Gina Tricot lanserar en ny responsiv och social sajt

Gina Tricot lanserar en responsiv e-handelssajt med fokus på sociala medier. Ledorden för den nya sajten är mobilt, socialt och inspirerande och med sin nya e-handel hoppas man kunna erbjuda sina kunder en mer konsekvent upplevelse.

Gina Tricot har haft en separat mobilsajt sedan 2012 men nu uppdaterar man hela webbsidan till en responsiv version. Den nya sajten anpassar automatiskt innehållet till skärmstorleken så att besökaren möter samma sajt oberoende av vilken enhet de använder.

Förutom att sajten är responsiv så har man även valt att fokusera på socialt innehåll. Flera flöden har integrerats från Instagram, Facebook och Youtube och det finns även ett primärt stort socialt flöde inspirerat av Tumblr, där det visas innehåll både från Gina Tricot och innehåll från kunderna.

Annons

– Våra kunder är väldigt aktiva runt vårt varumärke i sociala medier därför ville vi låta dem få mer utrymme på den nya sajten. De kan nu bli inspirerade både av oss och varandra på sajten som därmed också blir mer levande, säger Renée Säverot, Online Manager på Gina Tricot.

Fler funktioner på gång

Bakom den nya sajten ligger konsultföretaget Ateles och detta är en första lansering av Gina Tricots uppdaterade e-handel. Inom en snar framtid kommer sajten att genomgå ytterligare uppdateringar med ännu fler nya funktioner.

– Målet är att vara en lättillgänglig destination dit kunderna kan komma för att bli inspirerade till köp, samtidigt som de kunder som vet vad de vill ha enkelt ska kunna hitta vad man är ute efter, säger Malin Winell, Projektledare på Ateles.

Källa: Press

Annons