Annons

Garantibils satsning rullar vidare med nyrekryteringar

Garantibils satsning rullar vidare med nyrekryteringar

2014-08-19 11:11

Den svenska bilförsäljningstjänsten Garantibil kör på och stärker upp personalstyrkan med en ny försäljningschef med lång erfarenhet från Volvohandeln. Samtidigt hämtar man in en ny produktchef från nätbutiken Babyshop.

I början av året lanserades bilförsäljningstjänsten, GarantiBil. En e-handelsplats som redan innan man slog upp portarna tagit in 30 miljoner i riskkapital ifrån bland annat Industrifonden och Bonnier.

Målet är att förenkla handeln med begagnade bilar och nu meddelar bolaget att man fortsätter sin satsning och har rekryterat Marcus Hjalmarsson som ny försäljningschef. Marcus har 13 års erfarenhet av försäljning, närmast från Volvohandelns Utvecklings AB. Tidigare har han även varit försäljningschef på Ebay Classified Sweden och Autoact AB.

Lämnar Babyshop för Garantibil

Samtidigt har Garantibil rekryterat Åse Gjötterberg till tjänsten som produktchef. Åse har lång erfarenhet av produktutveckling samt e-handel och har arbetat många år på TradeDoubler som bland annat Campaign Manager och Product Manager.

Hennes senaste tjänst var dock hos den välkända e-handelsbutiken Babyshop.se där Åse jobbade som marknadschef i fyra år.
– Genom Garantibil ska du som konsument kunna köpa eller sälja en begagnad bil idiotsäkert. För detta behöver vi erfarna och bra kollegor. Vi vill jobba med de bästa och därför är jag otroligt nöjd över att ha Marcus och Åse ombord, säger Patrick Juthberg, vd på Garantibil.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta