Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Det Helsingborgsbaserade skönhetsföretaget Gents släpper i dag sin nya parfym-satsning Scents by Gents. Deras onlinebutik riktar in sig på skönhetsprodukter för män och säljer bland annat rakhyvlar, parfymer samt hud- och hårvård. Företaget har utöver sin e-handel även två fysiska butiker.  

Sätta näsan i centrum

Scents by Gents kommer att vara en prenumerationstjänst där kunden får hem parfymprover på fem milliliter varje månad. Tanken är att kunna erbjuda kunderna samma typ av upplevelse från onlinehandeln som de kan få i en fysisk butik. 

Annons

- Fem milliliter räcker cirka en månad och är en perfekt discovery-storlek för den som vill variera sitt doftval och sin parfymgarderob, säger Selena Fridvad, Marketing Project Manager på Gents.

- Vi vill att alla parfymintressenter, även de som inte bor i någon världsmetropol, ska ha möjlighet att prova och uppskatta dessa fantastiska dofter. Framförallt vill vi dela vår kärlek till parfym och samtidigt sätta näsan i centrum, säger hon. 

Gents kommer inte att vara ensamma på marknaden när det gäller att erbjuda prenumerationer för skönhetsprodukter och parfym. 2015 lanserades Sniph, ett snarlikt koncept, där kunden kan få hem nya parfymer varje månad.

LÄS ÄVEN: Det luktar 10 miljoner - Svenska dofttjänsten satsar på tillväxt

Men konkurrensen verkar inte vara någonting som bekymrar Gents. Enligt dem själva kommer de att urskilja sig genom sitt sortiment.

- Visst finns det andra aktörer på marknaden som erbjuder snarlika tjänster, men det sortiment och varumärkesregister som vi arbetat upp genom åren slår det mesta, även globalt sett, säger Denis Vasilije, doftexpert på Gents.

Annons