Annons

Från 600 000 till 4 miljoner i vinst för Löwengrip Beauty Foto: Instagram/Lowengrip Pingis Hadenius och Isabella Löwengrip

Från 600 000 till 4 miljoner i vinst för Löwengrip Beauty

2019-04-09 08:10

Dubblar nästan omsättningen.

Löwengrip Beauty, som har grundats av mode- och e-handelsprofilerna Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius, rapporterar ett starkt 2018. Bolaget ökade sin omsättning från 47,3 till 84,7 miljoner kronor, medan vinsten samtidigt gick från 600 000 till 4 miljoner kronor. Det skriver nyhetssajten Breakit.

- Det är klart man alltid kan göra bättre men vi är ett tillväxtbolag så jag är nöjd med att vi gör vinst överhuvudtaget, säger vd:n Pingis Hadenius till Breakit.

Löwengrip Beauty gjorde för något år sedan en större satsning på att uppgradera det egna varumärket till premiumsegmentet, och nu står det alltså klart att projektet verkar ha lyckats väl.

LÄS ÄVEN: Isabella Löwengrip säljer ut sina produkter hos Matsmart

Kostar att bygga internationell tillväxt 

Bolaget, som säljer sina produkter både via återförsäljare och en egen e-handel, har sin främsta försäljning i Norden. Märket finns dock också etablerat i bland annat USA och Storbritannien.

Annons
Annons
- Det är jättelånga cykler att bygga upp en internationell tillväxt, det är någonting som är särskilt kapitalkrävande, det kan man inte göra lika snabbt utan externt kapital, säger Pingis Hadenius.

I år planerar duon bakom Löwengrip-märket en fortsatt tillväxt på 50 procent, vilket ska uppnås bland annat genom lanseringen av ett nytt varumärke för dagligvaruhandeln. Enligt ett uttalande från Pingis Hadenius kommer den nya satsningen att bli "lekfull och mer prismässigt tillgänglig" än sitt etablerade systermärke.

LÄS ÄVEN: Löwengrips nya e-handel är live

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

Ny e-handel är född.

Annons
Annons
Landet som vill slippa globala regler i <nobr>e-handeln</nobr>

Landet som vill slippa globala regler i e-handeln

71 mot tre.

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Kanske snart en standard?

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

Annons
Annons
E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta