Annons

Global e-handel ska sprida Morakniven vidare i världen

Global e-handel ska sprida Morakniven vidare i världen

2016-05-24 09:37

I samband med sitt 125-årsjubileum öppnar Morakniv en ny e-handel för att ytterligare stärka varumärket runt om i världen.

1981 startade Erik Frost den första fabriken som tillverkade Moraknivar i Östnor, precis utanför Mora. Precis som för mer än hundra år sedan ligger fabriken kvar i den lilla byn. Morakniven har däremot spridit sig, och inte bara i Sverige utan även utomlands.

För att stärka varumärket ytterligare lanserar Morakniv nu en ny global e-handel.

– En egen webbshop har länge varit efterfrågad av fans över hela världen och även något vi själva funderat på under lång tid. Med tanke på hur stor del av våra kunder som finns utomlands, blir webbshopen ett sätt att komma närmare dem, säger Björn Åkerblom, marknadschef på Morakniv.

Efterfrågan har ökat på nätet

Precis som inom många andra kategorier börjar en stor del av dagens knivköp på nätet, i forum, grupper på sociala medier eller via Google. Här har man märkt att Morakniven figurerar i många sammanhang och att efterfrågan på såväl knivar som brandingprodukter ökat online.

Annons
Annons

Att Morakniven i år fyller 125 år innebär tack vare den nya e-handeln också att kunder från hela världen kommer att kunna köpa utvalda och speciellt framtagna jubileumsprodukter.

– Det finns många dedikerade Morakniv-fans där ute och skaran växer ständigt. Att vi sedan kan dra igång det hela i samband med vårt 125-årsjubileum, med produkter speciellt framtagna för det, är ännu roligare, säger Björn Åkerblom.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

Annons
Annons
<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

E-handlaren vill ta in 8 miljoner kronor.

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

Ny e-handel är född.

Annons
Annons
Landet som vill slippa globala regler i <nobr>e-handeln</nobr>

Landet som vill slippa globala regler i e-handeln

71 mot tre.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta