Annons

Google Analytics nu med uppdateringar i realtid

Google Analytics nu med uppdateringar i realtid

2011-09-30 11:56

Google lanserade igår två nya saker gällande deras tjänst Analytics. De flesta små e-handlare använder förmodligen webbanalysverktyget Google Analytics. Även små och medelstora företag som behöver mäta saker på sin webbplats använder detta verktyg. De riktigt stora företagen har dock, i många fall, inte tagit till sig Analytics då de har större krav på tillgänglighet och support. Detta har Google ny löst med sin tjänst Analytics Premium. Det är en version speciellt anpassad för större företag och med ordentlig support. Denna version kostar givetvis pengar.

Analytics Real-Time

Det mest intressanta för oss e-handlare är dock den andra saken som Google lanserade igår. Det handlar om en ny version av deras "normala" Analytics, som är gratis för alla användare. Denna skall numera få ett realtidsfilter. De som använt Google Analytics en längre tid har förmodligen märkt att det uppdateras långt ifrån i realtid. Det handlar i princip om en uppdatering om dagen där all data klumpats ihop.

Nu är det dock slut på detta slöa system. Google skall sakta men säkert rulla ut realtidsuppdateringar för webanalysverktyget Analytics. De kallar det hela Google Analytics Real-Time. En av fördelarna som specifikt nämns gällande detta realtidsfilter är möjligheten att direkt kunna följa effekten av en kampanj i sociala medier. Du ska omedelbart kunna se vad som händer efter att du skickat ut ett tweet eller ett blogginlägg. Det kommer även gå att se en ögonblicksbild av vad som sker på din sida, t.ex. hur många besökare som är inne just nu.

Mer information om Analytics Real-Time finner du här och om du vill betala för dig kan du läsa mer om Analytics Premium här. Du kan föranmäla dig till realtidsversionen här.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen.

Annons
Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Robotlager allt vanligare - Boozt satsar på 130 robotar

Modejätten Boozt gör som Lekmer och Babyshop och satsar nu på robotar istället för människor till plocket.

Annons
Annons
Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

I dag: Lång kö när Chiquelle öppnade pop up-butik

E-handlarens ambition att möta kunderna verkar ha fallit väl ut.

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Emeet avslöjar datumet för biljettsläppet

Det är bara strax över två veckor kvar till den stora dagen B, som i Biljettsläpp för Emeet Göteborg.

Amazon dubblar antalet Dash-knappar men intresset är svalt

Färre än hälften av de som har en Amazon Dash Button hemma har använt den, enligt en ny undersökning.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Nu kan e-handlare sälja sina demoexemplar på Fyndiq

Med Fyndiq Refurb ska det bli enklare att bli av med demoexemplar, returnerade produkter, eller produkter som saknar originalförpackning.

PTS tar fram cookie-hjälp:

PTS tar fram cookie-hjälp: "Vill öka medvetenheten"

Post- och telestyrelsen vill förbättra användandet av cookies genom allmänna råd snarare än genom beslut mot enskilda webbplatser.

 Två av tre svenskar handlar på nätet varje månad

Två av tre svenskar handlar på nätet varje månad

Svenskarna blir allt mer frekventa nätshoppare och i maj handlade nästan 70 procent av alla svenskar online.

Annons
Annons
Unikt pop up-test ska guida Skincitys kunder i sommar

Unikt pop up-test ska guida Skincitys kunder i sommar

Skincity kompletterar sitt populära hudtest med så kallade pop up-tester som är anpassade efter olika säsonger.

Matsmart inte lönsamma trots tillväxt på 1 000 procent

Matsmart inte lönsamma trots tillväxt på 1 000 procent

E-handlaren gick från en omsättning på 2,5 miljoner till 26,2 miljoner kronor på ett år men blöder fortfarande pengar.

MailChimp ville förstå kunden - öppnade strumpbutik

MailChimp ville förstå kunden - öppnade strumpbutik

Brevleverantören MailChimp öppnade en egen e-handel. 

Chatt-funktion ska göra Blocket mer attraktivt

Chatt-funktion ska göra Blocket mer attraktivt

Köp- och säljsajten rullar ut en meddelandetjänst för alla på plattformen.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem