Annons

H&M öppnar nytt flaggskepp på Tmall: Jessica Liu ansvarar för Tmall Fashion and Luxury

H&M öppnar nytt flaggskepp på Tmall: "En milstolpe"

2018-09-18 14:26

Lanserar nästa månad.

Modegiganten Hennes & Mauritz har inte bara sitt egna varumärke att hålla koll på, utan i koncernen ingår även märken som Monki, Weekday, Cheap Monday och nyligen startade Afound. Dessutom ingår den mer exklusiva systerbutiken Cos, som nu blir den senaste butiken i H&M-familjen att ta klivet ut på kinesiska Tmall.

LÄS ÄVEN: Möt Alibabachefen som ska ta Nordens e-handlare till Kina

Cos finns etablerat i Kina sedan 2012, och har för närvarande 28 butiker i tolv kinesiska städer. Den nya nätbutiken på Alibabas plattform blir dock företagets enda digitala försäljningskanal på den kinesiska marknaden. Enligt ett pressmeddelande från Alibaba ska Cos sortiment på Tmall innehålla ett brett urval av dam-, herr- och barnkläder.

"De mest stilmedvetna i världen"

Den nya e-handeln på Tmall beskrivs av Alibaba som en "flaggskeppsbutik", och i samband med att den lanseras kommer Cos även att öppna ett antal nya fysiska butiker i Kina.

- Kinesiska konsumenter är några av de mest stilmedvetna i världen, och vi är väldigt glada över att kunna introducera Cos tidlösa design till de mer än en halv miljard kunder som handlar på Alibabas plattformar, säger Jessica Liu, ansvarig för Tmall Fashion and Luxury, i ett pressmeddelande.

Följer i Monkis fotspår

Cos vd Marie Honda säger i en kommentar att den nya e-handelssatsningen är en "milstolpe" för företaget.

Annons
Annons
- Vi är jätteglada över att kunna ta våra kollektioner till en bredare publik som ett komplement till våra fysiska butiker, och vi ser fram emot det här nya kapitlet.

H&M-gruppen har sedan tidigare lanserat det egna varumärket H&M samt Monki på Tmall. Cos lansering sker nästa månad.

LÄS ÄVEN: I dag smäller det - H&M öppnar på kinesiska Tmall

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta