Annons

Fyndiq betalar ut 12,9 miljoner efter helgens fyndfest

Fyndiq betalar ut 12,9 miljoner efter helgens fyndfest

2015-12-02 15:32

Årets Black Friday blev bättre än kalkylerat för Fyndig som skickade ut packnings- och sorteringshjälp till handlarna.

Dagarna före Black Friday passade Fyndiq på att skrota namnet på rea-dagen till förmån för en egen variant. Kampanjerna rullade dock på som vanligt och totalt hade merförsäljningskanalen mer än 600 000 besök på sajten, från fredagen till och med måndagen.

Konverteringsgraden ska även den ha varit väldigt väldigt hög, och det är något som också kommer att märkas när Fyndiqs handlare får sina utbetalningar.

– Det här var var väldigt kul och det gick över förväntan helt klart. Ett tag när vi hade som bäst tryck så visslade det i våra servrar och det är ett härligt ljud. Vi hade räknat med att slå förra årets siffror med god marginal men resultatet blev bättre än vi kalkylerat, säger Fredrik Norberg, CMO och medgrundare på Fyndiq.

Skickade ut packhjälp till handlare

Av Fyndiqs 1 600 aktiva handlare fick 1 200 produkter sålda under kampanjperioden och totalt kommer man att betala ut 12,9 miljoner kronor till sina handlare efter helgen.

Annons
Annons

För att hjälpa dem lite extra på traven skickade Fyndiq ut ett dussin medarbetare för att hjälpa till med packning, sortering, koka kaffe eller vad som helst för att göra livet lite smidigare.

– Vi hade två personer från Fyndiq här hos oss under måndagen och det var verkligen till hjälp. Vi hade en ökad orderingång på över 400 procent mellan fredagen och måndagen så det blev verkligen ingen walk in the park för Dennis och Daniel som var här och hjälpte till, säger Peter Andersson, ägare till GC AB som säljer via Fyndiq.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Enklare hemsida gav Elgiganten 38 procents tillväxt i <nobr>e-handeln</nobr>

Enklare hemsida gav Elgiganten 38 procents tillväxt i e-handeln

Elgiganten såg resultat av förra årets förändringar redan under det nya årets första månad.

Annons
Annons
Qliro Group avslöjar: Han blir Gymgrossistens nye VD

Qliro Group avslöjar: Han blir Gymgrossistens nye VD

Ett halvår efter att Therese Hillman meddelade att hon skulle sluta, har Qliro Group hittat en ny ledare för Gymgrossisten.

Redo för säljtopp:

Redo för säljtopp: "Siktar på största rean någonsin"

För de här e-handlarna innebär bokrean en av årets bästa säsonger.

Sverige i topp när norrmännen e-handlar utomlands

6 av 10 norrmän gjorde sitt senaste e-handelsköp från utlandet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handeln upp 34% för världens största livsmedelsföretag

Även jätten Nestlé inser nu behovet av e-handel för att växa.

JS Energi gör sitt första förvärv - trimmar <nobr>e-handeln</nobr> med service

JS Energi gör sitt första förvärv - trimmar e-handeln med service

Med snabb miljonomsättning i ryggen gör man nu sitt första uppköp.

1
Från nystart i garaget till 70 miljoner på tre år

Från nystart i garaget till 70 miljoner på tre år

Under 2017 ska iDeal Of Sweden inta två länder i månaden.

Annons
Annons

PostNord-krisen: Damberg frågas ut i näringsutskottet

Utskottets vice ordförande undrar vad regeringen tänker göra för att rädda företagets fortsatta existens.

Bolaget bakom Snapchat börjar med e-handel - säljer glasögon

Den nya e-handeln Spectacles.com ska sälja solglasögon med en inbyggd kamera.

PostNord: Svensk <nobr>e-handel</nobr> växte med 16 procent

PostNord: Svensk e-handel växte med 16 procent

E-handeln omsatte 58 miljarder under 2016.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem