Annons

Google Analytics nu med uppdateringar i realtid

Google Analytics nu med uppdateringar i realtid

2011-09-30 11:56

Google lanserade igår två nya saker gällande deras tjänst Analytics. De flesta små e-handlare använder förmodligen webbanalysverktyget Google Analytics. Även små och medelstora företag som behöver mäta saker på sin webbplats använder detta verktyg. De riktigt stora företagen har dock, i många fall, inte tagit till sig Analytics då de har större krav på tillgänglighet och support. Detta har Google ny löst med sin tjänst Analytics Premium. Det är en version speciellt anpassad för större företag och med ordentlig support. Denna version kostar givetvis pengar.

Analytics Real-Time

Det mest intressanta för oss e-handlare är dock den andra saken som Google lanserade igår. Det handlar om en ny version av deras "normala" Analytics, som är gratis för alla användare. Denna skall numera få ett realtidsfilter. De som använt Google Analytics en längre tid har förmodligen märkt att det uppdateras långt ifrån i realtid. Det handlar i princip om en uppdatering om dagen där all data klumpats ihop.

Nu är det dock slut på detta slöa system. Google skall sakta men säkert rulla ut realtidsuppdateringar för webanalysverktyget Analytics. De kallar det hela Google Analytics Real-Time. En av fördelarna som specifikt nämns gällande detta realtidsfilter är möjligheten att direkt kunna följa effekten av en kampanj i sociala medier. Du ska omedelbart kunna se vad som händer efter att du skickat ut ett tweet eller ett blogginlägg. Det kommer även gå att se en ögonblicksbild av vad som sker på din sida, t.ex. hur många besökare som är inne just nu.

Mer information om Analytics Real-Time finner du här och om du vill betala för dig kan du läsa mer om Analytics Premium här. Du kan föranmäla dig till realtidsversionen här.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

Annons

Sverige i Europa-toppen när det gäller mobila betalningar

En klar majoritet av svenskarna vill betala för nätköpen med sin smartphone.

Annons
Annons
Hejdå Demandware, hej Salesforce Commerce Cloud

Hejdå Demandware, hej Salesforce Commerce Cloud

Miljardförsäljningen är nu färdig och e-handelsplattformen byter namn.

PostNord förenklar returerna för sina TPL-kunder

PostNord förenklar returerna för sina TPL-kunder

Nytt samarbete ska förenkla returprocessen över landsgränserna för de som använder sig av TPL-lösningen PostNord Fulfilment.

Karl Prytz och Animail kommer till Emeet Stockholm

Karl Prytz och Animail kommer till Emeet Stockholm

Animails VD Karl Prytz ser Emeet som ett av få evenemang där frågorna som är riktigt relevanta för e-handlare kommer upp.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ny marknadsplats vill göra det enklare att prenumerera

Ny marknadsplats vill göra det enklare att prenumerera

Subscribr, en marknadsplats för prenumerationsbaserad e-handel, vill samla alla prenumerationer på ett ställe.

55 procent börjar på Amazon när de ska e-handla

55 procent börjar på Amazon när de ska e-handla

Amazon har gått om Google och är nu den plats amerikanerna helst vänder sig till när de vill hitta en vara att handla.

NetOnNet på prispallen för Sveriges starkaste varumärken

Efter förra årets nominering lyckades omnikanalhandlaren i år klättra högst upp på pallen i kategorin Hemelektronik.

Annons
Annons
Webhallen går superomni - öppnar en butik i månaden

Webhallen går superomni - öppnar en butik i månaden

E-handlaren kommer att ha 30 fysiska butiker vid årets slut.

Logistikjätten tar krafttag om strategiska Jönköping

Logistikjätten tar krafttag om strategiska Jönköping

UPS satsningar i Europa börjas synas och i Jönköping har logistikföretaget nu mer än fördubblat sin paketsorteringsanläggning.

ReDeal får in en fot genom dörren hos Viskan

ReDeal får in en fot genom dörren hos Viskan

Efter nästan ett år av tester är nu tjänsten finslipad och redo för världen.

Norden toppar när det gäller mode i mobilen

Norden toppar när det gäller mode i mobilen

Nordiska kunder går allt snabbare över till att shoppa mode via mobilen. Samtidigt spenderar vi mer än resten av Europa.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem