Annons

Här är modejättarna som toppar sociala medier-ligan Tummen upp för ges oftare för vissa nätbutiker än för andra

Här är modejättarna som toppar sociala medier-ligan

2017-09-22 12:25

Flest inlägg ger inte flest likes, enligt en ny studie.

Svenska H&M är ett av företagen som toppar listan när det gäller hur mycket engagemang de åstadkommer i sociala medier. Det visar en ny studie som gjorts av ShareIQ, som mäter prestationer online, berättar Marketing Drive.

Studien, som går under namnet “Fashion's Fast and Slow Social Movers”, fokuserar helt på modeföretag. Förutom H&M har även Forever21 och Topshop nått bra resultat.

H&M 20 gånger så mycket som Mango

Enligt rapporten ska H&M ha 20 gånger så mycket “content performance” som de lägst presterande företagen, där bland annat Mango, Gap och American Apparel nämns.

Konkret så ska H&M ha fått 39 miljoner interaktioner på Instagram, trots att de endast postat 486 inlägg. Det kan jämföras med Forever21 som hade ett ännu bättre snittresultat - 53 miljoner Instagraminteraktioner på 1017 poster.

Annons
Annons

Flest inlägg ger inte mest likes

Samtidigt så visar studien tydligt att flest poster inte alltid har bäst resultat. Det illustreras bland annat av att den spanska klädjätten Zara endast har fått 1,9 miljoner interaktioner på sina 1700 postade Instagrambilder.

Samma samband ska ha visats mellan antalet följare och antalet likes. De med flest antal följare har alltså inte nödvändigtvis flest likes och kommentarer på sina inlägg.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Räckesbutiken bygger nytt - första spadtaget avklarat

Räckesbutiken bygger nytt - första spadtaget avklarat

Inflyttning nästa höst.

Annons
Annons
Daniel Strömberg lämnar jobbet som VD för Delivery Hero

Daniel Strömberg lämnar jobbet som VD för Delivery Hero

"Upplever en avsaknad av att arbeta operativt i organisationen".

Miljardnäthandel i massiv dataläcka - tog sig in i kassan

Miljardnäthandel i massiv dataläcka - tog sig in i kassan

Tjuvarna lade in kod i kassan.

De internationella modejättarna stjäl den svenska marknaden

De internationella modejättarna stjäl den svenska marknaden

Zalando och Asos på frammarsch.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk <nobr>e-handlare</nobr> slår sig ihop med Amazon, Ebay och CDON

Svensk e-handlare slår sig ihop med Amazon, Ebay och CDON

Fälgaktören i internationell expansion.

Contentbyrå massrekryterar - de får nya jobb

Contentbyrå massrekryterar - de får nya jobb

Ska bland annat skapa innehåll åt Klarna.

Ny app ska lösa problemet med tomma lastbilar

Ny app ska lösa problemet med tomma lastbilar

Och rädda miljön.

Annons
Annons
Rebel Walls slog 28 miljoner - lanserar italiensk sajt

Rebel Walls slog 28 miljoner - lanserar italiensk sajt

Språk nummer 14 för tapetproffset från Borås.

<nobr>E-handlare</nobr> stänger tre fysiska butiker - satsar på flaggskepp

E-handlare stänger tre fysiska butiker - satsar på flaggskepp

"200 kvadratmeter av lyxig butiksupplevelse".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Gents AB söker:

Web Creative Graphic Designer

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner/Art Director

Boob Design AB söker:

E-Commerce Manager till Boob Design AB

eValent Group AB söker:

Säljare av e-handelslösningar


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta