Annons

Fraktjätte byter hämtningstid: Mer tid att packa när logistikbolaget tar det lite lugnare

Fraktjätte byter hämtningstid: "Flexibilitet är livsviktigt"

2018-09-24 14:07

Fler order beräknas komma iväg samma dag.

Leverans samma dag, eller åtminstone så snabbt som möjligt, har blivit något av ett måste i e-handelssammanhang. Nu genomför fraktjätten UPS en större förändring som ska göra det lättare för e-handlarna att få iväg beställningen samma dag som kunden lade ordern.

Åtta timmar extra produktionstid

Satsningen går ut på senare upphämtningstider i hela Europa - där bland annat e-handelsföretagen nu får fram till klockan 20.00 på sig att lämna ifrån sig sina paket. Enligt UPS innebär den nya upphämtningstiden att företag får åtta timmar extra produktionstid.

Annons
Annons
- Flexibilitet är livsviktigt för SME-företag i Europa och de måste kunna känna sig säkra på att deras kunder får sina varor när de behöver dem. När vi nu kan erbjuda senare upphämtning med upp till åtta timmar kan våra kunder fokusera mer på produktion, orderfyllnad och det som är viktigast; att växa sin affär och driva sitt företag, säger Lou Rivieccio, VD för UPS Europa, i ett pressmeddelande.

UPS nya hämtningstider är en del av ett större projekt, i vilket logistikjätten satsar totalt 1,7 miljarder euro på sin europeiska infrastruktur. Bolaget ska dessutom ha investerat i sitt vägnät och på så sätt förbättrat leveranstiderna med upp till en dag i vissa fall.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

Kunderna vill inte ha AR eller Virtual Reality

De vill först och främst ha en riktigt bra e-handel.

Annons
Annons
Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

Oväntad julsuccé - tusentals doftgranar flög av lagerhyllan

"Vi var inte förberedda på efterfrågan".

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order

Miljardbolagets nya Click & Collect - 15 min till färdig order

Uppdaterar företagets Pitstop-funktion.

NordicFeel lanserar ny sajt och grafisk profil

NordicFeel lanserar ny sajt och grafisk profil

Följer systerbutiken Eleven i att få en makeover.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

11 000 paket i timmen på PostNords nya terminal

Invigning: 11 000 paket i timmen på PostNords nya terminal

Yta på 17 000 kvadratmeter.

2
Ny <nobr>e-handel</nobr> når 20 miljoner på två år - tar in nytt kapital

Ny e-handel når 20 miljoner på två år - tar in nytt kapital

Räknar med ökning på 200 procent.

Väljer bort e-handel:

Väljer bort e-handel: "Kunderna vill ha fysiska butiker"

Öppnar sex nya varuhus nästa år.

1
Annons
Annons
Skincity satsar på paketskåp och <nobr>2-timmarsleverans</nobr>

Skincity satsar på paketskåp och 2-timmarsleverans

"Ett fint komplement".

<nobr>E-handlarna</nobr> laddar inför årets julleveranser

Helgläsning: E-handlarna laddar inför årets julleveranser

"Planering, planering, planering. Fokus på planering ner i detalj".

1
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator

Emakina DBG söker:

Business Unit Director E-commerce


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta