Annons

Fyndiq når break-even med 123 miljoner i omsättning

Fyndiq når break-even med 123 miljoner i omsättning

2014-01-30 10:41

Merförsäljningskanalen Fyndiq som startades med målet att bli ett Ullared på nätet, och hjälpa e-handlare att bli av med hyllvärmare, rapporterar nu svarta siffror. Efter en explosiv tillväxtresa ska bolaget förra året ha nått break-even.

Fyndiq fortsätter att växa och ska under förra året omsatt över 123 miljoner kronor. Vilket skall ta bolaget till break-even efter att ha startats upp med riskkapital och kända investerare i bagaget.

Försäljningstillväxten för 2013 landade på en ökning med 121 procent jämfört med 2012.

– Vi fortsätter att se ett otroligt momentum för vår marknadsplats, som växer från €1M i försäljning 2011 till över €14M 2013 (123MSEK). Det har aldrig funnits ett större intresse för fynd-produkter på nätet än nu, säger Fyndiqs VD och medgrundare Dinesh Nayar.

Att företaget specificerar omsättning i euro och även bjuder på en infografik på engelska (se nedan) kan förmodligen ha med deras ambition att gå utanför Sveriges gränser. Något de sagt sig arbeta mot tidigare.

Nya kategorier varje dag

Under julhandeln i december ska Fyndiq ha sålt över 200 000 produkter och under helåret ska 500 nya handlare ha börjat sälja på marknadsplatsen. Merförsäljningskanalen listar nu 118 000 produkter, upp ifrån 62 000 året innan.

– Nyckeln till vår tillväxt är att fler och fler handlare väljer att sälja sina produkter via vår marknadsplats. Med över 118 000 produkter till salu, från mer än 1100 handlare, har vi utan tvekan det bästa utbudet av produkter för prisjägare, säger Fyndiqs marknadschef och medgrundare Fredrik Norberg.

Fredrik tillägger även att de lägger till nya produktkategorier varje dag. Och om ni vill veta mer om fyndvaruhusets resa bjuder de på en infografik ifrån året som precis passerat.

Deras nya slogan ser ut att vara "The Bargain Super Store", och i deras senaste pressmeddelande gör de klart att de vill bli ett Amazon för fyndvaror, och Europa verkar stå närmast på tur.

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Jimmy Öström
2014-01-30 10:57

Hurra! Hurra! Hurra!

Magnus Bråth
2014-01-31 08:41

Riktigt roligt!

Dionysos
2014-01-31 16:50

Imponerande! Då tycks inte tråden om deras prishöjningar på forumet spelat så stor roll.

Annons
Komplett efter nedläggningarna: Lägger resurserna i Norge

Komplett efter nedläggningarna: Lägger resurserna i Norge

Slutade med Marketplace och lämnade Finland.

Annons
Annons
Erbjuder hemleverans på julafton - men bara i grannlandet

Erbjuder hemleverans på julafton - men bara i grannlandet

De svenska konsumenterna får nöja sig med den 23:e.

E-handelns kamp mot returerna och för miljön

E-handelns kamp mot returerna och för miljön

Onlineshopping förenklar ofta vår vardag, men påverkar miljön på flera sätt.

E-handlare förlorar miljoner i omsättning på dåliga priser

E-handlare förlorar miljoner i omsättning på dåliga priser

Över 70 procent av e-handlarna sägs göra fel.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Välgörenheten goes <nobr>e-handel</nobr> - Swish spiken i kistan för bössan

Välgörenheten goes e-handel - Swish spiken i kistan för bössan

Flera miljarder via nätet.

Jollyroom slår nytt rekord i lageryta

Jollyroom slår nytt rekord i lageryta

E-handelföretagets kraftiga tillväxt kräver löpande investeringar.

Män räddar decemberhandeln - shoppar i sista stund

Män räddar decemberhandeln - shoppar i sista stund

Litar på e-handeln.

Annons
Annons
Topprekrytering hos MQ - hon blir ny försäljningschef

Topprekrytering hos MQ - hon blir ny försäljningschef

"Kommer mycket väl till pass i denna förändringsresa".

Julhandeln har flyttat - supersvag ökning i december

Julhandeln har flyttat - supersvag ökning i december

Total utklassning.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler söker:

Client Development Manager

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

Polarn O. Pyret söker:

Head of E-commerce

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta