Annons

Fyndiq betalar ut 12,9 miljoner efter helgens fyndfest

Fyndiq betalar ut 12,9 miljoner efter helgens fyndfest

2015-12-02 15:32

Årets Black Friday blev bättre än kalkylerat för Fyndig som skickade ut packnings- och sorteringshjälp till handlarna.

Dagarna före Black Friday passade Fyndiq på att skrota namnet på rea-dagen till förmån för en egen variant. Kampanjerna rullade dock på som vanligt och totalt hade merförsäljningskanalen mer än 600 000 besök på sajten, från fredagen till och med måndagen.

Konverteringsgraden ska även den ha varit väldigt väldigt hög, och det är något som också kommer att märkas när Fyndiqs handlare får sina utbetalningar.

– Det här var var väldigt kul och det gick över förväntan helt klart. Ett tag när vi hade som bäst tryck så visslade det i våra servrar och det är ett härligt ljud. Vi hade räknat med att slå förra årets siffror med god marginal men resultatet blev bättre än vi kalkylerat, säger Fredrik Norberg, CMO och medgrundare på Fyndiq.

Skickade ut packhjälp till handlare

Av Fyndiqs 1 600 aktiva handlare fick 1 200 produkter sålda under kampanjperioden och totalt kommer man att betala ut 12,9 miljoner kronor till sina handlare efter helgen.

Annons
Annons

För att hjälpa dem lite extra på traven skickade Fyndiq ut ett dussin medarbetare för att hjälpa till med packning, sortering, koka kaffe eller vad som helst för att göra livet lite smidigare.

– Vi hade två personer från Fyndiq här hos oss under måndagen och det var verkligen till hjälp. Vi hade en ökad orderingång på över 400 procent mellan fredagen och måndagen så det blev verkligen ingen walk in the park för Dennis och Daniel som var här och hjälpte till, säger Peter Andersson, ägare till GC AB som säljer via Fyndiq.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Rupunzel börjar sälja löshår i Åhléns e-handel

Rupunzel börjar sälja löshår i Åhléns e-handel

Syntetiskt eller äkta hår? Välj själv.

Annons
Annons
Click&Collect-kunder spenderar 25 procent extra

Click&Collect-kunder spenderar 25 procent extra

Smart att satsa på upphämtning i butik, enligt nya siffror.

Fler klagomål efter PostNords bemanningsproblem

Fler klagomål efter PostNords bemanningsproblem

Post- och telestyrelsen har fått in ovanligt många klagomål om försvunnen post i sommar.

2
Inte en lugn stund för nätets hängmatteförsäljare

Helgläsning: Inte en lugn stund för nätets hängmatteförsäljare

E-handelstrenden är ett faktum: "Ute är det nya inne".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Zalando tar över - satsar på

Zalando tar över - satsar på "aggressiva" ledtider

Zalandos Nordenchef Kenneth Melchior berättar i en exklusiv intervju om företagets planer för Sverige.

Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Soft Goats marknadsföring uppskattades inte av alla.

1
En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

Kavats kapacitet ökar med 66 procent.

Annons
Annons
Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Köper hela Idéguld AB och får därmed en guldsmedsbutik i Borås.

Annons
Annons
Annons
leverantörserbjudanden
Jobb på Ehandel.se

Jollyroom AB söker:

Analytisk marknadsassistent med SEM-ansvar till Jollyroom i Göteborg!

MaxGaming söker:

Marknadsförare till MaxGaming.se

KitchenLab AB söker:

Order-/lageransvarig

Awin söker:

Account Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem