Annons

Giftfri webbutik ska visa Finland att ekologiskt är kul

Giftfri webbutik ska visa Finland att ekologiskt är kul

2014-11-17 11:36

Ekokul.se, som säljer ekologiska, miljövänliga och giftfria leksaker på nätet, har mer än fördubblat sin omsättning det senaste året. E-handlaren har också märkt av en allt större efterfrågan från de finska konsumenterna. Därför expanderar man nu till Finland under det finska varumärket Ekokiva.

Ekokul.se är en webbutik som satsar helhjärtat på miljövänliga, ekologiska leksaker och giftfria babyprodukter. Den svenska nätbutiken lanserades 2008 och enligt egen utsago var man den första butiken på den svenska marknaden som satsade helhjärtat på den här typen av produkter.

På Ekokul var man däremot övertygade om att det fanns en efterfrågan bland de svenska, medvetna konsumenterna.
– Med facit i hand ser vi att vi hade mer än rätt i vår tro på den här nischen. Försäljningen har ökat rekordartat. Medan e-handeln i segmentet för leksaker och babyartiklar visar upp den rekordartade siffran 47 procents tillväxt det senaste kvartalet, har Ekokul mer än fördubblat omsättningen det senaste året, berättar Niclas Lundgren, vd för Ekokul.

Ett naturligt steg

Genom åren har Ekokul också haft en ständigt ökande efterfrågan från våra finska grannar. Det är därför man nu väljer att lansera i Finland med nätbutiken Ekokiva.fi, som det första nordiska landet efter Sverige.
– Vi vet av erfarenhet att det finns en stark efterfrågan på våra produkter i Finland. Därför kändes steget in i landet som det mest naturliga att ta i dagsläget. Vi är mycket stolta över att kunna erbjuda våra alternativa produkter på den finska marknaden, säger Niclas Lundgren.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Annons
Annons
Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Annons
Annons
Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

E-handlaren vill ta in 8 miljoner kronor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta