Hårvårdsbutik satsar på responsiv design och sök

Hårvårdsföretaget Lyko satsar på högklassiga produkter och välutbildad personal i sina salonger. På nätet vill man ge ett lika bra intryck. Därför har man i dagarna lanserat en ny responsiv sajt med förbättrad navigering och filtrering.

Lyko har specialiserat sig på på hår och hårvårdsprodukter och förutom att företaget bedriver frisörsalonger i Dala-Järna samt Stockholm, har man även en välbesökt e-handel i Lyko.se. En butik som i dagarna fått ett ansiktslyft.

En stor nyhet på den nya sajten är att den är responsiv, vilket ska underlätta för kunder som vill handla via mobil eller surfplatta. Något många nätbutiker valt att satsa på den senaste tiden.

Annons

– Det känns riktigt spännande att få lansera en helt ny sajt. Vi har tillsammans med Avensia jobbat på sajten i ett halvår och nu hoppas vi att våra kunder gillar den. Vi hade växt ur våran tidigare sajt och behövde ta nästa steg, säger Lyko.se's VD, Rickard Lyko.

Kommer ytterligare funktioner

I dagsläget har Lyko.se över 20 000 artiklar i lager fördelat på mer än 500 varumärken. Sedan starten 2005 har nästan 300 000 kunder handlat i butiken, och samtidigt som man gör om designen, satsar man även på att underlätta deras shopping.

– Vi kommer att samarbeta med Apptus för att kunderna lättare ska hitta vad de söker och de närmaste månaderna kommer vi att släppa mer funktioner på sajten. Det känns jättekul att kunna utveckla och ta våran e-handel till nästa nivå tillsammans med våra kunder, säger Rickard Lyko.

Källa: Press

Annons