Från billig badbutik till omfattande E-handel

Övertagandet av en e-handel gav mersmak och ledde till öppnandet av Badhuset.se.

Det började som ett bolag som ville sälja billiga badrumsmöbler. Nu kan företaget Badhuset utöver att sälja badrumsinredning även erbjuda sina kunder möjligheten att få hjälp med installationer och renoveringar. Sedan i våras driver bolaget en egen e-handel.

- Vi ville skapa en mer inspirerande e-handel där kunden kunde få tips och råd inför sitt köp och inte bara en e-handel som säljer produkterna, säger Cecilia Uhrenfeldt, e-handelsansvarig på Badhuset.

Annons

Badhuset hette från början Öret och sysslade då endast med att sälja badrumsmöbler i butik. När företaget, som med sina olika delar totalt omsatte 29,5 miljoner kronor 2014, förvärvade e-handeln vvsonnet.se för två år sedan, ändrades inriktningen för Badhuset.

Nästa steg är att inspirera

Det ledde till att bolaget även började sälja badrumsinredning via den nya e-handeln Badhuset.se. Enligt Cecilia Uhrenfeldt var det inte något svårt beslut att utveckla verksamheten på webben.

- En e-handel kändes som en naturlig utveckling för att möta marknadens behov av tillgänglighet och för att kunna växa som företag. Jag tror att köpbeteendet är helt förändrat och i dag genomsyrar det alla verksamheter mer eller mindre, säger hon till onlinetidningen Jaffärer.

Nu planerar Bahuset att satsa ännu mer på att ge sina kunder inspiration samt råd både före och efter köpet av badrumsinredning.

- Jag tänker mig ett galleri med inspirerande badrumsmiljöer från leverantörer, från vår fysiska butik och även från renoveringar som vi utfört. Det kan också bli läge att länka till andra inspirerande sajter för att hjälpa kunden att hitta inspiration, säger Cecilia Uhrenfeldt.

 

Annons