Annons

Försäljningen av sexleksaker vibrerar inför Alla hjärtans dag

Försäljningen av sexleksaker vibrerar inför Alla hjärtans dag

2016-02-12 14:40

Veckan innan Alla hjärtans dag har visat sig vara extra het för de som säljer sexleksaker på nätet.

Det är inte bara regniga sommardagar som sätter lite extra fart på e-handeln med sexleksaker. Inte oväntat har Alla hjärtans dag en liknande effekt. Något som sexleksaksbutiken Mshop, tidigare känd som Martinshop, märkt av.

Enligt statistik som Mshop tagit fram shoppar svenskarna tre gånger så mycket sexleksaker veckan innan Alla hjärtans dag, jämfört med en vanlig vecka i januari.

Annons
Annons
– E-handel växer hela tiden och många vill överraska sin partner med något annat än blommor och choklad. Man kanske går ut och äter middag och har med sig en liten present som ett tecken på att kvällen kommer fortsätta när man kommer hem, säger Mona Donnerman, inköpschef på Mshop.

Svenskarna e-handlar glatt

Vi har tidigare rapporterat att svenska e-handlare som kampanjar lite extra inför Alla hjärtans dag ökat sin försäljning med 30-50 procent jämfört med förra året. Hur mycket Mshop ökat sin försäljning jämfört med 2015 avslöjar man inte men de mest populära produkterna hittills i år är klitorisvibratorer och glidmedel.

– Vi har sett att det blivit mer och mer vanligt bland par att ta in sexleksaker i sovrummet. Tiden när det var tabu är förbi, säger Mona Donnerman.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Från begagnade plastburkar till 6 miljoner i omsättning

Från begagnade plastburkar till 6 miljoner i omsättning

E-handlaren som började från scratch.

Annons
Annons
Man stal identiteter och köpte sexleksaker - nu döms han

Man stal identiteter och köpte sexleksaker - nu döms han

"Plötsligt händer det".

Deras <nobr>e-handel</nobr> tar upp kampen mot branschens resursslöseri

Deras e-handel tar upp kampen mot branschens resursslöseri

"Vill inte vara ytterligare ett "slit och släng"-företag".

CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora <nobr>e-handlare</nobr>

CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora e-handlare

"Är som Black Friday, men mindre".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Stänger en butik och öppnar en ny.

Frank Dandys egen <nobr>e-handel</nobr> omsätter nu 12 miljoner

Frank Dandys egen e-handel omsätter nu 12 miljoner

Mer än dubblades under förra året.

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

Steg med 125 procent.

Annons
Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta