Fyndiq betalar ut 12,9 miljoner efter helgens fyndfest

Årets Black Friday blev bättre än kalkylerat för Fyndig som skickade ut packnings- och sorteringshjälp till handlarna.

Dagarna före Black Friday passade Fyndiq på att skrota namnet på rea-dagen till förmån för en egen variant. Kampanjerna rullade dock på som vanligt och totalt hade merförsäljningskanalen mer än 600 000 besök på sajten, från fredagen till och med måndagen.

Konverteringsgraden ska även den ha varit väldigt väldigt hög, och det är något som också kommer att märkas när Fyndiqs handlare får sina utbetalningar.

Annons

– Det här var var väldigt kul och det gick över förväntan helt klart. Ett tag när vi hade som bäst tryck så visslade det i våra servrar och det är ett härligt ljud. Vi hade räknat med att slå förra årets siffror med god marginal men resultatet blev bättre än vi kalkylerat, säger Fredrik Norberg, CMO och medgrundare på Fyndiq.

Skickade ut packhjälp till handlare

Av Fyndiqs 1 600 aktiva handlare fick 1 200 produkter sålda under kampanjperioden och totalt kommer man att betala ut 12,9 miljoner kronor till sina handlare efter helgen.

För att hjälpa dem lite extra på traven skickade Fyndiq ut ett dussin medarbetare för att hjälpa till med packning, sortering, koka kaffe eller vad som helst för att göra livet lite smidigare.

– Vi hade två personer från Fyndiq här hos oss under måndagen och det var verkligen till hjälp. Vi hade en ökad orderingång på över 400 procent mellan fredagen och måndagen så det blev verkligen ingen walk in the park för Dennis och Daniel som var här och hjälpte till, säger Peter Andersson, ägare till GC AB som säljer via Fyndiq.

Annons