Gratis hemleverans när Bangerhead lanserar ny sajt

Bangerheads omgjorda webbshop innehåller flera nyheter för kunderna.

Service snarare än en digital produktkatalog var ambitionen när Bangerhead arbetade fram sin nya webbshop. Den omarbetade sajten lanserades för några veckor sedan. Bland nyheterna finns en så kallad “quick buy”- popup och förbättrade “Mina Sidor”. Nu ska det enligt ett pressmeddelande vara lättare att logga in och hela upplevelsen av sajten ska kännas mer personlig för varje kund.

– Inloggning är idag standard för de flesta som navigerar online men i traditionell e-handel är det snarare avslut utan inloggning som har dominerat diskussionerna. Vi säljer cirka 20 000 olika produkter för olika hudtyper, hårtyper och hudtoner där en bråkdel lämpar sig för varje specifik kund. Är du som kund inloggad kan vi servera en skräddarsydd miljö och ett bättre erbjudande på en helt annan nivå än vi kan anonymt, säger Thomas Grabe, VD för Bangerhead.

Annons

Bakgrunden till renoveringen av Bangerheads e-handel ska ha varit att allt fler besöker sajten via sin mobiltelefon. I samma veva ville företaget se till att göra sidan enkel och smidig att besöka.

"En outstanding service"

En annan nyhet är att Banherheads kunder i Stockholm utan extra kostnad nu kan få sin beställning hemlevererad med Budbee samma dag som beställningen gjordes.

– Budbee-teamet tar nu sina första steg att rita om logistikkartan inom e-handel och ska något hända i hur man som kund förhåller sig till e-handel så är detta ett uppenbart steg som måste tas även i Sverige. Det är en outstanding service, säger Thomas Grabe.

Bangerhead har sedan starten 2008 samarbetat med plattformsleverantören Askås. Så även denna gång.

- Bangerhead är kreativa och de har alltid ställt höga krav på oss. Tillsammans har vi lyckats ligga i framkant av utvecklingen och det ska vi fortsätta göra, säger Jonas Askås, VD för Askås.

Annons