Friluftsjätten nyrekryterar – medgrundare blir marknadschef

Bättre kommunikation utåt ska främja tillväxten.

Outnorth började året med att fylla på kassan med 15 miljoner kronor. Pengarna skulle bland annat användas till att utöka lagret. Nu ska bolaget, som förra året omsatte nära 300 miljoner kronor, utveckla marknadskommunikationen.

Outnorth rekryterar Dennis Svärd som ny kommunikationschef och Pelle Gustafsson byter roll inom bolaget och blir marknadschef.

Annons

Outnorth har vuxit kraftigt de senaste åren. Vi tar nu nästa steg och utvecklar marknadskommunikationen ytterligare. Det handlar om att främja tillväxten och öka konkurrenskraften både nationellt och internationellt – genom att möta kunderna på rätt sätt och med rätt erbjudande, säger Lars Nykvist, vd på Outnorth.

Den nya marknadschefen Pelle Gustafsson är ingen mindre än Outnorths medgrundare och har de senaste åren varit inköpschef på bolaget.

Dennis Svärd ska ha gedigen kunskap om friluftsbranschen och jobbat med flera stora varumärken som exempelvis Haglöfs. Han har också drivit Årets Äventyr AB som bland annat ligger bakom äventyrsutbildningen Adventure Academy och utmärkelserna Årets äventyrare och European Adventurer of the Year.

Annons