Annons

Glasjätte på nätet utmanar traditionella glasmästare

Glasjätte på nätet utmanar traditionella glasmästare

2016-03-04 15:35

GlasGiganten vill med sin nya e-handel göra det enklare att beställa måttanpassade och skräddarsydda glaslösningar.

Under 2015 ökade försäljningen av byggvaror på nätet med 38 procent. Något som gör branschen till en av förra årets hetaste, och i takt med att svenskarna handlar allt mer byggvaror på nätet, får allt fler aktörer upp ögonen för kanalen.

En av dessa är GlasGiganten som nu slår upp portarna till vad man beskriver som Sveriges största nätbutik för skräddarsytt bygg- och inredningsglas. Butiken vänder sig främst till hemmafixare och entreprenörer med behov av måttanpassade glaslösningar samt inredare och arkitekter.

Enligt företaget finns det idag många aktörer, både på nätet och i butik, som säljer standardlösningar för dusch-, fönster- och spegelglas. Men om man vill ha något unikt, måste man vända sig till sin lokala glasmästare.

Annons
Annons
– Vi såg att det fanns ett behov av ett användarvänligt beställningsverktyg hos de som vill ha måttanpassade glaslösningar. Alla som renoverar vet hur mycket tid det går åt att för få fram underlag och priser, säger Jonas Skaghammar, VD och en av grundarna till Glasgiganten.se.

Designar glaset i 3D

GlasGiganten är ett familjeägt företag som levererat skräddarsydda glaslösningar i drygt 10 år. Nu vill man ta den erfarenheten ut på nätet kompletterat med ett designverktyg som gör det möjligt för kunden att skräddarsy sitt glas i 3D.

Förutom måttanpassat glas kommer man i nätbutiken även att sälja olika tillbehör och verktyg som kunder kan tänkas behöva.

– Vi satsar även på nya spännande användningsområden för glas, som till exempel mönstrade fönsterbrädesskydd och exklusiva väggtavlor i diamantglas. Vi lyssnar hela tiden på våra kunder och lägger till det som saknas. Målet är att GlasGigantens sortiment ska täcka alla glasbehov, säger Caroline Skaghammar, marknadschef GlasGiganten.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Zalando tar över - satsar på

Zalando tar över - satsar på "aggressiva" ledtider

Zalandos Nordenchef Kenneth Melchior berättar i en exklusiv intervju om företagets planer för Sverige.

Annons
Annons
Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Soft Goats marknadsföring uppskattades inte av alla.

1
En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

Kavats kapacitet ökar med 66 procent.

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Köper hela Idéguld AB och får därmed en guldsmedsbutik i Borås.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Björn Borg ökar - men <nobr>e-handeln</nobr> backar med 20%

Björn Borg ökar - men e-handeln backar med 20%

Slutade köpa trafik och såg e-handelsförsäljningen sjunka.

Del 2: "Vårt negativa resultat är en del av vår strategi"

Fyndiq svarar på kritiken från handlarna.

2
Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

30 elever har antagits till terminsstarten.

Annons
Annons
Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ingen inbromsning i sikte för den kinesiska e-handelsjätten.

Annons
Annons
Annons
leverantörserbjudanden
Jobb på Ehandel.se

Jollyroom AB söker:

Analytisk marknadsassistent med SEM-ansvar till Jollyroom i Göteborg!

MaxGaming söker:

Marknadsförare till MaxGaming.se

KitchenLab AB söker:

Order-/lageransvarig

Awin söker:

Account Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem