Annons

Glasjätte på nätet utmanar traditionella glasmästare

Glasjätte på nätet utmanar traditionella glasmästare

2016-03-04 15:35

GlasGiganten vill med sin nya e-handel göra det enklare att beställa måttanpassade och skräddarsydda glaslösningar.

Under 2015 ökade försäljningen av byggvaror på nätet med 38 procent. Något som gör branschen till en av förra årets hetaste, och i takt med att svenskarna handlar allt mer byggvaror på nätet, får allt fler aktörer upp ögonen för kanalen.

En av dessa är GlasGiganten som nu slår upp portarna till vad man beskriver som Sveriges största nätbutik för skräddarsytt bygg- och inredningsglas. Butiken vänder sig främst till hemmafixare och entreprenörer med behov av måttanpassade glaslösningar samt inredare och arkitekter.

Enligt företaget finns det idag många aktörer, både på nätet och i butik, som säljer standardlösningar för dusch-, fönster- och spegelglas. Men om man vill ha något unikt, måste man vända sig till sin lokala glasmästare.

Annons
Annons
– Vi såg att det fanns ett behov av ett användarvänligt beställningsverktyg hos de som vill ha måttanpassade glaslösningar. Alla som renoverar vet hur mycket tid det går åt att för få fram underlag och priser, säger Jonas Skaghammar, VD och en av grundarna till Glasgiganten.se.

Designar glaset i 3D

GlasGiganten är ett familjeägt företag som levererat skräddarsydda glaslösningar i drygt 10 år. Nu vill man ta den erfarenheten ut på nätet kompletterat med ett designverktyg som gör det möjligt för kunden att skräddarsy sitt glas i 3D.

Förutom måttanpassat glas kommer man i nätbutiken även att sälja olika tillbehör och verktyg som kunder kan tänkas behöva.

– Vi satsar även på nya spännande användningsområden för glas, som till exempel mönstrade fönsterbrädesskydd och exklusiva väggtavlor i diamantglas. Vi lyssnar hela tiden på våra kunder och lägger till det som saknas. Målet är att GlasGigantens sortiment ska täcka alla glasbehov, säger Caroline Skaghammar, marknadschef GlasGiganten.

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Nästan inga svenska <nobr>e-handlare</nobr> följer lagen

Regelmissen: Nästan inga svenska e-handlare följer lagen

Lagen om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden trädde i kraft den första januari i år. En lag som strax över 1 procent av Sveriges e-handlare följer.

2
Annons
Annons

Ny digital chef ska styra ICA:s onlinesatsning framåt

Med Peter Muld som ny Chief Digital Officer på koncernnivå ska ICA Gruppen få en tydligare och mer samordnad digital strategi.

Bubbleroom pausar planen på butiker -

Bubbleroom pausar planen på butiker - "behöver utvärdera"

Stänger butiken i Farsta och öppnar inga nya under det kommande året.

Ny sajt ska få kunderna att handla möbler i mobilen

Ny sajt ska få kunderna att handla möbler i mobilen

SoffaDirekt har fått allt fler mobila besökare. Nu hoppas e-handlaren att trafiken snart ska återspeglas i försäljningssiffrorna.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ulmart vill skicka ryska och kinesiska varor till Europa

Den ryska e-handelsjätten säger sig vara en mix av Ikea och Amazon och nu sneglar man utanför landets gränser.

Sökexperten om varför AdWords nu blivit gröna

Sökexperten om varför AdWords nu blivit gröna

Google yrkar på ökad tydlighet men det argumentet håller inte enligt AdWords-experten.

Collector tar sig an Klarna med analyserande kassa

Collector Banks egna kassalösning ska kombinerat med ett analysverktyg ge e-handlarna större insikt i vilka deras kunder är.

Annons
Annons
Hennes & Mauritz <nobr>e-handel</nobr>

Hennes & Mauritz e-handel "större än befarat"

Hennes & Mauritz e-handel växer stadigt och finns snart på 34 marknader runt om i världen.

Toarullen en av de saker vi helst vill köpa på nätet

Toalettpapper hör till de varor svenskarna helst vill slippa bära hem från livsmedelsaffären.

Penntillverkare siktar på slutkund med ny e-handel

Med varumärken som Ballograf, Cross och Sheaffer i portföljen väljer anrika Ballograf att ta till nätet för sin nya B2C-satsning.

Snabbare e-handel i Europa med 16 miljarder från UPS

UPS standardleveranser i Europa blir två dagar snabbare.

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem