Annons

Fyndiq betalar ut 12,9 miljoner efter helgens fyndfest

Fyndiq betalar ut 12,9 miljoner efter helgens fyndfest

2015-12-02 15:32

Årets Black Friday blev bättre än kalkylerat för Fyndig som skickade ut packnings- och sorteringshjälp till handlarna.

Dagarna före Black Friday passade Fyndiq på att skrota namnet på rea-dagen till förmån för en egen variant. Kampanjerna rullade dock på som vanligt och totalt hade merförsäljningskanalen mer än 600 000 besök på sajten, från fredagen till och med måndagen.

Konverteringsgraden ska även den ha varit väldigt väldigt hög, och det är något som också kommer att märkas när Fyndiqs handlare får sina utbetalningar.

– Det här var var väldigt kul och det gick över förväntan helt klart. Ett tag när vi hade som bäst tryck så visslade det i våra servrar och det är ett härligt ljud. Vi hade räknat med att slå förra årets siffror med god marginal men resultatet blev bättre än vi kalkylerat, säger Fredrik Norberg, CMO och medgrundare på Fyndiq.

Skickade ut packhjälp till handlare

Av Fyndiqs 1 600 aktiva handlare fick 1 200 produkter sålda under kampanjperioden och totalt kommer man att betala ut 12,9 miljoner kronor till sina handlare efter helgen.

Annons
Annons

För att hjälpa dem lite extra på traven skickade Fyndiq ut ett dussin medarbetare för att hjälpa till med packning, sortering, koka kaffe eller vad som helst för att göra livet lite smidigare.

– Vi hade två personer från Fyndiq här hos oss under måndagen och det var verkligen till hjälp. Vi hade en ökad orderingång på över 400 procent mellan fredagen och måndagen så det blev verkligen ingen walk in the park för Dennis och Daniel som var här och hjälpte till, säger Peter Andersson, ägare till GC AB som säljer via Fyndiq.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Han lämnar Klarna - ska ta Litium ut i Norden

Blir ny Head of Business Partnerships.

Annons
Annons
iDealOfSweden-gänget startar ny <nobr>e-handel</nobr>

iDealOfSweden-gänget startar ny e-handel

Solglasögon och badkläder blir nya branschen.

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Best of Brands ökar förlusten med över 30 miljoner

Tungt första bokslut för nya ägarna.

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Desenios braksuccé: Gick från 99 till 237 miljoner på ett år

Har vuxit med över 5 000 procent på fyra år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bokjättens e-handel växer

Bokjättens e-handel växer "på bekostnad av övriga kanaler"

Men pengarna rullar mer ut än in.

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Boozt krossade 1,2 miljarder under första halvåret

Vinsten kom över 500 miljoner.

Annons
Annons
Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Sinful firar tio år med flytt till 4000 kvadrat

Tvårummaren är long gone.

IKEA har stora problem med sin <nobr>e-handelssajt</nobr>

IKEA har stora problem med sin e-handelssajt

Snart pågått i en vecka.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Hatstore Scandinavia AB söker:

Webbutvecklare - Hatstore

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta