Annons

Fyndiq når break-even med 123 miljoner i omsättning

Fyndiq når break-even med 123 miljoner i omsättning

2014-01-30 10:41

Merförsäljningskanalen Fyndiq som startades med målet att bli ett Ullared på nätet, och hjälpa e-handlare att bli av med hyllvärmare, rapporterar nu svarta siffror. Efter en explosiv tillväxtresa ska bolaget förra året ha nått break-even.

Fyndiq fortsätter att växa och ska under förra året omsatt över 123 miljoner kronor. Vilket skall ta bolaget till break-even efter att ha startats upp med riskkapital och kända investerare i bagaget.

Försäljningstillväxten för 2013 landade på en ökning med 121 procent jämfört med 2012.

– Vi fortsätter att se ett otroligt momentum för vår marknadsplats, som växer från €1M i försäljning 2011 till över €14M 2013 (123MSEK). Det har aldrig funnits ett större intresse för fynd-produkter på nätet än nu, säger Fyndiqs VD och medgrundare Dinesh Nayar.

Att företaget specificerar omsättning i euro och även bjuder på en infografik på engelska (se nedan) kan förmodligen ha med deras ambition att gå utanför Sveriges gränser. Något de sagt sig arbeta mot tidigare.

Nya kategorier varje dag

Under julhandeln i december ska Fyndiq ha sålt över 200 000 produkter och under helåret ska 500 nya handlare ha börjat sälja på marknadsplatsen. Merförsäljningskanalen listar nu 118 000 produkter, upp ifrån 62 000 året innan.

– Nyckeln till vår tillväxt är att fler och fler handlare väljer att sälja sina produkter via vår marknadsplats. Med över 118 000 produkter till salu, från mer än 1100 handlare, har vi utan tvekan det bästa utbudet av produkter för prisjägare, säger Fyndiqs marknadschef och medgrundare Fredrik Norberg.

Fredrik tillägger även att de lägger till nya produktkategorier varje dag. Och om ni vill veta mer om fyndvaruhusets resa bjuder de på en infografik ifrån året som precis passerat.

Deras nya slogan ser ut att vara "The Bargain Super Store", och i deras senaste pressmeddelande gör de klart att de vill bli ett Amazon för fyndvaror, och Europa verkar stå närmast på tur.

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Jimmy Öström
2014-01-30 10:57

Hurra! Hurra! Hurra!

Magnus Bråth
2014-01-31 08:41

Riktigt roligt!

Dionysos
2014-01-31 16:50

Imponerande! Då tycks inte tråden om deras prishöjningar på forumet spelat så stor roll.

Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Annons
Annons
Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Utförsäljning med 50 procents rea i e-handeln.

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Fruktfajt med fällande utgång.

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Annons
Annons
Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Finansierat kampanjen med 189 procent.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta