Annons

Fyra finalister utsedda till årets final av Tillväxtjakten

Fyra finalister utsedda till årets final av Tillväxtjakten

2013-05-15 09:14

Klarna har nu utsett finalisterna till Tillväxtjakten 2013, och det verkar som om det var en tuff utmaning i år. Till årets final som hålls under Nordic eCommerce Summit har man kallat fyra bidrag som har chansen att ta hem titeln och prissumman på 100 000 kronor.

Klarnas företagstävling Tillväxtjakten som numera flyttat in hos Nordic eCommerce Summit (NES), har fått sina finalister. Planen var att precis som tidigare år utse tre finalister, men tydligen var det jämnt skägg bland årets inskickade bidrag.
– I år fick vi så många bra idéer att vi kände oss tvungna att bryta en tradition och kalla fyra deltagare till finalen i Tillväxtjakten 2013, säger Fredrik Lennström på Klarna.
I år består priset av en prispott på 100 000 kronor till att utveckla idén, utbildning i regi av Nordic eCommerce Knowledge till ett värde av ca 45 000 kronor och mentorskap av flera experter inom e-handel. Mentorer 2013 är jurymedlemmen Pär-Jörgen Pärson från Northzone och Fredrik Lennström från Klarna.

Second hand, transporter och emballage

De fyra finalisterna Osom, Sendus, Boxcom och Plick kommer att få presentera sina idéer för juryn under Nordic Ecommerce Summit där också vinnaren kommer att presenteras på stora scenen. Nedan följer finalisterna utan rangordning med en kort presentation från Klarna:
Osom - "Instagram meets Craigslist", en köp- och säljapp för snygga saker. Social shopping, right in your pocket.
Sendus - En innovativ webbaserad marknadsplats för transporter som låter privatpersoner som behöver transportera någonting matchas med transportörer som ska åt samma håll.
Boxcom – Gör det enkelt och kostnadseffektivt att utnyttja postemballaget för kommunikation genom att utveckla lådan till en egenägd och snygg kommunikationskanal.
Plick - Tar second-handrörelsen till mobiltelefonen och ger marknaden ett nytt och enkelt verktyg för att köpa och sälja vintage- och second-handkläder, med #taggar, “gilla” och geotaggning.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
<nobr>E-handelsjättens</nobr> nya butiksplan involverar flygplatser

E-handelsjättens nya butiksplan involverar flygplatser

Vill göra flygplatserna kassafria.

Annons
Annons

"Prismatchning" innebar presentkort - nu fälls Komplett

Lovade marknadens lägsta pris.

Årets julhandel kommer att omsätta 23 miljarder kronor

Årets julhandel kommer att omsätta 23 miljarder kronor

Var tredje handlar mest på nätet.

Marknadsplatsen som skakar om hela världen

Helgläsning: Marknadsplatsen som skakar om hela världen

Vad är egentligen Wish och hur blev de så stora i Sverige?

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ny <nobr>e-handelslag</nobr> på plats - Sverige utan tillsynsmyndighet

Ny e-handelslag på plats - Sverige utan tillsynsmyndighet

Förbudet mot geo-blocking började gälla i måndags.

1
Från 0 till 50 000 i månaden på 4 månader:

Från 0 till 50 000 i månaden på 4 månader: "The sky is the limit"

Collar of Sweden räknar med att nå en halv miljon det första året.

Systembolaget bygger egen entré för sina <nobr>e-handelskunder</nobr>

Systembolaget bygger egen entré för sina e-handelskunder

"Lastzon direkt utanför för att underlätta".

Annons
Annons
Möbeljättens bästa månad hittills - sålde för 650 miljoner

Möbeljättens bästa månad hittills - sålde för 650 miljoner

Framgångsrik Black Week tog bolaget till nytt rekord.

Tailor Store backar - omsätter 74,5 miljoner kronor

Tailor Store backar - omsätter 74,5 miljoner kronor

Nytt digitalt tillverkningssystem.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist

The Birth Poster AB söker:

Customer Service Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta