Harmoney ligger bakom Stayhards tekniska lösning

Vi berättade i föregående nyhet om hur Halens, Cellbes och Bubbleroom ska byta till ett e-handelssystem vid namn Pulsen Harmoney. Det är ett affärssystem för multikanalshandel som utvecklas i Borås. Nu meddelar Stayhard att även de kör Harmoney och att detta hade en viktig roll i att de vann Årets tekniska lösning på Retail Awards.

Stayhard driver inte bara en framgångsrik e-handel utan även fysiska butiker. De bytte nyligen sin e-handelsplattform till ett fräschare system och nu får vi alltså veta att Pulsens affärssystem också används hos dem.

– För oss på Stayhard är det viktigaste att vi alltid har kunden i fokus, säger Joakim Naumburg, VD och grundare av Stayhard. Våra kunder vill kunna nå oss i både butiker och på webben och det kräver att vi har ett affärssystem som gör det enkelt för oss att genomföra vår multikanalstrategi.

Annons

Pulsens kontrakt med Consortion Fashion Group (Halens mfl) betecknades som en mycket stor affär i e-handelssverige. Vi gissar att detta kontrakt även kan gagna Stayhard. Det som Harmoney ska ha bidragit med, gällande utmärkelsen, är att göra Stayhards lite annorlunda lagerbutik möjlig.

– Vår unika lagerbutik var en bidragande faktor till att vi fick motta priset som Årets Tekniska lösning och där har Pulsen Harmoney en väldigt viktig roll för att tekniken bakom butiken ska fungera, säger Joakim.

Vad lagerbutiken erbjuder är klädprovning av tusentals artiklar i en ganska liten butik (150kvm). Du e-handlar helt enkelt en lista med kläder, hemifrån eller i affären, som sedan kan provas i butik. Vad vi förstår hämtas kläderna ganska snabbt för provning. Dessa kläder reserveras direkt från webblagret och de kläder som inte köps återgår till lagersaldot. I själva butiken ska endast nya plagg finnas.

Vi har tyvärr inte testat denna multikanalsshopping och kan alltså inte uttala oss om hur smidig den är. Den har dock bidragit till att Stayhard drog hem priset för Årets tekniska lösning så vi gissar att den fungerar ganska bra.

 

Källa: press via epost

Annons