Annons

Headler hurrar över Årets Julklapp 2012

Headler hurrar över Årets Julklapp 2012

2012-11-21 08:47

I vanlig ordning har Handelns Utredningsinstitut utsett årets julklapp. Förra året var det en färdigpackad matkasse, vilket inte ansågs vara en bra julklapp av många. I år är det en mycket mer rimlig julklapp i form av ett par hörlurar. Vi vet i alla fall några som är glada just nu.

Den renodlade hörlursbutiken Headler som vi skrivit om flertalet gånger tog emot nyheten ganska positivt får vi nog säga. Anton Johansson på Headler gav oss följande kommentar:

"Hurra! Äntligen tycker institutet som vi - att hörlurar är världens bästa julklapp. Skönt att tomten lämnar hårda klappar under granen i år. Eftersom hörlursmarknaden växt så enormt senaste åren, framförallt på grund av Spotify och smartphones, känns det också helt rätt. Hörlurar är verkligen en pryl i tiden.

Känns väldigt härligt att vi så sent som i fredags lanserade vår nya sajt, med såväl fler modeller som en helt ny design. Vi har fått mycket beröm för nya sajten och den har redan inneburit ökad försäljning, så nu hoppas vi förstås på en julförsäljning utan dess like när årets julklapp är hörlurar."

Headler gjorde som sagt en rejäl ansiktslyftning av sin nätbutik för bara några dagar sedan. De kallar den Headler 2.0 och ni kan läsa om deras tankar bakom den här. Hörlursbutiken bör alltså vara redo för anstormningen till årets julklapp.


Headler.se har fått en rejäl ansiktslyftning

Årets julklapp behöver dock inte bli årets mest populära julklapp utan det handlar, enligt HUI, om en present som ligger rätt i tiden. Kriterierna är följande:

  • Produkten skall vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse under året.
  • Produkten skall representera den tid vi lever i.
  • Produkten skall svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i ett stort antal enheter.

HUI ger följande kommentar till årets val av julklapp:

− Hörlurarna fyller inte bara en funktion utan blir allt oftare en del i, och en symbol för, en livsstil, säger Lena Larsson, VD på HUI Research. Lyssna verkar vara det nya läsa och aldrig förr har hörlurarna använts i samma utsträckning eller varit så populära som nu.

HUI menar på att hörlurarna är en symbol för den mobila och uppkopplade trenden som vi just nu befinner oss i. Spotify är förmodligen ledstjärnan i denna utveckling precis som Anton nämner. Vi gratulerar helt enkelt Headler till årets julklapp.

 

Källa: HUI

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Sportshopen om vägen mot 100 miljoner

Helgläsning: Sportshopen om vägen mot 100 miljoner

Från gränshandel till snabb framgång på nätet.

1
Annons
Annons
Glassbilens vuxna konkurrent omsätter fem miljoner

Glassbilens vuxna konkurrent omsätter fem miljoner

Den stora utmaningen: Att hitta leveransmöjligheter för fryst gods.

Pixelz får in 60 miljoner till USA-expansion

Pixelz får in 60 miljoner till USA-expansion

"Vill frigöra mer tid åt kreativitet".

Ny undersökning: Dyrare att handla maten på nätet

Ny undersökning: Dyrare att handla maten på nätet

I snitt 10 procent dyrare hos ett företag.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ny marknadsplats drog 10 000 medlemmar på en vecka

Ny marknadsplats drog 10 000 medlemmar på en vecka

Har lockat besökare från 160 länder.

2
Twilfit knyter in omni i rekordstor flaggskeppsbutik

Twilfit knyter in omni i rekordstor flaggskeppsbutik

Blir Nordens största underklädesbutik.

B2B långt efter i den mobila handeln på nätet

B2B långt efter i den mobila handeln på nätet

Den mobila epidemin härjar dock vilt även hos B2B-butikerna.

Annons
Annons
Aim'n och Mini Rodini vinnare på Habits modegala

Aim'n och Mini Rodini vinnare på Habits modegala

Väldigt e-handelstätt när priserna delades ut.

Kicks får ny e-handel med fokus på sömlös kundresa

Kicks får ny e-handel med fokus på sömlös kundresa

Nya e-handeln har fokus på mobilt shoppingbeteende och lanseras nu på företagets samtliga marknader.

VM-medaljör ska marknadsföra inkClubs nya <nobr>e-handel</nobr>

VM-medaljör ska marknadsföra inkClubs nya e-handel

Har lanserat prenumerationstjänst.

1
Sportamore i leveranskaos efter olycka med grävmaskin

Sportamore i leveranskaos efter olycka med grävmaskin

Bad om ursäkt till kunderna.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
b

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

E-post:

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan.