Annons

Här är modejättarna som toppar sociala medier-ligan Tummen upp för ges oftare för vissa nätbutiker än för andra

Här är modejättarna som toppar sociala medier-ligan

2017-09-22 12:25

Flest inlägg ger inte flest likes, enligt en ny studie.

Svenska H&M är ett av företagen som toppar listan när det gäller hur mycket engagemang de åstadkommer i sociala medier. Det visar en ny studie som gjorts av ShareIQ, som mäter prestationer online, berättar Marketing Drive.

Studien, som går under namnet “Fashion's Fast and Slow Social Movers”, fokuserar helt på modeföretag. Förutom H&M har även Forever21 och Topshop nått bra resultat.

H&M 20 gånger så mycket som Mango

Enligt rapporten ska H&M ha 20 gånger så mycket “content performance” som de lägst presterande företagen, där bland annat Mango, Gap och American Apparel nämns.

Konkret så ska H&M ha fått 39 miljoner interaktioner på Instagram, trots att de endast postat 486 inlägg. Det kan jämföras med Forever21 som hade ett ännu bättre snittresultat - 53 miljoner Instagraminteraktioner på 1017 poster.

Annons
Annons

Flest inlägg ger inte mest likes

Samtidigt så visar studien tydligt att flest poster inte alltid har bäst resultat. Det illustreras bland annat av att den spanska klädjätten Zara endast har fått 1,9 miljoner interaktioner på sina 1700 postade Instagrambilder.

Samma samband ska ha visats mellan antalet följare och antalet likes. De med flest antal följare har alltså inte nödvändigtvis flest likes och kommentarer på sina inlägg.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
En till e-handlare bojkottar Black Friday - startar Blue Weekend

En till e-handlare bojkottar Black Friday - startar Blue Weekend

En vit måndag och fredag följs av en blå helg.

Annons
Annons
Boozt sålde för 625 miljoner men skönhet blev en dyr affär

Boozt sålde för 625 miljoner men skönhet blev en dyr affär

Fysisk butik drog ner resultatet.

Betaljätten lanserar Klarna Instant Shopping

Betaljätten lanserar Klarna Instant Shopping

Köpknapp med snabbkassa.

De ska göra mat på nätet lönsamt - tar lokal butik online

De ska göra mat på nätet lönsamt - tar lokal butik online

Nytt e-handelskoncept har lockat nära 200 investerare.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Black Week slår redan rekord - kraftig ökning på måndagen

Black Week slår redan rekord - kraftig ökning på måndagen

Köpfesten är i full gång.

IKEA testar ny kundtjänst - lanserar videochatt i mobilen

IKEA testar ny kundtjänst - lanserar videochatt i mobilen

Experimenterar med ny app.

Lager 157:

Lager 157: "Först i Sverige med mobil självutcheckning"

Ingen kortterminal eller plånbok behövs.

Annons
Annons
Begagnatjättarna prisar Årets julklapp:

Begagnatjättarna prisar Årets julklapp: "Har aldrig varit bättre"

Initiativtagarna till White Monday ser det som en naturlig reflektion.

Efter Black Friday och White Monday: Här är White Friday

Efter Black Friday och White Monday: Här är White Friday

Byter prispress mot välgörenhet.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Skincity söker:

Product Owner Platform and Integration

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta