Annons

Fyndiq betalar ut 12,9 miljoner efter helgens fyndfest

Fyndiq betalar ut 12,9 miljoner efter helgens fyndfest

2015-12-02 15:32

Årets Black Friday blev bättre än kalkylerat för Fyndig som skickade ut packnings- och sorteringshjälp till handlarna.

Dagarna före Black Friday passade Fyndiq på att skrota namnet på rea-dagen till förmån för en egen variant. Kampanjerna rullade dock på som vanligt och totalt hade merförsäljningskanalen mer än 600 000 besök på sajten, från fredagen till och med måndagen.

Konverteringsgraden ska även den ha varit väldigt väldigt hög, och det är något som också kommer att märkas när Fyndiqs handlare får sina utbetalningar.

– Det här var var väldigt kul och det gick över förväntan helt klart. Ett tag när vi hade som bäst tryck så visslade det i våra servrar och det är ett härligt ljud. Vi hade räknat med att slå förra årets siffror med god marginal men resultatet blev bättre än vi kalkylerat, säger Fredrik Norberg, CMO och medgrundare på Fyndiq.

Skickade ut packhjälp till handlare

Av Fyndiqs 1 600 aktiva handlare fick 1 200 produkter sålda under kampanjperioden och totalt kommer man att betala ut 12,9 miljoner kronor till sina handlare efter helgen.

Annons
Annons

För att hjälpa dem lite extra på traven skickade Fyndiq ut ett dussin medarbetare för att hjälpa till med packning, sortering, koka kaffe eller vad som helst för att göra livet lite smidigare.

– Vi hade två personer från Fyndiq här hos oss under måndagen och det var verkligen till hjälp. Vi hade en ökad orderingång på över 400 procent mellan fredagen och måndagen så det blev verkligen ingen walk in the park för Dennis och Daniel som var här och hjälpte till, säger Peter Andersson, ägare till GC AB som säljer via Fyndiq.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
En av tre svenskar har över 10 uppkopplade prylar i hemmet

En av tre svenskar har över 10 uppkopplade prylar i hemmet

Är genombrottet nära för de smarta produkterna?

Annons
Annons
PostNord avslöjar sina planer för Emeet Stockholm

Emeet: PostNord avslöjar sina planer för Emeet Stockholm

Träffa Karl på Matsmart och lär dig logistik på PostNords populära session.

E-handlare slogs om Årets Logistiketablering 2017

E-handlare slogs om Årets Logistiketablering 2017

Boozt slog medfinalisterna Apotea och Sportamore.

Indiskas Instagram-knep:

Indiskas Instagram-knep: "Ger mer trafik till e-handeln"

Användargenererat innehåll har blivit en framgångsfaktor hos Indiska.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare utökar kundbasen - lanserar pekböcker

E-handlare utökar kundbasen - lanserar pekböcker

Ska "på ett pedagogiskt sätt förskjuta fokus från kvinnors utseende".

IDeal of Sweden blev Årets Unga Företagare 2017

IDeal of Sweden blev Årets Unga Företagare 2017

"De är den ideala förebilden för en ny generation företagare".

Egna sportkläder nästa stora satsning för Amazon?

Egna sportkläder nästa stora satsning för Amazon?

Eget varumärke på gång.

Annons
Annons
Sålde

Sålde "slampig häxdräkt" för barn - möttes av kritikstorm

"En dålig översättning från spanska".

Fysiska butiker är en stark tillväxtmotor för <nobr>e-handeln</nobr>

Fysiska butiker är en stark tillväxtmotor för e-handeln

E-handelstrafiken ökade med mer än 50 procent.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem