Fullt fokus på inspiration när Cross satsar digitalt

Cross Sportswear är ett svenskägt företag som designar och producerar skid- och golfkläder. Nu gör man en digital satsning och lanserar en ny webbshop lagom till att golfsäsongen drar igång.

Cross Sportswear bildades 1986 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Företaget finns idag på 23 marknader med sina egendesignade skid- och golfkläder, nu gör man en satsning online med en ny nätbutik, Cross-sportswear.com.

Tanken med den nya sajten är att modernisera företagets digitala närvaro samt exponera företagets produkter till en bredare kundbas. Något man valt att göra med en responsiv sajt med stora bilder som ska inspirera kunden.

Annons

Expansion väntar

I dagsläget är det endast möjligt för svenska kunder att handla i butiken men målet är att utöka till ytterligare marknader på sikt. I samband med lanseringen har man även startat en ny kundklubb där medlemmarna får nyheter, erbjudanden och tips.

– Vårt fokus har varit att ge våra kunder en bättre användarupplevelse genom att skapa en mer lättnavigerad webbshop som samtidigt ger större utrymme för inspiration, säger Jennifer Eriksson, Marknadschef på Cross Sportswear.

Annons