Garantibils satsning rullar vidare med nyrekryteringar

Den svenska bilförsäljningstjänsten Garantibil kör på och stärker upp personalstyrkan med en ny försäljningschef med lång erfarenhet från Volvohandeln. Samtidigt hämtar man in en ny produktchef från nätbutiken Babyshop.

I början av året lanserades bilförsäljningstjänsten, GarantiBil. En e-handelsplats som redan innan man slog upp portarna tagit in 30 miljoner i riskkapital ifrån bland annat Industrifonden och Bonnier.

Målet är att förenkla handeln med begagnade bilar och nu meddelar bolaget att man fortsätter sin satsning och har rekryterat Marcus Hjalmarsson som ny försäljningschef. Marcus har 13 års erfarenhet av försäljning, närmast från Volvohandelns Utvecklings AB. Tidigare har han även varit försäljningschef på Ebay Classified Sweden och Autoact AB.

Annons
Annons

Lämnar Babyshop för Garantibil

Samtidigt har Garantibil rekryterat Åse Gjötterberg till tjänsten som produktchef. Åse har lång erfarenhet av produktutveckling samt e-handel och har arbetat många år på TradeDoubler som bland annat Campaign Manager och Product Manager.

Hennes senaste tjänst var dock hos den välkända e-handelsbutiken Babyshop.se där Åse jobbade som marknadschef i fyra år.

– Genom Garantibil ska du som konsument kunna köpa eller sälja en begagnad bil idiotsäkert. För detta behöver vi erfarna och bra kollegor. Vi vill jobba med de bästa och därför är jag otroligt nöjd över att ha Marcus och Åse ombord, säger Patrick Juthberg, vd på Garantibil.

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!