Annons

Headler hurrar över Årets Julklapp 2012

Headler hurrar över Årets Julklapp 2012

2012-11-21 08:47

I vanlig ordning har Handelns Utredningsinstitut utsett årets julklapp. Förra året var det en färdigpackad matkasse, vilket inte ansågs vara en bra julklapp av många. I år är det en mycket mer rimlig julklapp i form av ett par hörlurar. Vi vet i alla fall några som är glada just nu.

Den renodlade hörlursbutiken Headler som vi skrivit om flertalet gånger tog emot nyheten ganska positivt får vi nog säga. Anton Johansson på Headler gav oss följande kommentar:

"Hurra! Äntligen tycker institutet som vi - att hörlurar är världens bästa julklapp. Skönt att tomten lämnar hårda klappar under granen i år. Eftersom hörlursmarknaden växt så enormt senaste åren, framförallt på grund av Spotify och smartphones, känns det också helt rätt. Hörlurar är verkligen en pryl i tiden.

Känns väldigt härligt att vi så sent som i fredags lanserade vår nya sajt, med såväl fler modeller som en helt ny design. Vi har fått mycket beröm för nya sajten och den har redan inneburit ökad försäljning, så nu hoppas vi förstås på en julförsäljning utan dess like när årets julklapp är hörlurar."

Headler gjorde som sagt en rejäl ansiktslyftning av sin nätbutik för bara några dagar sedan. De kallar den Headler 2.0 och ni kan läsa om deras tankar bakom den här. Hörlursbutiken bör alltså vara redo för anstormningen till årets julklapp.


Headler.se har fått en rejäl ansiktslyftning

Årets julklapp behöver dock inte bli årets mest populära julklapp utan det handlar, enligt HUI, om en present som ligger rätt i tiden. Kriterierna är följande:

  • Produkten skall vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse under året.
  • Produkten skall representera den tid vi lever i.
  • Produkten skall svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i ett stort antal enheter.

HUI ger följande kommentar till årets val av julklapp:

− Hörlurarna fyller inte bara en funktion utan blir allt oftare en del i, och en symbol för, en livsstil, säger Lena Larsson, VD på HUI Research. Lyssna verkar vara det nya läsa och aldrig förr har hörlurarna använts i samma utsträckning eller varit så populära som nu.

HUI menar på att hörlurarna är en symbol för den mobila och uppkopplade trenden som vi just nu befinner oss i. Spotify är förmodligen ledstjärnan i denna utveckling precis som Anton nämner. Vi gratulerar helt enkelt Headler till årets julklapp.

 

Källa: HUI

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Tredubblad försäljning med ny flagshipstore på nätet

Tredubblad försäljning med ny flagshipstore på nätet

"Det är galet kul att se effekten".

Annons
Annons
Minimera fortsätter utmana - byter namn till Varié

Minimera fortsätter utmana - byter namn till Varié

Vill utmana "gamla fördomar och oemotsagda myter" med sina "återälskade" kläder på nätet.

E-handelsjätten tar kontroll över bolag - investerar 120 miljarder

E-handelsjätten tar kontroll över bolag - investerar 120 miljarder

E-handlaren blir majoritetsägare i sin logistikarm.

Nordiska Galleriet rekryterar i storsatsning på <nobr>e-handel</nobr>

Nordiska Galleriet rekryterar i storsatsning på e-handel

"Ser oss själva som en hundra år gammal startup".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Wexthuset mot 20 miljoner - nu går de in i Japan

Wexthuset mot 20 miljoner - nu går de in i Japan

Det globala familjeföretaget, som utvecklat en helt egen plattform, slår nu alla rekord.

Begagnat är Amazons nya bransch

Begagnat är Amazons nya bransch

Egen certifiering ska säkerställa att gamla produkter känns som nya.

Miljardbud på betaljätten Nets - på väg att få ny ägare

Miljardbud på betaljätten Nets - på väg att få ny ägare

Uppköpserbjudande på 42 miljarder kronor.

Annons
Annons
Tonerkungen är död: Länge leve Strumpkungen

Tonerkungen är död: Länge leve Strumpkungen

I en unik serie ska vi få följa Rikard Westbergs nya tillvaro som Strumpkungen. Missas på egen risk!

14
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

CoolStuff AB söker:

Landsansvarig för Onlinemarknadsföring Sverige

Stor&Liten AB söker:

Kreativ och driven Online Marketing Manager

Pen Store (G Group AB) söker:

Kundtjänst + Content manager till Pen Store

Jollyroom AB söker:

Webbanalytiker till e-handelsbolaget Jollyroom i Göteborg

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem