Full sula när CDON breddar sitt sortiment med skor

CDON.com breddar sortimentet ytterligare. Nu genomförs en större satsning på skor för dam, herr och barn med en rad kända varumärken. Breddningen är ett steg i CDON:s strategi att etablera sig som ett fullsortiment-varuhus på nätet.

I slutet av sommaren 2010 lanserade CDON Group, som då var en del av MTG, nätskobutiken Heppo. Senare öppnades det även butiker i flera av de nordiska länderna, och under 2012 gjordes ett försök att ta butiken ut i Europa.

Först ut var Nederländerna men i början av 2013 valde man att ta en paus i den satsningen. I april samma år kom även beskedet att CDON Group sålde Heppo till nätbutiken Footway. Men man verkar inte ha gett upp hoppet helt om att sälja skodon.

Annons

Nu breddar man sortimentet ytterligare på CDON.com i en större satsning på skor för dam, herr och barn.

– Vår ambition är att göra CDON.com till ett fullsortiment-varuhus på nätet. Vi har löpande utvidgat vårt sortiment och urval för att ge kunderna en bättre shoppingupplevelse och nu breddar vi ytterligare inom skor, säger Christian Eriksson, VD på CDON.com.

Öppnar upp plattformen

CDON.coms egna skosortiment med fokus på bassortiment kommer att innehålla en rad välkända varumärken som Clarks, Tamaris, Lloyd och Blundstone. Nelly.coms skor med en tydlig inriktning mot en yngre publik säljs redan via CDON.

I förlängningen öppnar man också upp plattformen för att integrera andra e-handlares butiker och ge dessa möjlighet att nå ut till sajtens fler än 250 000 dagliga besökare. En plan som CDON berättade om i mitten på förra året.

– CDON.com har ett starkt varumärke och vi har under snart 15 år byggt upp en av Nordens största och mest välkända e-handelsbutiker. Våra kunder uppskattar och litar på CDON.com, och de är nyfikna på att upptäcka nya produkter. Nu sätter vi ytterligare fokus på skosegmentet där internet tar stora andelar från den traditionella butikshandeln, säger Christian Eriksson.

Källa: Press

Annons