Annons

Han är Boozts nya inköpschef Mads Bruun Famme

Han är Boozts nya inköpschef

2017-06-21 07:25

Går vidare från jobbet som Group Merchandising Director till den nya titeln Chief Purchasing Officer.

E-handlaren Boozt, som häromveckan gjorde en lyckad entré på Stockholmsbörsen, har under det senaste halvåret bland annat hunnit med att lansera ett nytt automatiskt lager och att bredda sitt produktutbud till att även omfatta skönhetsprodukter.

Och som så ofta när det är mycket på gång i ett bolag ligger förändringar i ledningen inte särskilt långt borta. Nu meddelar modeföretaget nämligen att en ny inköpschef har insetts - och att valet föll på Mads Bruun Famme.

"En expert inom buying och merchandising"

Han började på Boozt 2012 och har sedan dess haft rollen som Group Merchandising Director. Innan dess har han bland annat arbetat som business controller på Kraft Foods Group och The Coca Cola Company. Han har också varit Head of Merchandising på det anrika varuhuset Magasin du Nord i Köpenhamn.

Annons
Annons
- Mads är en expert inom buying och merchandising och han har byggt upp ett starkt och unikt datastyrt tillvägagångssätt, för att köpa och sälja inom bolaget, som kombinerar de mjuka färdigheter som krävs vid modeinköp, med en strikt datadriven försäljningsapproach, säger Henrik Theilbjørn, styrelseordförande för Boozt, i ett pressmeddelande.

Mads Bruun Famme kommer att vara stationerad på Boozts huvudkontor i Malmö. Han tillträder sin nya tjänst den 1 juli i år.

- Mads har haft en nyckelroll för att ta oss till var vi är idag, så det är ett absolut nöje att överlämna det fulla ansvaret, för all buying och merchandising på Boozt, till honom, avslutar Henrik Theilbjørn.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Var tredje produkt är dyrare.

Annons
Annons
PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Annons
Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta