H&M lanserar M-handel för mobiler och surfplattor

Hennes & Mauritz lade expansionen av sin e-handel på is till förmån för en satsning på m-handeln. Klädjätten har nu släppt en ny m-commerce lösning som automatiskt anpassar sig efter vilken typ av enhet besökaren använder.

Klädkedjan Hennes & Mauritz meddelade i höstas att de sköt upp sin amerikanska e-handelssatsning, för att i stället prioritera en mobilanpassad sajt. Nu berättar H&M att de lanserat sin nya m-handel på alla de marknader där de har e-handel idag.

– Vi lanserar på samtliga marknader samtidigt. Skillnaden i upplevelse är att man i ett icke e-handelsland inte kan lägga produkterna i varukorgen utan istället sparar produkterna i en önskelista, säger Håcan Andersson,
 presskontakt för H&M.

Annons

Snart dags för USA

Den nya mobilanpassade sajten som nyligen lanserades anpassar sig automatiskt beroende på vilken enhet som besökaren använder. Man har alltså en version för mobiltelefoner, en för surfplattor och man har även tagit fram en app till mobilen.

– Vi vill erbjuda kunden den bästa möjliga upplevelsen och har därför optimerade webblösningar för läsplattor och smartphones, och appar för Android och iPhone, säger Håcan Andersson.

När H&M nu lanserat sin m-handel verkar fokus återigen ligga på en e-handelssatsning i USA.

– Mail Order i USA lanseras till sommaren 2013, säger Håcan Andersson.

 

Källa: Press

Annons