Han blir NA-KD:s första Head of Expansion

Ska utöka företagets internationella närvaro.

Efter ett antal rapporter med stora försäljningsframgångar konstaterar NA-KD att e-handelsföretagets starka närvaro på Instagram till stor del ligger bakom bolagets utveckling. Men - konstateras det i ett pressmeddelande - NA-KD:s Instagramsuccé är tydligast i Sverige och Tyskland.

"En sann pionjär"

Det ska det bli ändring på nu. Företaget har nämligen valt att rekrytera Björn Bergström från Industrifonden. På NA-KD kommer han att få rollen som Head of Expansion, vilket innebär att han får ansvaret för att expandera NA-KD:s varumärke internationellt.

Annons

LÄS ÄVEN: NA-KD tar in 360 miljoner för att snabba på global expansion 

I pressmeddelandet beskrivs Björn Bergström - som är involverad i företag som Soundtrack Your Brand, Funnel och Apica - som en av Sveriges "mest erfarna investerare inom tech".

Björn Bergström ser med glädje fram emot sitt nya uppdrag:

- NA-KD har sedan starten höjt ribban i branschen genom att ständigt vara innovativa och genom att arbeta med full hastighet. Företaget är en sann pionjär inom digitalt varumärkesbyggande och jag är hedrad och glad över att få gå med i det här teamet och bygga vidare på den internationella expansionen, säger han i en kommentar.

"Har knappt skrapat på ytan"

Jarno Vanhatapio menar å sin sida att Björn Bergströms bakgrund kommer att vara till stor fördel för NA-KD.

- Björn kommer att leda våra tillväxtinitiativ internationellt. Även om vi nu levererar till 185 länder har vi knappt skrapat på ytan på våra långsiktiga globala mål, säger han.

Björn Bergström tillträder sin tjänst på NA-KD under årets andra kvartal.

Annons
Annons