Annons

Fraktjättens nya tjänst ska öka handeln med Kina Lastar varor på tåget till Europa

Fraktjättens nya tjänst ska öka handeln med Kina

2018-05-28 07:00

Relativt billigt och relativt snabbt.

Hur det blir med e-handeln från till exempel Wish när PostNords nya momslösning är på plats, återstår att se. Men klart är att många europeiska e-handelsföretag också importerar från Kina, och det blir allt vanligare att europeiska företag säljer till länder i Asien. Nu väljer fraktjätten UPS att försöka slå de båda flugorna i en smäll.

LÄS ÄVEN: Så gör du affärer i Kina utan att kunna kinesiska

Ska hjälpa kunderna att sälja mer

Företaget har nämligen släppt en frakttjänst via järnväg, som ska transportera varor mellan företag i Europa och Hongkong. Linjen går mellan Hong Kong och Duisburg i västra Tyskland, och kommer enligt UPS att förenkla handeln mellan regionerna.

Annons
Annons
- Asien är en marknad som växer och som kommer fortsätta att vara viktig för företag i Europa. Genom att erbjuda ett alternativ för frakt via denna rutten visar vi våra kunder att UPS är där för att hjälpa dem nå ut med sina affärer, både i Europa och Asien. Om vi erbjuder fler fraktalternativ kan vi också hjälpa våra kunder att öka sina affärer och nå ut till nya marknader, säger Frank Jørgensen, chef för UPS Norden, i ett pressmeddelande.

Containrar lastas direkt på tåget

Att skicka sina varor med UPS järnvägslinje ska enligt UPS gå 30 procent snabbare än sjöfrakt, och samtidigt kosta upp till 60 procent mindre än att frakta med flyg.

Kunder som vill frakta med UPS-linjen packar sina varor i containrar, som sedan lastas ombord på tåget. Tjänsten är alltså i första hand tänkt för större försändelser.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta