Annons

H&M: HoloMeTech AR-hologram

H&M: "Glada att släppa en av världens första röststylister"

2018-06-05 10:20

Samarbetar med Google.

Den svenska modejätten H&M presenterade idag två “banbrytande” nya teknikfunktioner under Stockholm Fashion Tech Talks. Modeföretaget har nämligen samarbetat med Google kring röststyrning, något som sökjätten är väldigt duktiga på.

- I samarbete med Google har H&M-gruppen utvecklat en röststyrd app för H&M Home på utvalda marknader, skriver företaget i ett pressmeddelande.

"Mänsklig röst istället för robotröst"

H&M Home är modeföretagets satsning inom inredning och nu ska kunderna alltså kunna snacka sig till ett fint hem. Den nya röststyrda appen heter H&M Home Stylist och ska guida användaren till rätt produkter.

- H&M Home Stylist ger personliga styling- och produktförslag, moodboards och inspiration till hemmets olika rum - allt lättillgängligt i mobilen. För att göra upplevelsen ännu mer personlig kommer den att ha en mänsklig röst istället för en robotröst som de flesta röstapplikationer har idag, skriver företaget.

"En hologramupplevelse i världsklass"

Röststyrning är dock inte det enda som H&M satsar på gällande ny teknik. Modejättens varumärke Monki öppnar nu upp för "AR-hologram". Detta är en funktion som tagits fram tillsammans med det London-baserade företaget HoloMe och den ska visa upp 3D-bilder av nio utvalda outfits från Monki.

Kunderna ska genom sin telefon kunna titta på plaggen i detalj och uppleva hologrammen som om de var närvarande i rummet, också kallat förstärkt verklighet (AR).

Annons
Annons
- De två kundupplevelserna vi lanserar och testar tillsammans med Google och HoloMe är båda exempel på helt nya tekniska lösningar för modebranschen. Vi är väldigt glada över att snart kunna släppa en av världens första röst-stylister och testa en hologramupplevelse i världsklass för våra kunder, säger Elin Frendberg, som jobbar med affärsutveckling på H&M gruppen.

Dessa tekniknyheter kommer inte långt efter att H&M slagit upp en smart spegel i en av sina fysiska butiker.

LÄS ÄVEN: Svenska modejätten testar smart spegel med e-handel

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
H&M:s e-marknadsplats tar första steget utanför Sverige

H&M:s e-marknadsplats tar första steget utanför Sverige

Ska erövra Europa.

Annons
Annons
Instagram utmanar Amazon

Instagram utmanar Amazon

Utvecklar e-handel.

Klarna får draghjälp av H&M i USA

Klarna får draghjälp av H&M i USA

Nytt avtal sträcker sig över Atlanten.

Här är varorna som kunderna vill sluta handla offline

Här är varorna som kunderna vill sluta handla offline

E-handeln tar över.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tiger of Sweden tar tillbaka kontrollen

Tiger of Sweden tar tillbaka kontrollen

Har sagt upp avtalet.

Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

Annons
Annons
KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta