Annons

Glasjätte på nätet utmanar traditionella glasmästare

Glasjätte på nätet utmanar traditionella glasmästare

2016-03-04 15:35

GlasGiganten vill med sin nya e-handel göra det enklare att beställa måttanpassade och skräddarsydda glaslösningar.

Under 2015 ökade försäljningen av byggvaror på nätet med 38 procent. Något som gör branschen till en av förra årets hetaste, och i takt med att svenskarna handlar allt mer byggvaror på nätet, får allt fler aktörer upp ögonen för kanalen.

En av dessa är GlasGiganten som nu slår upp portarna till vad man beskriver som Sveriges största nätbutik för skräddarsytt bygg- och inredningsglas. Butiken vänder sig främst till hemmafixare och entreprenörer med behov av måttanpassade glaslösningar samt inredare och arkitekter.

Enligt företaget finns det idag många aktörer, både på nätet och i butik, som säljer standardlösningar för dusch-, fönster- och spegelglas. Men om man vill ha något unikt, måste man vända sig till sin lokala glasmästare.

Annons
Annons
– Vi såg att det fanns ett behov av ett användarvänligt beställningsverktyg hos de som vill ha måttanpassade glaslösningar. Alla som renoverar vet hur mycket tid det går åt att för få fram underlag och priser, säger Jonas Skaghammar, VD och en av grundarna till Glasgiganten.se.

Designar glaset i 3D

GlasGiganten är ett familjeägt företag som levererat skräddarsydda glaslösningar i drygt 10 år. Nu vill man ta den erfarenheten ut på nätet kompletterat med ett designverktyg som gör det möjligt för kunden att skräddarsy sitt glas i 3D.

Förutom måttanpassat glas kommer man i nätbutiken även att sälja olika tillbehör och verktyg som kunder kan tänkas behöva.

– Vi satsar även på nya spännande användningsområden för glas, som till exempel mönstrade fönsterbrädesskydd och exklusiva väggtavlor i diamantglas. Vi lyssnar hela tiden på våra kunder och lägger till det som saknas. Målet är att GlasGigantens sortiment ska täcka alla glasbehov, säger Caroline Skaghammar, marknadschef GlasGiganten.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons

PR-katastrof när Anne Frank-kostym såldes till Halloween

Men efter omfattande kritik tog nätbutiken bort dräkten ur sortimentet.

Annons
Annons

Lyko rekryterar två nya stjärnor

Ska stärka företaget i jakten på målet att bli "det självklara valet".

Rodebjer växlar upp <nobr>e-handeln</nobr> - ska öka med 40%

Rodebjer växlar upp e-handeln - ska öka med 40%

Med ny plattform hoppas företaget att e-handeln i framtiden ska stå för mer än 15 procent av inkomsterna.

Superkvartal för jätten Dustin - omsätter över 9 miljarder

Superkvartal för jätten Dustin - omsätter över 9 miljarder

Har sålt jättemånga datorer.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Fyra miljoner européer handlar från svenska nätbutiker

Samtidigt tar Kina över förstaplatsen som populäraste land i hela världen att handla från.

Tidigare Drivhus-VD ska lyfta Contentor till nya höjder

Tidigare Drivhus-VD ska lyfta Contentor till nya höjder

Stora förändringar hos e-handelsleverantören.

Zalando storsatsar på skönhetsprodukter

Målet är att omsätta 1 miljard euro bara i Norden.

Annons
Annons
<nobr>E-handelskoncernen</nobr> Qliro lyfter sitt resultat rejält

E-handelskoncernen Qliro lyfter sitt resultat rejält

Det ljusnar på nästan alla fronter.

Här är namnet på Axfoods nya nätapotek

Här är namnet på Axfoods nya nätapotek

Skrotar arbetsnamnet Hubia.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem