Annons

H&M öppnar nytt flaggskepp på Tmall: Jessica Liu ansvarar för Tmall Fashion and Luxury

H&M öppnar nytt flaggskepp på Tmall: "En milstolpe"

2018-09-18 14:26

Lanserar nästa månad.

Modegiganten Hennes & Mauritz har inte bara sitt egna varumärke att hålla koll på, utan i koncernen ingår även märken som Monki, Weekday, Cheap Monday och nyligen startade Afound. Dessutom ingår den mer exklusiva systerbutiken Cos, som nu blir den senaste butiken i H&M-familjen att ta klivet ut på kinesiska Tmall.

LÄS ÄVEN: Möt Alibabachefen som ska ta Nordens e-handlare till Kina

Cos finns etablerat i Kina sedan 2012, och har för närvarande 28 butiker i tolv kinesiska städer. Den nya nätbutiken på Alibabas plattform blir dock företagets enda digitala försäljningskanal på den kinesiska marknaden. Enligt ett pressmeddelande från Alibaba ska Cos sortiment på Tmall innehålla ett brett urval av dam-, herr- och barnkläder.

"De mest stilmedvetna i världen"

Den nya e-handeln på Tmall beskrivs av Alibaba som en "flaggskeppsbutik", och i samband med att den lanseras kommer Cos även att öppna ett antal nya fysiska butiker i Kina.

- Kinesiska konsumenter är några av de mest stilmedvetna i världen, och vi är väldigt glada över att kunna introducera Cos tidlösa design till de mer än en halv miljard kunder som handlar på Alibabas plattformar, säger Jessica Liu, ansvarig för Tmall Fashion and Luxury, i ett pressmeddelande.

Följer i Monkis fotspår

Cos vd Marie Honda säger i en kommentar att den nya e-handelssatsningen är en "milstolpe" för företaget.

Annons
Annons
- Vi är jätteglada över att kunna ta våra kollektioner till en bredare publik som ett komplement till våra fysiska butiker, och vi ser fram emot det här nya kapitlet.

H&M-gruppen har sedan tidigare lanserat det egna varumärket H&M samt Monki på Tmall. Cos lansering sker nästa månad.

LÄS ÄVEN: I dag smäller det - H&M öppnar på kinesiska Tmall

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta