Frontmen ska bli svenska mäns ”stiliga kompis”

Oscar Arrsjös nya satsning, herrmodesajten Frontmen.com, ska erbjuda kunderna det senaste i klädväg kombinerat med stiltips och redaktionellt innehåll.

Oscar Arrsjö har gjort sig känd som expert på herrmode i TV4:s Nyhetsmorgon och har tidigare drivit sajten Fashionisland.se, som nu har bytt namn till Frontmen.com och på samma gång fått ett nytt koncept. Oscar Arrsjö ser Frontmen som premiumvalet för män som vill handla mode online.

- Vi vill ge män en inspirerande och rolig shoppingupplevelse. Vårt mål är att hjälpa män att lyckas nå sina mål genom de fördelar rätt kläder och stil ger. 

Annons
Annons

Frontmen.com har satsat på en ny plattform med responsiv design och kommer att sälja kläder från uppemot 60 kända varumärken. Oscar Arrsjö vill gärna att sidan ska skilja sig från andra butiker på nätet.

Därför kommer klädutbudet att kombineras med inspirationsmaterial i form av intervjuer, guider och stiltips för att ge kunden en mer heltäckande köpupplevelse. Under rubriken Shop by look kan shoppingsugna män få förslag på lämpliga utstyrslar till exempelvis arbetsintervjun, midsommarfesten eller middagen med svärmor.

- En ny tröja gör inget modelejon, för det behövs en hel outfit. Vi sätter kläderna i en kontext. Vi ska vara en stilig kompis som hjälper dig att lyckas i livet, säger Oscar Arrsjö.

Han berättar att Frontmen.com, som ska framhäva den skandinaviske gentlemannen, siktar på att vara något helt annat än de stora jättarna på nätet, som Oscar Arrsjö beskriver som kataloger som säljer allt för alla.

- Vi vill ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen genom att vara premiumvalet på nätet.

Det låter som ganska mycket jobb. Hur många är ni som jobbar med Frontmen?

- Vi är fem personer och vi gör allt från intervjuer till att ha kontakt med kunderna själva. Och jo, det är en massa jobb. Men vi tycker att det är roligt. Det går bra än så länge.

Ni har hunnit vara igång i en vecka. Har ni fått något gensvar?

Annons
Annons

- Ja, vi har fått mycket positiv respons på sajten. Folk tycker att den är snygg och intressant. Det är alltid lite nervöst med nylanseringar även om man själv är övertygad om att det är en bra satsning.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!