Annons

H&M tar bort fri frakt

H&M tar bort fri frakt

2019-04-09 16:01

Efter att de nått 30 miljoner medlemmar.

För ett år sedan nylanserades H&M Club på den svenska marknaden, och samtidigt införde företaget fri frakt för kundklubbsmedlemmarna som handlar online. Då sades det även att det i framtiden kan omfatta alla som shoppar online, inte bara klubmedlemmarna. 

- Vi utesluter inte möjligheten att kunna utöka erbjudandet framöver, men just nu ser vi mycket fram emot att kunna erbjuda fri frakt och fria returer till våra klubbmedlemmar, sa Amanda Larsson på H&M:s presstjänst till Ehandel.se.

LÄS ÄVEN: H&M kan införa fri frakt för alla kunder

Idag skriver Nyhetsbyrån Direkt att H&M Club istället blir H&M Member, på alla 16 onlinemarknader. H&M Member kommer samtidigt in med nya spelregler - fri frakt tas bort. 

Annons
Annons

H&M:s växande kundklubb "började nagga koncernens marginal i kanten" på grund av fri frakt, och därför införs det nu en beloppsgräns för när onlinekunder erbjuds kostnadsfri frakt. 

- En del av vårt förbättrade kunderbjudande är vidareutvecklingen av H&M Club. Under 2018 fördubblades antalet medlemmar från 15 miljoner till över 30 miljoner. Vi siktar på en stor ökning även 2019, skrev H&M i sin årsredovisning för 2018.

5000 poäng eller 200 kr för fri frakt

I Sverige landade minimigränsen på 200 kronor för fri frakt för alla H&M Members. Men blir man en så kallad Plus-medlem så får man fri frakt på alla sina köp ändå. För att bli en Plus-medlem måste man dock samla ihop minst 5000 poäng, genom att handla hos H&M.

- När du kommit upp i 5000 poäng är det fri frakt på alla köp, skriver H&M:s presschef Camilla Emilsson Falk i ett mejl till Nyhetsbyrån Direkt.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Modekedja räddad undan konkurs - här är nya ägaren

Modekedja räddad undan konkurs - här är nya ägaren

Tog även över Park Lane.

Annons
Annons
Sportamore live på första marknaden utanför Norden

I dag: Sportamore live på första marknaden utanför Norden

Lansering en månad tidigare än beräknat.

Upplevelsehandel - ett måste också för <nobr>e-handeln</nobr>

Spaning: Upplevelsehandel - ett måste också för e-handeln

"Vem som helst kan sänka priset, men om man ska vara trovärdig över tid behövs handelsmannaskap på riktigt".

E-handlarna om jultillägget: “Osympatiskt” och

E-handlarna om jultillägget: “Osympatiskt” och "helt sjukt"

77 företag tycker till om PostNords kapacitetstillägg.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bianca Ingrosso:

Bianca Ingrosso: "Vi har sålt över 100 000 produkter"

"Hade generalångest när vi köpte in dem".

E-handelsvågen tvingar Systembolaget till hemkörning

E-handelsvågen tvingar Systembolaget till hemkörning

E-handeln står för 2,6 procent.

E-handlare påstod sig ha

E-handlare påstod sig ha "flera miljoner" besökare - fälls av RO

Beslutet: Går inte att bevisa.

Annons
Annons
Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Snabbväxande trosföretag lägger ut logistiken på TPL

Hinner inte längre hantera logistiken själv.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta