Annons

Glasjätte på nätet utmanar traditionella glasmästare

Glasjätte på nätet utmanar traditionella glasmästare

2016-03-04 15:35

GlasGiganten vill med sin nya e-handel göra det enklare att beställa måttanpassade och skräddarsydda glaslösningar.

Under 2015 ökade försäljningen av byggvaror på nätet med 38 procent. Något som gör branschen till en av förra årets hetaste, och i takt med att svenskarna handlar allt mer byggvaror på nätet, får allt fler aktörer upp ögonen för kanalen.

En av dessa är GlasGiganten som nu slår upp portarna till vad man beskriver som Sveriges största nätbutik för skräddarsytt bygg- och inredningsglas. Butiken vänder sig främst till hemmafixare och entreprenörer med behov av måttanpassade glaslösningar samt inredare och arkitekter.

Enligt företaget finns det idag många aktörer, både på nätet och i butik, som säljer standardlösningar för dusch-, fönster- och spegelglas. Men om man vill ha något unikt, måste man vända sig till sin lokala glasmästare.

Annons
Annons
– Vi såg att det fanns ett behov av ett användarvänligt beställningsverktyg hos de som vill ha måttanpassade glaslösningar. Alla som renoverar vet hur mycket tid det går åt att för få fram underlag och priser, säger Jonas Skaghammar, VD och en av grundarna till Glasgiganten.se.

Designar glaset i 3D

GlasGiganten är ett familjeägt företag som levererat skräddarsydda glaslösningar i drygt 10 år. Nu vill man ta den erfarenheten ut på nätet kompletterat med ett designverktyg som gör det möjligt för kunden att skräddarsy sitt glas i 3D.

Förutom måttanpassat glas kommer man i nätbutiken även att sälja olika tillbehör och verktyg som kunder kan tänkas behöva.

– Vi satsar även på nya spännande användningsområden för glas, som till exempel mönstrade fönsterbrädesskydd och exklusiva väggtavlor i diamantglas. Vi lyssnar hela tiden på våra kunder och lägger till det som saknas. Målet är att GlasGigantens sortiment ska täcka alla glasbehov, säger Caroline Skaghammar, marknadschef GlasGiganten.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Madlady tog hem storvinsten på hemligt event

Madlady tog hem storvinsten på hemligt event

Nu skänker de pengarna till ett sjukhus för traumatiserade kvinnor i Kongo.

Annons
Annons
Studenternas nätbokhandel nådde 2 miljoner första året

Studenternas nätbokhandel nådde 2 miljoner första året

Satsar på att dubbla till 4 miljoner kronor i omsättning inom det närmsta året.

För dålig sökfunktion - Etsy säger upp 140 personer till

För dålig sökfunktion - Etsy säger upp 140 personer till

15 procent av personalstyrkan får lämna företaget.

Efter varningen: 45 000 fidget spinners stoppade

Efter varningen: 45 000 fidget spinners stoppade

Importörer ska nu ges chans att bevisa att deras leksaker uppfyller kraven.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Hotas av konkurs - har kvar Trygg <nobr>E-handel</nobr>

Hotas av konkurs - har kvar Trygg E-handel

Svensk Digital Handel bedömer Teknikmagasinets finansiella status som god trots att företaget har försatts i rekonstruktion.

1
Nike nästa bolag att börja sälja direkt via Amazon

Nike nästa bolag att börja sälja direkt via Amazon

IKEA är inte ensamma om att vidga sina vyer.

Volvoleveranserna ökar - nu hämtar Urb-it kundens returer

Volvoleveranserna ökar - nu hämtar Urb-it kundens returer

Även returer ska kunna hämtas upp i bakluckan.

Annons
Annons
Handelsministern:

Handelsministern: "Jag är missnöjd med hur sakta det går"

Sveriges EU- och handelsminister Ann Linde vill att Sverige driver på för nya handelsregler som är bättre anpassade för e-handeln.

Coops nya darkstore är igång

Coops nya darkstore är igång

100 plockare arbetare med att plocka ihop kundernas e-handelsorder.

Axfood-företag får ny VD

Axfood-företag får ny VD

Jonas Ragnhage återvänder till koncernen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Conrad.se söker:

Kundtjänstmedarbetare med intresse för teknik sökes

Rapunzel of Sweden söker:

Social Digital Manager

Lasingoo Sverige AB söker:

Produktägare

Röhnisch Sportswear AB söker:

WEB CONTENT COORDINATOR

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem