Annons

Fyra finalister utsedda till årets final av Tillväxtjakten

Fyra finalister utsedda till årets final av Tillväxtjakten

2013-05-15 09:14

Klarna har nu utsett finalisterna till Tillväxtjakten 2013, och det verkar som om det var en tuff utmaning i år. Till årets final som hålls under Nordic eCommerce Summit har man kallat fyra bidrag som har chansen att ta hem titeln och prissumman på 100 000 kronor.

Klarnas företagstävling Tillväxtjakten som numera flyttat in hos Nordic eCommerce Summit (NES), har fått sina finalister. Planen var att precis som tidigare år utse tre finalister, men tydligen var det jämnt skägg bland årets inskickade bidrag.
– I år fick vi så många bra idéer att vi kände oss tvungna att bryta en tradition och kalla fyra deltagare till finalen i Tillväxtjakten 2013, säger Fredrik Lennström på Klarna.
I år består priset av en prispott på 100 000 kronor till att utveckla idén, utbildning i regi av Nordic eCommerce Knowledge till ett värde av ca 45 000 kronor och mentorskap av flera experter inom e-handel. Mentorer 2013 är jurymedlemmen Pär-Jörgen Pärson från Northzone och Fredrik Lennström från Klarna.

Second hand, transporter och emballage

De fyra finalisterna Osom, Sendus, Boxcom och Plick kommer att få presentera sina idéer för juryn under Nordic Ecommerce Summit där också vinnaren kommer att presenteras på stora scenen. Nedan följer finalisterna utan rangordning med en kort presentation från Klarna:
Osom - "Instagram meets Craigslist", en köp- och säljapp för snygga saker. Social shopping, right in your pocket.
Sendus - En innovativ webbaserad marknadsplats för transporter som låter privatpersoner som behöver transportera någonting matchas med transportörer som ska åt samma håll.
Boxcom – Gör det enkelt och kostnadseffektivt att utnyttja postemballaget för kommunikation genom att utveckla lådan till en egenägd och snygg kommunikationskanal.
Plick - Tar second-handrörelsen till mobiltelefonen och ger marknaden ett nytt och enkelt verktyg för att köpa och sälja vintage- och second-handkläder, med #taggar, “gilla” och geotaggning.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Adlibris startar ny e-handel - satsar på inredning

Adlibris startar ny e-handel - satsar på inredning

"Ska bli den ledande e-handelsbutiken".

Annons
Annons
Fullskalig e-handel för Bergendahls - nyanställer 60

Fullskalig e-handel för Bergendahls - nyanställer 60

Vill erbjuda leverans dagens efter.

Blomsterlandet byggde nytt lager - satsar på e-handeln

Blomsterlandet byggde nytt lager - satsar på e-handeln

"Snabbaste expansionen någonsin i Blomsterlandets historia".

Eleven i stor makeover - ansiktslyft och loggbyte

Eleven i stor makeover - ansiktslyft och loggbyte

"Bara början på denna förändringsresa".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Snapchat bekräftar Amazon-ryktet

Snapchat bekräftar Amazon-ryktet

E-handeln flyttar in i appen.

Så fick Kicks kunderna att välja miljön före snabb leverans

Så fick Kicks kunderna att välja miljön före snabb leverans

"I särklass det främsta valet hos våra kunder i dag".

1
Himla får ny VD - ska satsa på lönsam tillväxt

Himla får ny VD - ska satsa på lönsam tillväxt

"Naturligt att vi behöver en ny vd".

Annons
Annons
Resurs Bank stärker upp med två nya chefer

Resurs Bank stärker upp med två nya chefer

Rekryterar från Bergendahls.

Webbshop tillägnad försvunnen flicka läggs ner

Webbshop tillägnad försvunnen flicka läggs ner

"Jag är just nu inte i stånd att ta hand om de beställningar som görs via hemsidan", skriver Madeleine McCanns mamma.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

CoolStuff AB söker:

Lead Designer med ansvar för UX/UI design och grafisk profil

Gents AB söker:

Web Creative Graphic Designer

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner/Art Director

Boob Design AB söker:

E-Commerce Manager till Boob Design AB


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta