Grandpa satsar på omni: ”Vill möta kunden på nya platser”

En butik öppnade en kiosk i en hotellobby.

Livsstils- och modeföretaget Grandpa mixar den fysiska shoppingupplevelsen med den digitala. Grandpa öppnade upp en "kiosk" i lobbyn på Hobo Hotel i Stockholm igår, den fjärde april. Alla Grandpas produkter kommer inte att finnas på plats i lobbyn men det löser företaget med surfplattor som knyter ihop kiosken med e-handeln. 

- Grandpa ska vara i framkant och det här är ett nytt sätt att jobba med retail som är inspirerande för kunden: vi skapar en omni-upplevelse och får visa ett urval av våra produkter fysiskt, samtidigt som alla produkter är lätt tillgängliga online, säger Helene Forsberg, vd på Grandpa, i ett pressmeddelande.

Annons

En central del av företagets grundtanke och affärsidé är just butikens atmosfär och kundupplevelse. Att öppna en version av Grandpa på ett hotell är ett försök till att "möta kunden på nya platser", menar Helene Forsberg. 

- Vår första affärsidé var ‘Vi ska vara mer än bara en butik’ och det är något vi fortfarande lever efter. När andra nu börjar pratar om kundupplevelser så ligger det redan i vårt DNA. Vår drivkraft är service och vi har alltid sett våra besökare som gäster, inte kunder, säger Jonas Pelz, grundare och ägare av Grandpa. 

Grandpa lanserades hösten 2003, och har idag fyra fysiska butiker i tre städer i Sverige; en i Göteborg, en i Malmö och två i Stockholm.

Annons