Annons

Här är modejättarna som toppar sociala medier-ligan Tummen upp för ges oftare för vissa nätbutiker än för andra

Här är modejättarna som toppar sociala medier-ligan

2017-09-22 12:25

Flest inlägg ger inte flest likes, enligt en ny studie.

Svenska H&M är ett av företagen som toppar listan när det gäller hur mycket engagemang de åstadkommer i sociala medier. Det visar en ny studie som gjorts av ShareIQ, som mäter prestationer online, berättar Marketing Drive.

Studien, som går under namnet “Fashion's Fast and Slow Social Movers”, fokuserar helt på modeföretag. Förutom H&M har även Forever21 och Topshop nått bra resultat.

H&M 20 gånger så mycket som Mango

Enligt rapporten ska H&M ha 20 gånger så mycket “content performance” som de lägst presterande företagen, där bland annat Mango, Gap och American Apparel nämns.

Konkret så ska H&M ha fått 39 miljoner interaktioner på Instagram, trots att de endast postat 486 inlägg. Det kan jämföras med Forever21 som hade ett ännu bättre snittresultat - 53 miljoner Instagraminteraktioner på 1017 poster.

Annons
Annons

Flest inlägg ger inte mest likes

Samtidigt så visar studien tydligt att flest poster inte alltid har bäst resultat. Det illustreras bland annat av att den spanska klädjätten Zara endast har fått 1,9 miljoner interaktioner på sina 1700 postade Instagrambilder.

Samma samband ska ha visats mellan antalet följare och antalet likes. De med flest antal följare har alltså inte nödvändigtvis flest likes och kommentarer på sina inlägg.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Kinnevik lyfte nära 700 miljoner av <nobr>e-handelsnotering</nobr>

Kinnevik lyfte nära 700 miljoner av e-handelsnotering

Och växte totalt med över 3 miljarder.

Annons
Annons
Så påverkade VM <nobr>e-handeln</nobr> i Europa

Fotbollsfest? Så påverkade VM e-handeln i Europa

"Hade inte tid att ta fram plånboken".

Wetail i nytt förvärv - får tillgång till 600 <nobr>e-handlare</nobr>

Wetail i nytt förvärv - får tillgång till 600 e-handlare

Räknar med att omsätta 15 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nordens största <nobr>e-handlare</nobr> slänger ut Klarna - startar egen betaltjänst

Nordens största e-handlare slänger ut Klarna - startar egen betaltjänst

Kan säljas till andra e-handlare.

1
Kraftig fläktbrist - <nobr>e-handlarna</nobr> laddar i hettan

Kraftig fläktbrist - e-handlarna laddar i hettan

"Inköparna tog i som aldrig förr".

Annons
Annons
ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

Nådde målet och tar nu sikte mot 100 miljoner.

1
ASOS tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

ASOS tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

Omsätter redan 220 miljoner på den svenska marknaden.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Wakakuu söker:

E-commerce and Marketing Manager

Plantagen söker:

Teamledare som vill bygga upp Nordiska Kundservice

WePack AB söker:

AdWords-expert till snabbt växande internationellt E-handelsföretag i Malmö

Rapunzel of Sweden söker:

Grafisk formgivare med webbkunskaper


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta