Annons

H&M öppnar nytt flaggskepp på Tmall: Jessica Liu ansvarar för Tmall Fashion and Luxury

H&M öppnar nytt flaggskepp på Tmall: "En milstolpe"

2018-09-18 14:26

Lanserar nästa månad.

Modegiganten Hennes & Mauritz har inte bara sitt egna varumärke att hålla koll på, utan i koncernen ingår även märken som Monki, Weekday, Cheap Monday och nyligen startade Afound. Dessutom ingår den mer exklusiva systerbutiken Cos, som nu blir den senaste butiken i H&M-familjen att ta klivet ut på kinesiska Tmall.

LÄS ÄVEN: Möt Alibabachefen som ska ta Nordens e-handlare till Kina

Cos finns etablerat i Kina sedan 2012, och har för närvarande 28 butiker i tolv kinesiska städer. Den nya nätbutiken på Alibabas plattform blir dock företagets enda digitala försäljningskanal på den kinesiska marknaden. Enligt ett pressmeddelande från Alibaba ska Cos sortiment på Tmall innehålla ett brett urval av dam-, herr- och barnkläder.

"De mest stilmedvetna i världen"

Den nya e-handeln på Tmall beskrivs av Alibaba som en "flaggskeppsbutik", och i samband med att den lanseras kommer Cos även att öppna ett antal nya fysiska butiker i Kina.

- Kinesiska konsumenter är några av de mest stilmedvetna i världen, och vi är väldigt glada över att kunna introducera Cos tidlösa design till de mer än en halv miljard kunder som handlar på Alibabas plattformar, säger Jessica Liu, ansvarig för Tmall Fashion and Luxury, i ett pressmeddelande.

Följer i Monkis fotspår

Cos vd Marie Honda säger i en kommentar att den nya e-handelssatsningen är en "milstolpe" för företaget.

Annons
Annons
- Vi är jätteglada över att kunna ta våra kollektioner till en bredare publik som ett komplement till våra fysiska butiker, och vi ser fram emot det här nya kapitlet.

H&M-gruppen har sedan tidigare lanserat det egna varumärket H&M samt Monki på Tmall. Cos lansering sker nästa månad.

LÄS ÄVEN: I dag smäller det - H&M öppnar på kinesiska Tmall

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta