gången, och med en uppkoppling på 2 Mbit per sekund. Det är åtminstone några sekunder för mycket för att kunna garantera att kunden stannar och genomför sitt köp, detta enligt siffror från en attitydundersökning utförd av Forrester i augusti 2009, skriver SiteScanner i ett pressmeddelande.

SiteScanner ställer sig frågan hur man som e-handlare undviker affärsavbrott och säkerställer att kunderna stannar på webbsidan istället för att går vidare till första bästa konkurrent? Svaret är, skriver SiteScanner, att optimera bäst och ladda snabbast.

SiteScanner tar upp ett antal punkter som man ska ha i åtanke.

För det första ska man jämföra olika webbläsare. Det kan bara göras genom att exekvera hela sajten i verkliga webbläsare och jämföra resultaten mot varandra, skriver SiteScanner. Och tillägger, att alla mätningar och tester måste göras med en lina som motsvarar normalanvändaren, vilket innebär en uppkoppling på ungefär 2 Mbit per sekund.

För det andra bör sajten alltid testas i en webbläsare innan lansering, eftersom applikationer såsom Flash och Javaskript tar mycket prestanda. Bra hållpunkter vid testning är cachning av webben, användandet av Javaskript och CSS:er samt storleken på enskilda objekt, såsom bilder och Flash.

Ett tredje tips från SiteScanner är benchmarking, för att se hur väl sajten står sig mot konkurrenternas diton. Laddningshastigheten bör rimligtvis ligga under snittet för normalanvändaren, dvs. sex sekunder.

Avslutningsvis framhåller SiteScanner vikten av att sätta upp interna målsättningar, som t.ex. hur stora affärsavbrott som är acceptabelt för verksamheten.

Annons
Annons
Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta